2021-06-13, 14:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror inte Einars mamma fejkar sms anmälan och vittnesmål.

Inte jag heller. Einar dock vet jag inte.
2021-06-13, 20:44
Medlem
Om det blir ett långt fängelsestraff så tror jag att vissa artister kan bli farliga när dom släpps ut, framförallt för Dogge Doggelito...

There is two new Cykel-på-köpet-artists in town.

Eller så kanske dom går ihop med Leila K.
2021-06-14, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag menar att dom är ju vänner så vem kan veta om dom har gaddat ihop sig om att mamman skulle få försärkingspengar om Einar sa att han blev rånad på hans smycken.. och så kanske dom sålde smyckena och gav Einar hälften. Som ett försäkringsbedrägeri.
Mamman försökte ju men det gick inte.

Tänk om Einar är med på att försöka övertala mamman till att ta ut 3 miljoner som Einar och hans vänner kan dela på.. efter lite hot om bomber och pistoler.

Finns mycket som man skulle vilja veta om detta underliga fall.

Vart finns bevisbilderna?

såg något när jag sökte, om att dom har postats i flashback forum.
Kan du PM:a nret till din kran? Verkar vara riktigt starka grejer.
2021-06-14, 13:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag menar att dom är ju vänner så vem kan veta om dom har gaddat ihop sig om att mamman skulle få försärkingspengar om Einar sa att han blev rånad på hans smycken.. och så kanske dom sålde smyckena och gav Einar hälften. Som ett försäkringsbedrägeri.
Mamman försökte ju men det gick inte.

Tänk om Einar är med på att försöka övertala mamman till att ta ut 3 miljoner som Einar och hans vänner kan dela på.. efter lite hot om bomber och pistoler.

Finns mycket som man skulle vilja veta om detta underliga fall.

Vart finns bevisbilderna?

såg något när jag sökte, om att dom har postats i flashback forum.
I förundersökningen framgår att mamman inte ännu försäkrat smycken osv Einar blev rånad på.
Bevis, bilder med metadata, förhör tömda telefoner, avlyssnade telefoner osv finns i FUP.
Föreslår att du åtminstone läser mobiltömningarna innan du spekulerar vidare.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-06-14 kl. 14:18.
2021-06-14, 14:48
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
På en bild i FUP:en syns en lista över "stash" (gömställen för knarket), där bl a Odlingsvägen 8 och Planetbacken i Tumba står nedskrivet. Upptäckte nu att på Odlingsvägen 8 bor Melanie Hovsepian (benämnd Molly) - vilket framgår av FUP. Men jag ser inte att man kollat Planetbacken, där någon, troligtvis hennes pappa, bor: https://www.ratsit.se/19621224-Razmi...8027S99S6PTK_E

Någon som sett vidare i FUP om denna tråd följs upp? Har de gjort husrannsakan hos Razmik på Planetbacken? Jag söker i dokumentet men hittar inget på "Razmik" eller "Planetbacken". Har detta missats?
Har haft det svårt att hitta i FUP. I vilken aktbilaga finns detta?
2021-06-14, 15:20
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
Kan du PM:a nret till din kran? Verkar vara riktigt starka grejer.

Äääh. Einar högg nån med kniv och rånade nån, och blev dömd i domstol.
Sen kom karman tillbaka när han blev rånad och huggen med en dildo.

Om jag var en desperat pundare som behöver köpa knark så hade det kanske låtit logiskt att prata med Einar om att sälja hans smycken och dela på pengarna medans mamman begår försäkringsbegrägeri för att få tillbaka pengarna för smyckena..

men å andra sidan så om jag var desperat pundare så hade det väl låtit logiskt att försöka tvinga en omyndig person till att hämta ut 3 miljoner i kontanter från en bank som han inte ens har ett bankkort till.
2021-06-14, 15:33
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
I förundersökningen framgår att mamman inte ännu försäkrat smycken osv Einar blev rånad på.
Bevis, bilder med metadata, förhör tömda telefoner, avlyssnade telefoner osv finns i FUP.
Föreslår att du åtminstone läser mobiltömningarna innan du spekulerar vidare.

Ja men visst, klart det var ett rån.
Men om Einar sagt till polisen att det är ett pr-trick, medans kidnappsledaren säger att Einar var med på förnedrandet, och om Einar säger offentligt genom internet att han blivit kidnappad.. så är det klart man måste ställa frågan om det är ett pr-trick som går ut på att Einar ska se kidnappad ut genom internet och domstol.. fast det är ett pr-trick med målet att dom alla får offentligt utmåla sig själva som kriminella, vilket inte riktiga kriminella brukar vilja göra men dessa människor sitter ju i domstol och babblar om att dom rökte hasch vid den och den specifika tidpunkten precis som att det har nånting med ärendet att göra.

Det känns viktigt för dom alla att offentligt få ut den bilden av dom själva som kriminella.
2021-06-15, 12:04
Medlem
Lyssnade på den här M*lanies förhör idag, S*evens tjej, svarar ingen kommentar på alla åklagarens frågor för att sedan svara på försvararens frågor, hon är en riktig jävla ghettotrash pundarbrud men åklagaren satte åt henne bra i slutet. Hon kommer åka på lång volta (relativt)
2021-06-15, 18:42
Bannlyst
Vilket datum ska dom lägga åtal någon som vet ?
2021-06-15, 19:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Vilket datum ska dom lägga åtal någon som vet ?
Menar du dom? Åtal är väckt.
Sista rättegångsdagen är nog imorgon. Dom tar 2-3 veckor innan den kommer. Kanske längre i detta stora fall.
Yrkar tingsätten på stora sinnesundersökningen av någon tar det 5-6 veckor minst, först när utvärderingen är klar kommer då dennes dom, dvs fängelse eller Rättspsykiatrisk vård beroende på vad de kom fram till.
2021-06-15, 20:03
Medlem
Einar har flytt landet. Han har inte kommit hem på månader.
2021-06-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Einar har flytt landet. Han har inte kommit hem på månader.
vart åkte han?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in