2020-05-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
I anonyma opinionsundersökningar får FHM stöd av 73% av befolkningen.
Ja det är skrämmande med ett så högt förtroende när Tegnell inte lyckats pricka bollen rätt en enda gång hittills. Jag hoppas för allas vår skull att han vet något vi andra dödliga inte vet som kan rädda upp situationen, men det känns lite jobbigt att ha honom på den posten han har just nu där han mest verkar famla i blindo, i alla fall vad det verkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Inte ens efter fyra månader med corona-viruset så har regeringen löst dessa enkla problem.

Ändå är Socialdemokraterna rekordstora i opinionen.
Inte ens 50 år av massinvandring kunde få väljarna att lämna socialdemokraterna så vem är förvånad?

S har traditionellt sett varit mer restriktiva än vad alliansen varit.
Reinfeldt är ju värst genom tiderna.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Restriktioner lär som sagt finnas tills vaccin.
Så det är bestämt nu att vi kommer att lyckas att få fram ett vaccin?
Berätta, när? 2 år? 3? 5? 10?

Hur länge är det rimligt att länder isolerar sig och vad blir konsekvenserna av det på sikt.

Kan vi komma till ett läge där de negativa konsekvenserna överstiger nyttan?

Då får man ju säga att de som utförde en hård lockdown chansade och utövade med dina ord, dogmatiskt defaistism.

Vad ska straffet för dessa bli då?
Senast redigerad av FrankIsBack 2020-05-06 kl. 22:50.
Citera
2020-05-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Och du vet inte att någon överhuvudtaget är det heller. Det kan lika gärna vara ingen.
Sannolikheten är närmare ingen än alla.

Men en sak är jag verkligen nyfiken på.
Vad spelar det för roll hur många som tycker som du att Sverige går rätt väg?
Säg så här då.
Det är bara jag och Maharaja79 som är förbannade.
2 medborgare på 10 miljoner tycker att Sverige går fel väg.
Så, vad kan man utvinna av detta?
Att vi har fel för att 0,000001% av Sverige är dumma i huvudet som tycker annorlunda?

Bra, vi säger att det är så. Jag köper det.

Nu borde du dock försöka kolla lite hur det ser ut i resten av världen.
Om du inte hoppat över aftonbladets nyheter från omvärlden kan du väl inte ha missat att resten av världen är i karantän.

Så, vad tror du om folk som bor där?
Tror du att 98% tänker som du och dina flummiga vänner?
Resten av världen är ett helvete med diktatur i alla länder som tvingar folk hemma när de egentligen inte vill.
Det pågår inbördeskrig i hela världen eftersom alla diktatörer har stängt in sitt folk.
Är det vad du har läst på aftonbladet?

Du har aldrig nånsin tagit dej en funderade på varför resten av världen gör tvärtom SVerige?
Skulle det kunna vara så att i resten av världen finns 10 personer, istället för 2 som här i Sverige, som tycker att det som görs i Sverige är fel?
Kan det tom vara 100 personer?
Eller kan det bara 20%?
Kan jag kanske överdriva och säga att majoriteten i resten av världen vill hellre man ska stänga ner landet än att köra som flummiga Sverige?
Nä förresten. Det vill dem inte. De bara håller käften för diktaturen i alla länder i världen tvingar dem att stanna hemma.
Citera
2020-05-06, 22:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast de har landgräns bara mot Tyskland som klarar sig bra.

P.g.a. att Tyskland stängde ja.
Citera
2020-05-06, 22:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I morgon har vi torsdag och jag kan inte tänka mig att FHM trycker ned dödssiffrorna till endast +20, det funkar inte eftersom platz.se just nu står på 2960 och det innebär ju 19 döda fler än idag redovisade 2941.
Och dom måste väl ändå plocka fram en eftersläpning annars blir denna eftersläpning så stor så den tynger för mycket i statistiken.

Jag tippar på 73 nya döda tyvärr, jag går på min magkänsla. Men vi har inte det värsta scenariot. Varken förnekare eller alarmister har rätt. Det går mot en förbättring i Stockholm och försämring i Västra Götaland.

Du har alldeles rätt i att i Stockholmsregionen börjar det vända medan Västra Götaland har en bra bit att vandra innan man når över en 25 procentig flockimmunitet. Och efter det kommer Skåneregionen att öka ganska länge. Men efter det kommer smittspridningen för landet som helhet att minska ganska rejält, då de mest befolkade delarna av landet fått en flockimmunitet som börjat bita.

Det är tur att smittspridningen i landet varit så pass ojämnt fördelad, det ger regioner och kommuner tid att förbereda sig. Så i mitten av juni så har kanske riket uppnått en flockimmunitet på 30 procent och sjukvården har inte gått under. Sedan kommer det att gå allt långsammare att nå en 60 procentig flockimmunitet. Det kan bli så sent som en bra bit in på hösten.

