Citat:
Ursprungligen postat av
rjevik
Mycket näthat mot Frida, förstår egentligen inte varför: om hon inte varit med, hade programmet varit ännu sämre: fact of life!
Antalet inlägg i denna tråden som innehåller ”Frida” måste stå för 40%
Vi som röstar ut Frida om det blir utröstning gör det för att vi vill ha kvar Sami! Det handlar alltså inte om näthat. De flesta av Samis fans hatar mobbing vilket är anledningen att vi backat Frida tidigare då framförallt rosa rummet sa vidriga saker om henne nätterna igenom innan de fick möjligheten att hiva in henne som en spelpjäs.
Sen kan man resonera kring huruvida man tycker att Frida bidrar till ett bättre program eller inte, men skulle knappast kalla det för hat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gorni
Efter att ha sett deltagarna lösa gåtor kan man konstatera att smartast i huset nu är Lennie och Frida. Riktigt duktiga faktiskt. Sämst är ju som väntat Mergim. Han är helt intelligensbefriad.
Gällande Lennie så tänker jag två saker. Han var den som visste att det var Suzanne Reuters röst och jag är ganska säker på att han likt mig sett senaste säsongen och därför också kände igen gåtorna

Vi 80-talister är ju uppvuxna med både FF och Reuter så när hon fick rollen som Madame Fouras var det ganska givet att kolla in.
Men jag kan naturligtvis ha fel och då landar vi i mitt andra resonemang som jag spekulerat i tidigare. Nämligen att det mesta bakom Lennies beteende handlar om taktik. Han är bra mycket smartare än han vill ge sken av.
Nu på förmiddagen sa han även att han har varit ett stort fan av big brother sedan 2000, att han har sett allt och alltid velat vara med.
Har man sett allt och dessutom har lite hjärna så är det inte svårt att räkna ut vad som går hem.. många av grejerna som Lennie likt Victoria och Jasmine gjort under säsongen är ju rena kopior av tidigare populära deltagare.
Sami är 0% fejk.
Om det blir rösta kvar: Sami
Om det blir rösta ut: Frida