Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Jag skiter helt och hållet i benämningen. Det är du som snöat in på det på samma sätt som andra. Jag påtalade bara att lagen inte är skriven så att det medger det ni påstår.
Det är olagligt att sprida dessa bilder men inte pga av något påhittat sexualbrott som ni verkar insinuera. Det är för att det är olagligt att sprida bilder på folk i kränkande situationer. Det är dock alltså ett bötesstraff man gör sig skyldig till och medger alltså i stort sett inga som helst tvångsåtgärder för att utreda brottet. Således är det alltså i stort sett riskfritt att sprida bilderna.
Så om jag fångar in en tjej som är under 18 år, sedan sliter jag med våld av hennes kläder så hon bara står i trosorna eller tvingar av de med en pistol, så är det inte ett sexualbrott? Om jag samtidigt knyter fast hennes huvud i ett snöre och trampar på hennes huvud och sprider bilderna på nätet?
Du menar att det inte är tal om exempelvis försök till våldtäkt eller sexuellt ofredande? Sexuellt tvång eller sexuellt övergrepp? Driver du med mig?
Hoppas de här grisarna som gjorde detta åker fast och att de får statuera exempel för alla andra kräk som begår liknande handlingar mot andra ungdomar. Det är ett svinigt brott.