2020-05-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Fantastiskt, då räcker det ju med reserestriktioner gentemot smittade områden.

Är det kanske bara detta som regimen velat slippa? Men man har varit för dumma för att inse att detta ändå kommer ske fram tills det finns ett vaccin?
Ja, det skulle ju fungera om man utrotade smittan lokalt, och införde reserestriktioner gentemot de 201 länder som har smittan. Alltså hela världen.
Senast redigerad av aw 2020-05-06 kl. 22:33.
Citera
2020-05-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Huvudsaklig behandling för döende inom äldrevården är morfin.
Före corona, under corona och efter corona.

Fördelen med morfin, förutom att det smärtstillar och lugnar, är att det verkar andningshämmande så att det inte drar ut på förloppet, utan snarare minskar det.

Msn får hoppas på en snabb och kvick stroke vid pigga och glada 89 år eller liknande så man slipper smärtsam och plågsam död.
Citera
2020-05-06, 22:32
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Öh ... Volvo är kinesiskt, och vem sjutton tänker ”Så fort smittan försvunnit ska jag köpa mig en ny Scania.” ...
Öh, Volvo är inte kinesiskt (Volvocars är kinesiskt). Däremot så är Scania tyskägt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja det var ju rysligt snabbt moderater och svenskt näringsliv blev förespråkare för bidragslinjen när corona kom.

Inget snack om självförsörjning där längre. Åtminstone inte när det gäller bolagen.

Nej, sorgligt lite omsorg om vanligt folk tyvärr. Bara big business man vill rädda.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du vet i och för sig inte, om dina vänner, bekanta, arbetskamrater o.s.v. är här eller någon annanstans under anonyma nick eller falska namn, och vräker ur sig sin ilska. Ämnet har blivit tabubelagt. Man FÅR inte kritisera Tegnell eller Löfven ute bland folk nu, och särskilt inte om man har en offentlig arbetsgivare. Det skrämmer mig lite. Mycket var Schulmans fel, det var han som satte tonen när han hånade de 22. Och Agnes Wold, som omhuldas av Expressen av någon obegriplig anledning.

I anonyma opinionsundersökningar får FHM stöd av 73% av befolkningen.
Citera
2020-05-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ha ha, vilken underbart kreativ, krystad och fantastiskt usel jämförelse. Nej, jag tycker inte man skall skjuta mongoloider.

Men kan du inte då skriva en instruktionsbok om när man ska agera olagligt och när man ej ska det.
Blir galet godtyckligt annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är kanske inte helt relevant i denna diskussion just.
Nu är det ju inte heller vaccinationsindustrin som bestämmer dödsorsak.
Nej men chefsläkarna sitter där som välbetalda rådgivare.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Msn får hoppas på en snabb och kvick stroke vid pigga och glada 89 år eller liknande så man slipper smärtsam och plågsam död.

Ja, jag hade gärna dött med stövlarna på.
Citera
2020-05-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du vet i och för sig inte, om dina vänner, bekanta, arbetskamrater o.s.v. är här eller någon annanstans under anonyma nick eller falska namn, och vräker ur sig sin ilska. Ämnet har blivit tabubelagt. Man FÅR inte kritisera Tegnell eller Löfven ute bland folk nu, och särskilt inte om man har en offentlig arbetsgivare. Det skrämmer mig lite. Mycket var Schulmans fel, det var han som satte tonen när han hånade de 22. Och Agnes Wold, som omhuldas av Expressen av någon obegriplig anledning.

Och du vet inte att någon överhuvudtaget är det heller. Det kan lika gärna vara ingen.
Sannolikheten är närmare ingen än alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Nej men chefsläkarna sitter där som välbetalda rådgivare.

Makt korrumperar oavsett var och vilken makt. Alltid varit så, kommer alltid vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I morgon har vi torsdag och jag kan inte tänka mig att FHM trycker ned dödssiffrorna till endast +20, det funkar inte eftersom platz.se just nu står på 2960 och det innebär ju 19 döda fler än idag redovisade 2941.
Och dom måste väl ändå plocka fram en eftersläpning annars blir denna eftersläpning så stor så den tynger för mycket i statistiken.

Jag tippar på 73 nya döda tyvärr, jag går på min magkänsla. Men vi har inte det värsta scenariot. Varken förnekare eller alarmister har rätt. Det går mot en förbättring i Stockholm och försämring i Västra Götaland.

Du förstår att det inte är FHM som hittar på egna siffror va?
De rapporterar bara de siffror som kommit från regionerna.
Citera
2020-05-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och du tror aldrig det här larmats om vården innan denna pandemi? Innan pandemin fungerade vården alltid? Inga patienter i korridorer? Inga knäppa läkare? Allt var frid och fröjd i den bästa av alla världar?

Vad jag vet är vi i tråden om covid-19, så det är nog lite OT om det funnits "knäppa läkare" förr. I all välmening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in