Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Ja en anledning finns. Och det har jag förklarat några hundra gånger.
Det där med patriot hör ju inte hit. Vad har det ens med saken att göra.
Jag visar respekt för dem som visar respekt mot mig.
I detta ögonblick visar majoriteten av svenskar inte respekt mot vare sig mig eller mot andra människor.
Respekt måste man förtjäna.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Det blir såklart pinsamt när du säger att du är en patriot för ett annat land som du flytt från? Du är ju själva motsatsen till patriot.
Det ligger något i det att man måste förtjäna respekt och det är väl därför ingen respekterar dig? Dessutom är det en bra förklaring till ditt avund mot svensken.
Men för bövelen, patriot måste inte innebära att man bor kvar i ett land!
Patriot = person som älskar sitt fädernesland . Kan även användas av nationalister ja, ej nödvändigtvis.
Så ja, skribenten kan vara patriot gällande sitt hemland men ej bo där.
Vill påpeka att det är ni som hoppar på skribenten och pratar om "Sverigehatare" och ber denne "flytta", som går OT. Skribenten pratar åtminstone i relation till covid, vilket ni ej gör. Skärpning tack, åter till covid.
Ja det ÄR fortfarande tillåtet att uttrycka ilska mot att svenskar inte bryr sig om att andra svenskar dör av covid. Att undra varför vi låter en dödlig smitta som covid spridas fritt. Det är tillåtet att spekulera i varför det är så. Är det age-ism, dvs åldersrasism, är det brist på empati? Osv.