2020-05-07, 18:45
Medlem
Heberfil heter de som tänder på könsmogna men icke lovliga.
2020-05-07, 18:53
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Jag skulle gärna se samtliga GM bli utvisade på livstid, till dom skitländer dom kommer ifrån.
Einár borde bli fosterhemsplacerad, där han kan bli avprogrammerad från sin
blatteidentitet, som är extremt patetisk.
Han har suttit LVU placerad tidigare i sitt liv , vad jag vet. Resultat var ju inget vidare,kan vi ju konstatera. En LVU skola för att bli ännu mer Idiot än tidigare.
2020-05-07, 19:08
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag skiter helt och hållet i benämningen. Det är du som snöat in på det på samma sätt som andra. Jag påtalade bara att lagen inte är skriven så att det medger det ni påstår.

Det är olagligt att sprida dessa bilder men inte pga av något påhittat sexualbrott som ni verkar insinuera. Det är för att det är olagligt att sprida bilder på folk i kränkande situationer. Det är dock alltså ett bötesstraff man gör sig skyldig till och medger alltså i stort sett inga som helst tvångsåtgärder för att utreda brottet. Således är det alltså i stort sett riskfritt att sprida bilderna.

Så om jag fångar in en tjej som är under 18 år, sedan sliter jag med våld av hennes kläder så hon bara står i trosorna eller tvingar av de med en pistol, så är det inte ett sexualbrott? Om jag samtidigt knyter fast hennes huvud i ett snöre och trampar på hennes huvud och sprider bilderna på nätet?
Du menar att det inte är tal om exempelvis försök till våldtäkt eller sexuellt ofredande? Sexuellt tvång eller sexuellt övergrepp? Driver du med mig?

Hoppas de här grisarna som gjorde detta åker fast och att de får statuera exempel för alla andra kräk som begår liknande handlingar mot andra ungdomar. Det är ett svinigt brott.
2020-05-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Så om jag fångar in en tjej som är under 18 år, sedan sliter jag med våld av hennes kläder så hon bara står i trosorna eller tvingar av de med en pistol, så är det inte ett sexualbrott? Om jag samtidigt knyter fast hennes huvud i ett snöre och trampar på hennes huvud och sprider bilderna på nätet?
Du menar att det inte är tal om exempelvis försök till våldtäkt eller sexuellt ofredande? Sexuellt tvång eller sexuellt övergrepp? Driver du med mig?

Hoppas de här grisarna som gjorde detta åker fast och att de får statuera exempel för alla andra kräk som begår liknande handlingar mot andra ungdomar. Det är ett svinigt brott.

Läs lagen och läs förarbetena. Där kan du själv ta del av det. Din målande beskrivning är såklart en beskrivning av flera brott. Vad är det i det som är sexuellt menar du? Det han har utsatts för är människorov, grov misshandel, olaga hot, avbildad i en kränkande situation och säkert någon annan form av brott. Sett till bilderna som visats så är inte det i sig ett sexualbrott nej. Att det kanske skulle vara något försöksbrott går ju inte att avgöra då det inte går att se på bilderna vad vikten var i framtiden men vi diskuterade bilderna på så vis de visats.
Senast redigerad av NoF8 2020-05-07 kl. 19:16.
2020-05-07, 19:17
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:

Svinigt ,lågt mm svårt att fina ord men dock mer vanligt och accepterande beroende på villken kultur du kommer ifrån. Om jag uttrycker mig milt
2020-05-07, 19:23
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Läs lagen och läs förarbetena. Där kan du själv ta del av det. Din målande beskrivning är såklart en beskrivning av flera brott. Vad är det i det som är sexuellt menar du? Det han har utsatts för är människorov, grov misshandel, olaga hot, avbildad i en kränkande situation och säkert någon annan form av brott. Sett till bilderna som visats så är inte det i sig ett sexualbrott nej. Att det kanske skulle vara något försöksbrott går ju inte att avgöra då det inte går att se på bilderna vad vikten var i framtiden men vi diskuterade bilderna på så vis de visats.

Det är minst ett sexuellt ofredande och olaga tvång att tvinga av någon sina kläder och sedan exponera personen i kränkande ställningar. Som sagt, om du skulle fånga in en kvinna och sedan slita av henne kläder, så är det förmodligen ett sexuellt ofredande.
2020-05-07, 19:34
Medlem
Citat:
Det är minst ett sexuellt ofredande och olaga tvång att tvinga av någon sina kläder och sedan exponera personen i kränkande ställningar. Som sagt, om du skulle fånga in en kvinna och sedan slita av henne kläder, så är det förmodligen ett sexuellt ofredande.

