Citat:
Ursprungligen postat av
PerPersonen
Detta slog mig också. Reaktionen är totalt överdriven. De har förberett för fest hela dagen men hon verkar inte ha räknat med att de ska komma och än mindre verkar hon ha sett dom på åratal. Jag gissar att detta är gamla barndomsvänner från typ lågstadiet i Solna som Anna stalkat upp på Facebook och nu kommenderat dit med löfte att få synas i sociala medier. Märkligt är också Vanessas gråtattacker när hon läser grattiskortet ”grattis på 18-årsdagen”. Hon gråter så hysteriskt att hon knappt kan prata av ett vanligt kort. De andra runt bordet ser generade ut. Det verkar som att hon trots allt ärvt en del av sin mammas manipulerande och excentriska beteende. Kanske vill hon visa sina sedan länge bortglömda vänner att hon tycker sååå mycket om dem så att de nu ska känna sig tvungna att börja umgås
Kan det inte vara några kompisar från hennes studier i Spanien som kom eller skickade kortet och därför blir hon förvånad och rörd?
Troligen fick väl hennes svenska kompisar i skolan i Spanien också åka hem tänkte jag och det är kanske de som blivit inbjudna till festen?