2020-05-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men förstår du inte, vad betyder det om det larmas nu när det alltid larmas? Det betyder ju bara att allt är som det brukar.

Skillnaden är att det är en pandemi och att folk dör i tusentals. Många av dem i onödan.
Citera
2020-05-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige har fler döda per capita än Donald Trumps USA.
Nästan hälften av Sveriges corona-offer har skördats på landets äldreboenden.

Varför har smittan kommit in på äldreboenden?
Mycket märkligt att etablissemanget plötsligt slutat att sprida sin propaganda om vilka som "räddat" välfärden och tar hand om våra gamla.
Tvåa i norden kommer väl Norge i antal döda på äldreboende, med lite mindre fjärrinvandring än Sverige, sist kommer Finland med minst invandring i Norden, allt hänger ihop, vad Danmark kommer in i bilden vet jag inte.

Men alla länder som har fjärrinvandring verkar innebära att dessa lågutbildade hamnar i vården i mer eller mindre omfattning.

Om dom slutar sprida propagandan blir det ju uppenbart att det har blivit uppenbart för dom själva vilka som spridit smittan menar du?, annars är ju tystnad det sista dom tjänar på just, lögnen ska ju annars fortsatt upprepas för att inte väcka misstankar.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-06 kl. 22:43.
Citera
2020-05-06, 22:39
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du förstår att det inte är FHM som hittar på egna siffror va?
De rapporterar bara de siffror som kommit från regionerna.

Hen kanske menar att siffrorna kommer in till FHM men filtreras sedan genom FHMs konspiratoriska PK-filter innan de presenterar dem för allmänheten. Källa på att det inte är så!
KÄLLA?!?
Citera
2020-05-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
I anonyma opinionsundersökningar får FHM stöd av 73% av befolkningen.
Oj är det så illa. Patienten kommer dö.
Förresten finns det icke anonyma opinionsundersökningar?
Citera
2020-05-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men det är knappast konstigt att du inte känner några som är förbannade.
De som inte är förbannade är nog lika många som de som tycker att Sverige går rätt väg.
Det finns säkert mer än hälften av befolkningen som är såna.
Hur många är det? 55%? 60%? Jag har ingen aning. Har inte tid att skicka enkät till hela landet.
Litar inte riktigt på vad som media säger heller.

Min känsla är att ca 60% tycker att Sverige gör rätt. Så det kan förklara varför du inte känner nån som är förbannad.
Jag känner tex flera som är förbannade.
Inte jätte många. Men jag känner dem.
Men varken jag eller du är representativa för en hel befolkning.

Men oavsett vad, mitt "folk" som är förbannad är fortfarande en del av folket.
Även om det skulle vara 20% är det fortfarande folk som är skitförbannade.

Om du tycker man har mindre rätt att vara förbannad för att man är så "få" eller om du tycker att det är till och med fel att vara förbannad, fortfarande pga man är så "få" då finns det nog inget mer att tillägga.

Som jag skrev så respekterar jag att du har din tro och övertygelse. Och förstår utifrån dina åsikter och det du tycker att du är förbannad.
Citera
2020-05-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Hen kanske menar att siffrorna kommer in till FHM men filtreras sedan genom FHMs konspiratoriska PK-filter innan de presenterar dem för allmänheten. Källa på att det inte är så!
KÄLLA?!?
FHM har nog fått låna Neil Fergusons kod, han behöver den inte just nu.
Citera
2020-05-06, 22:43
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han skulle greja den argumentationen.

Tegnells tendens att titta upp i himlen medan journalisten pratar, är också ganska underlig.

Social charm är inte Tegnells bästa gren.

Hans envisa vana att säga epidemi istället för pandemi är åxo intressant. Tegnell bestämmer.

Han och FHM har ju varit emot allt ända sedan epidemin började.
Appar som används i allt fler andra länder, det är givetvis inte något användbart. Inte i FHMs Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-vi-har-for-stor-smittspridning-for-att-anvanda-corona-app
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Tvåa i norden kommer väl Norge i antal döda på äldreboende, med lite mindre fjärrinvandring än Sverige, sist kommer Finland med minst invandring i Norden, allt hänger ihop, vad Danmark kommer in i bilden vet jag inte.

Om dom slutar sprida propagandan blir det ju uppenbart att det har blivit uppenbart för dom själva vilka som spridit smittan menar du?, annars är ju tystnad det sista dom tjänar på just, lögnen ska ju annars fortsatt upprepas för att inte väcka misstankar.
Danmark sitter ihop med kontinenten, inte långt från Beligen som är värst.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Skillnaden är att det är en pandemi och att folk dör i tusentals. Många av dem i onödan.
Men nu handlade det ju om att vården larmat. De behöver inte avslöja att folk dör, för det rapporteras varje dag ändå.
Citera
2020-05-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Oj är det så illa. Patienten kommer dö.
Förresten finns det icke anonyma opinionsundersökningar?

Menas kanske att om du blir uppringd är du inte anonym för den som gör undersökningen.
Om du kryssar i på nätet blir du ju anonym på ett annat sätt.
Kanske det var menat dom.
Citera
2020-05-06, 22:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Fast de har landgräns bara mot Tyskland som klarar sig bra.
Citera
2020-05-06, 22:45
Medlem
Citat:
jag vet att Belgien har stor fjärrinvandring, men har dom instegsjobb åt dessa? också som Sverige, hur många döda på äldreboende har Belgien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in