Olaga tvång är såklart givet. Men förklara för mig vad som är den sexuella handlingen? Det krävs ju en sådan för att det ska röra sig om sexuellt ofredande. Ser man några händer utanpå hans kalsonger eller annan otillbörlig möjlig sexuell beröring? Är det någon som blottar sig för honom? Vad jag förstått så är det inget sådant och enligt Bra 6 kap 10 paragrafen så behövs det ju mer än bara att han har blivit påtvingad trosor utanpå sina kalsonger. Han tvingas inte heller att posera på ett sexuellt sätt.

Så förklara för mig vilken lagtext i kap 6 du menar är applicerbar?
2020-05-07, 19:40
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Olaga tvång är såklart givet. Men förklara för mig vad som är den sexuella handlingen? Det krävs ju en sådan för att det ska röra sig om sexuellt ofredande. Ser man några händer utanpå hans kalsonger eller annan otillbörlig möjlig sexuell beröring? Är det någon som blottar sig för honom? Vad jag förstått så är det inget sådant och enligt Bra 6 kap 10 paragrafen så behövs det ju mer än bara att han har blivit påtvingad trosor utanpå sina kalsonger. Han tvingas inte heller att posera på ett sexuellt sätt.

Så förklara för mig vilken lagtext i kap 6 du menar är applicerbar?

Att tvinga av någon kläderna mot dennes vilja kan rubriceras som sexbrott! Tolka inte det så bokstavligt. Sexbrott MÅSTE inte innebära beröring, våldtäkt eller penetration.

Dessutom kan kränkande fotografering rubriceras som en form av sexuell kränkning, därmed sexbrott.
2020-05-07, 19:45
Ah, barnet som rappar om tramadol.

Nu har jag inte läst 150 sidor, beklagar, tyvärr.
Om detta är på riktigt så tycker jag synd om grabben hur mycket han än "lekt". Det är ju pinsamt och därför är det synd.

"Nils Kurt Erik Einar Grönberg" men låter som en blatte...
2020-05-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Hade jag varit Einar hade jag gjort en låt om det här, spelat in en video där han klär sig i klänning från nån fashiondesigner, med 3 pojkar föreställande gm i tvångströjor och behandling på rättpsyk, för det är ju där dom kommer hamna på ett eller annat sätt till slut ändå.
Men nu är du inte det tack och lov. Är ingen fan av Einar från början men gillar honom och han har skött allt bra.
2020-05-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag tror inte folk ritkigt förstår vad en pedofil eller pedofili är. Så låt mig göra detta glasklart.

Pedofili är en vuxens(könsmogen) attraktion till ngn icke könsmogen. DEtta har inget med åldern att göra. Sverige har bestämt (egentligen helt substanslöst) att definitionen av vuxen är vid 18, dvs myndighetsålder. Notera, detta har 0 förankring i verkligheten. DEnna ålder skulle med en enkel omröstnings i riksdagen bestämmas till 17. Eller 19. Eller 16 osv.

Englas mördare var en pedofil, för mig veterligen var inte Engla könsmogen. Jeffret Epstein var INTE en pedofil, då tjejerna, trots deras ålder, var mer än könsmogna och välmedvetna om vad som pågick. Jimmy Saville, däremot, var en pedofil, då han inrikta sig mot mycket unga barn, ej könsmogna.

Med andra ord är det inget pedofilbrott bara för att folk i riksdagen tkr att 18 är en rimlig myndighetsålder.

Här, wikis defintion, min fetning:

Pedophilia (alternatively spelt paedophilia) is a psychiatric disorder in which an adult or older adolescent experiences a primary or exclusive sexual attraction to prepubescent children

Ni är verkligen efterblivna...
Så är det. Fast myndighetsålder och sexuell
myndighetsålder är olika. 18 myndighetsålder
och 15 sexuell myndig
2020-05-07, 20:04
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Att tvinga av någon kläderna mot dennes vilja kan rubriceras som sexbrott! Tolka inte det så bokstavligt. Sexbrott MÅSTE inte innebära beröring, våldtäkt eller penetration.

Dessutom kan kränkande fotografering rubriceras som en form av sexuell kränkning, därmed sexbrott.
Med dom bilder som publicerats, och det brott som antas ha skett, skulle ingen åklagare försöka med en rubricering som har med sexualbrott att göra.
Dom skulle gå på följande:
1 Brott mot liv och hälsa:
* misshandel
* olaga tvång
* grov fridskränkning
* olaga hot
* ofredande

2 Ärekränkningsbrott:
* förtal
* förolämpning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera