2020-05-07, 20:12
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Med dom bilder som publicerats, och det brott som antas ha skett, skulle ingen åklagare försöka med en rubricering som har med sexualbrott att göra.
Dom skulle gå på följande:
1 Brott mot liv och hälsa:
* misshandel
* olaga tvång
* grov fridskränkning
* olaga hot
* ofredande

2 Ärekränkningsbrott:
* förtal
* förolämpning

Det är bara spekulationer. Jag skrev: KAN rubriceras som sexbrott! Inte att så kommer att ske!
2020-05-07, 20:14
Medlem
Hamza verkar ju kidnappa folk till höger och vänster.
Minns någon detta?
https://mitti.se/nyheter/farstabo-ut...=farstaskondal

(FB) Man torterad under en vecka i Farsta 2019-03-07, tre dömda
2020-05-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musikgalen
Hamza verkar ju kidnappa folk till höger och vänster.
Minns någon detta?
https://mitti.se/nyheter/farstabo-ut...=farstaskondal

(FB) Man torterad under en vecka i Farsta 2019-03-07, tre dömda
Han hade inte så stor roll i det egentligen, samt att han ej blev dömd för det
2020-05-07, 21:22
Moderator
blomvattnares avatar
Det är inte en bra idé att diskutera musik i detta delforum.

/Mod
2020-05-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Att tvinga av någon kläderna mot dennes vilja kan rubriceras som sexbrott! Tolka inte det så bokstavligt. Sexbrott MÅSTE inte innebära beröring, våldtäkt eller penetration.

Dessutom kan kränkande fotografering rubriceras som en form av sexuell kränkning, därmed sexbrott.

Lagen medger inte så vid tolkning som du påstår men vi lämnar den diskussionen då det är off tonic med tanke på att det inte finns något sexuellt i detta ärende.
2020-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Det är bara spekulationer. Jag skrev: KAN rubriceras som sexbrott! Inte att så kommer att ske!

Nej släpp det nu. Sexualbrott kräver någon form av sexuell intention. Det är ett uppsåtsbrott. Släpp det och gå vidare.
2020-05-07, 22:10
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nej släpp det nu. Sexualbrott kräver någon form av sexuell intention. Det är ett uppsåtsbrott. Släpp det och gå vidare.

Fel! DU avgör inte vad som är en en sexuell intention!
Du har uppenbarligen inte läst juridik så du är ute och cyklar. Föreslår att det är du som ska släppa det!
Varför uttala sig trådar när man inte är säker?
2020-05-07, 22:13
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Jag tycker det är intressant med bilderna där dom ”smarta” nollorna censurerade sina ansikten 😂😂😂 men dom glömde nog att dom borde censurerat sina kläder också, polisen vet ungefärligt datum och som du skriver ang bostad så går det nog att veta vart man ska börja söka i övervakningskameror som det kryllar av i dessa stadsdelar😜

Ja, och det tyder ju på att de var övertygade om att BO inte skulle tala med polisen och ville ha bilderna som trofé av ett eller flera skäl.

Jag hoppas polisen pixlat BO men på vinst och förlust kontaktat bostadsvärdar och frågat om de känner igen interiören på bilderna. Vem vet, en vaktmästare kan ju mycket väl känna igen sin arbetsplats och säga att bilden med stor sannolikhet ligger i kvarteret X-gatan 11a-15d.
2020-05-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Välkommen till flashback. Då Einar uppenbarligen är minderårig, vilka puckon till föräldrar leder in honom på denna törnbeströdda stig?
Tro det eller ej, har ingen som helst aning om vem pojken egentligen är, har hört någon enstaka låt.
Föräldrarna har inget ansvar i det som skett, så som jag förstått har han haft bra uppväxt och sedan hamnat på fel spår..
Senast redigerad av Sockertoppen2020 2020-05-07 kl. 22:18.
2020-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Fel! DU avgör inte vad som är en en sexuell intention!
Du har uppenbarligen inte läst juridik så du är ute och cyklar. Föreslår att det är du som ska släppa det!
Varför uttala sig trådar när man inte är säker?

Får säga det samma om dig. Vad du uppfattar som uppenbart behöver man inte lägga så stor vikt vid tydligen.

Vi kan konstatera att det helt enkelt inte är någon sådan förundersökning inledd och inte heller blir men du kan ju fortsätta att fäktas med väderkvarnar. Du har en alldeles för vid tolkning av lagtexten men det är ok, det kan du fortsätta ha men det gör det inte rätt för det.

Vad gäller mängden högskolepoäng jag har är de tillräcklig mängd. Det kan dock tilläggas för diskussionens skull att inte ens professor M Schultz tog upp det om annars fullständigt uppenbara med sexualbrott. Så du är ute och cyklar. Fast du tycker säkert han har för dåliga meriter han med, för att bedöma det?

Ha nu en fortsatt trevlig kväll.
Senast redigerad av NoF8 2020-05-07 kl. 22:21.
2020-05-07, 22:18
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Får säga det samma om dig. Vad du uppfattar som uppenbart behöver man inte lägga så stor vikt vid tydligen.

Vi kan konstatera att det helt enkelt inte är någon sådan förundersökning inledd och inte heller blir men du kan ju fortsätta att fäktas med väderkvarnar. Du har en alldeles för vid tolkning av lagtexten men det är ok, det kan du fortsätta ha men det gör det inte rätt för det.

Ha nu en fortsatt trevlig kväll.

Det är inte jag som fäktas mot väderkvarnar. Men du får gärna tro vad du vill. Men jag VET! Där i ligger skillnaden!

Detta är väldigt OT! Så nu lämnar vi det och jag önskar dig detsamma.
2020-05-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Ja, och det tyder ju på att de var övertygade om att BO inte skulle tala med polisen och ville ha bilderna som trofé av ett eller flera skäl.

Jag hoppas polisen pixlat BO men på vinst och förlust kontaktat bostadsvärdar och frågat om de känner igen interiören på bilderna. Vem vet, en vaktmästare kan ju mycket väl känna igen sin arbetsplats och säga att bilden med stor sannolikhet ligger i kvarteret X-gatan 11a-15d.

Går det inte bara spåra hans mobil (således den var på) och titta om han har varit på andra platser än vanligt, det borde gå med platsdatan i hans lur? Kan inte vara supersvårt att få fram gatan iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in