Nu är ju inte flockimmunitet något mål i sig, bara ett oundvikligt faktum. Därmed kvarstår målen att hålla nere smittspridningen så pass att sjukvården inte bryter samman, samt att skydda de äldre äldre.

Här är det viktigt att komma ihåg att det endast är 5 procent av de 1,6 miljoner som är 70 år eller äldre som bor på ett särskilt boende. 95 procent av dessa lever istället under en slags lockdown, och kommer att få fortsätta att göra det under lång tid, kanske tills ett vaccin kommit. Så vida vi inte når en 85 procentig flockimmunitet innan dess.
Citera
Medlem
Citat:
Hen kanske menar att siffrorna kommer in till FHM men filtreras sedan genom FHMs konspiratoriska PK-filter innan de presenterar dem för allmänheten. Källa på att det inte är så!
KÄLLA?!?

Källan är samtliga regioner.
För oss som är intresserade, så kollar vi regionernas egna rapporteringar i förväg.
Några exempel:

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/05/6-maj-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
https://www.vgregion.se/aktuellt/nyhetslista/regional-lagesrapport-covid-19/
https://www.regionostergotland.se/Halsa-och-vard/aktuellt-om-coronaviruset/
Citera
Medlem
Citat:
Inte ens efter fyra månader med corona-viruset så har regeringen löst dessa enkla problem.

Inte ens 50 år av massinvandring kunde få väljarna att lämna socialdemokraterna så vem är förvånad?

Nu är det inte sossar som styr Region Stockholm men de bär väl ansvar i det större perspektivet liksom alla egentligen.

Region Stockholm är en alldeles speciell katastrof

https://efolket.eu/korrupt-taby-moderat-saljer-ut-sjukhus-till-kompis/
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Så det är bestämt nu attvi kommer att lyckas att vi får fram ett vaccin?
Berätta, när? 2 år? 3? 5? 10?

Hur länge är det rimligt att länder isolerar sig och vad blir konsekvenserna av det på sikt.

Kan vi komma till ett läge där de negativa konsekvenserna överstiger nyttan?

Då får man ju säga att de som utförde en hård lockdown chansade och och utövade med dina ord, dogmatiskt defaistism.

Vad ska straffet för dessa bli då?

Nedstängning görs för att rädda liv, vilket är huvudsaken under en epidemi. Borde vara iaf, tyvärr är det inte så i u-landet Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men en sak är jag verkligen nyfiken på.
Vad spelar det för roll hur många som tycker som du att Sverige går rätt väg?
Säg så här då.
Det är bara jag och Maharaja79 som är förbannade.
2 medborgare på 10 miljoner tycker att Sverige går fel väg.
Så, vad kan man utvinna av detta?
Att vi har fel för att 0,000001% av Sverige är dumma i huvudet som tycker annorlunda?

Bra, vi säger att det är så. Jag köper det.

Nu borde du dock försöka kolla lite hur det ser ut i resten av världen.
Om du inte hoppat över aftonbladets nyheter från omvärlden kan du väl inte ha missat att resten av världen är i karantän.

Så, vad tror du om folk som bor där?
Tror du att 98% tänker som du och dina flummiga vänner?
Resten av världen är ett helvete med diktatur i alla länder som tvingar folk hemma när de egentligen inte vill.
Det pågår inbördeskrig i hela världen eftersom alla diktatörer har stängt in sitt folk.
Är det vad du har läst på aftonbladet?

Du har aldrig nånsin tagit dej en funderade på varför resten av världen gör tvärtom SVerige?
Skulle det kunna vara så att i resten av världen finns 10 personer, istället för 2 som här i Sverige, som tycker att det som görs i Sverige är fel?
Kan det tom vara 100 personer?
Eller kan det bara 20%?
Kan jag kanske överdriva och säga att majoriteten i resten av världen vill hellre man ska stänga ner landet än att köra som flummiga Sverige?
Nä förresten. Det vill dem inte. De bara håller käften för diktaturen i alla länder i världen tvingar dem att stanna hemma.

Nu är det trots allt rätt ointressant vad resten av världen tycker.
I Sverige bestämmer svenskar.
Så vill jag fortsätta ha det.
Citera
2020-05-06, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
P.g.a. att Tyskland stängde ja.
tyskland var sena med att stänga gränsen, det e ju no border Merkel som styr. Men när österrike schweiz tjeckien polen stängde gränsen mot tyskland sa aggerade tyskland sist av alla med att stänga.
Citera
2020-05-06, 22:49
Medlem
Citat:

Jag är faktiskt förvånad. Att svensken i gemen är hjärntvättad bortom all räddning är inget nytt. Men att det skulle vara så här illa trodde inte ens en inbiten högerextremist som mej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in