Citat:
Som jag minns verkligheten framfördes det från visst håll här i tråden initialt hån och kritik mot adv IB. Han bedömdes inte vara uppgiften vuxen nog till att kunna få sin klient friad.Advokat Ingvar Backman som försvarat den man i 40-årsåldern som idag friades från anklagelserna om att ha begått mordet på en 45-årig kvinna på Väster i Örebro, riktar nu kritik mot åklagaren.
– Det borde aldrig ha väckts åtal mot min klient. Utredningen hade alldeles för stora brister.
Det är sällan man ser så många frågetecken och oklarheter i ett åtal som leder till rättegång, säger Ingvar Backman.
– Domstolen har tagit fasta på de brister i utredningen som vi pekade på. Man har bland annat funnit att det kan finnas alternativa gärningsmän. Det är en välskriven dom på 190 sidor, säger Ingvar Backman.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/advokaten-kritisk-efter-friande-domen
Var det inte Sim-Pampen Ulla Gustavsson som höll i klubban vid den mycket tveksamma häktningen på sannolika skäl i aug 2019?
.
– Det borde aldrig ha väckts åtal mot min klient. Utredningen hade alldeles för stora brister.
Det är sällan man ser så många frågetecken och oklarheter i ett åtal som leder till rättegång, säger Ingvar Backman.
– Domstolen har tagit fasta på de brister i utredningen som vi pekade på. Man har bland annat funnit att det kan finnas alternativa gärningsmän. Det är en välskriven dom på 190 sidor, säger Ingvar Backman.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/advokaten-kritisk-efter-friande-domen
Var det inte Sim-Pampen Ulla Gustavsson som höll i klubban vid den mycket tveksamma häktningen på sannolika skäl i aug 2019?
Det är några i tråden som verkligen bör be om ursäkt till fam, D för den otäcka hetskampanjen dom deltagit i
De farhågorna/förhoppningarna har ju iom den friande domen igår kommit på skam.
Samtidigt tycks det ju som att adv IB till stor del har kunnat sitta med armarna i kors då åkl ÅH inte har haft nån säck att knyta ihop!
Det jag fetat:
Kanske skulle åkl ÅH hållit sig till simning?
När hon genom hejarop från visst håll här i tråden, lurades gå upp i ringen visade sig hennes team totalt ha felbedömt åkl ÅH:s kapacitet.
Hon var ingen slugger. Hon skuggboxades bara..