Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Av mig fetad text:
18:07 LWs mobil kopplar upp sig mot hemmamasten
21:07 se ovan
00:07 LWs mobil kopplar upp sig mot H*almar Bergmans väg
Mobilen tar alltså per automatik kontakt med närmaste mast var tredje timma. Vilket kan betyda att SD kan ha cyklat iväg med mobilen till H*almar B väg, direkt efter gärningen kl 23.38, tiden för när platsdatafunktionen på LWs mobil (eventuellt) stängs av manuellt. För att åter vara hemma inom 22 minuter och slå igång datorn.
Kl 01:47 slås mobilen av, alternativt försätts i flygplansläge. Batteriet kan ha tagit slut men det är mindre troligt.
Noterbart: SD uppger att han somnar ifrån vattenspridaren och vaknar vid 02-tiden för att stänga av den. Det stämmer väl överens tidsmässigt med en cykeltur fram- och tillbaka för avstängning och eventuell dumpning.
Bilaga 147, s 203:
M: Hela tiden sen somna jag faktiskt ifrån, så, eh alltså jag gick och la mig och sen,jag vaknar alltid eh, jag vaknar alltid när jag har sovit en stund, alltid,eh och så (ohörbart)jävla vattenspridaren ute så gick jag ut för att stängde av den men då hade nån granne redan varit snäll och stängt av den, det var, kanske 2-tiden eller nått.
F: Så vattenspridaren var avstängd? M: Ja den var...
F: När du kom ut?
M: Ja,sista gången...
F: Vem hade stängt...
M: Och då hade, då hade det...
F: Av den då?
M: Nej det förutsätter jag är nån granne,som har sett...
Bättre att förekomma än att förekommas. Ser ut som att här fiskas efter eventuella vittnen; "har jag blivit sedd i trädgården?", liksom vid cykelturerna.
Bättre att förekomma än att förekommas... håller med Dig och tänker på SD:s historia den 11:e när LW skulle vara på hans kontor för ett slafsigt sex där han har blod runt munnen och tom på kragen.
Hur troligt är det? Det är en klämdag och vem som helst kan dyka upp på kontoret. Ok om LW kom dit för en snabbis inne på en låst toalett (men misstänker att hon inte ens var där)... men helt öppet på kontoret, nej inte så troligt! Mer troligt att det, liksom sexblodet på hemmaplan bara är för att förekomma var blod kan hittas (på kragen denna gång).
Jag hade svårt att tänka mig att mordet skulle vara planerat men allt mer tyder på att jag hade fel.
Och sedan att det är OK att sitta i förhör och ljuga är bara för mycket (för mig).
Hoppas verkligen att LW:s familj får upprättelse vad det lider och att rätt GM/GK blir avslöjad.