2020-05-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Eller att poliser skjuter ihjäl en pojke med downs syndrom innan de vet om det var lagligt rätt...

Om någon skjuts ihjäl och samtidigt bär på viruset vad blir då dödsorsaken enligt vaccinationsindustrin?
Citera
2020-05-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Bittra. Det låter så jädra billigt att säga så.
Vad menas med bitter egentligen?
En person som har misslyckats i livet?
En person som aldrig lyckats hitta kärleken?
En person som blivit gammal och ser sin skönhet försinna?

Är det det som menas med bitter?

I detta fall handlar högst sannolikt om att man befinner sig i ett land som gör nånting som man tycker är fruktansvärt.
Räcker det för att vara bitter?
Eller föreslå du att man, nej, du ska inte tycka det. Allting går bra. Varför ska du vara bitter liksom?
Eller nej det går inte jätte bra, men det är inte så illa som du tror.
Eller nejj det går lite dåligt men det är inte så jävla illa som det kunde vara.

Och då upprepar jag det:
Om man bor i ett land som man tycker har bettet sig skit mot sitt eget folk, då är man jävligt sur. Bitter. Kalla va du vill. Förbannad.
Du kan förstås naivt fortsätta säga att "nejjj varfr ska vu vara bitter?? allting går bra. eller ganska ok. eller relativt ok."

Men det går för fan inget bra ju. Ja folk är bittra. En massa folk.
Men bitter är helt fel ord.
Folk är skitförbannade på det som händer i Sverige.
Oavsett vad du tycker om det.
Skitförbannade.

Är du inte skitförbannad kan ingen tvinga dej var det.
På samma sätt får du inte heller övertala nån att inte vara skitförbannat på ett land som beter sej skit mot sitt folk.

Så nej, inte bitter. Men förbannad så in i helvete.
Men fortsätt du skratta med dina barnsliga emoticons. För det går ju "bra".

Nej. ”Folk” är inte skitförbannade.
Du är det uppenbarligen. Och några till på detta forum.
Jag känner ingen som är skitförbannad. Men jag talar naturligtvis inte för alla.
Har dock bekanta i alla samhällsklasser. Och ingen tycker som du. Ingen.
Om ”folk” är så skitförbannade som du säger så borde man känna till någon i sin bekantskapskrets som är det.

Har respekt för det du tycker och att du känner som du gör. (Förutom dina önskningar om att avliva folk som inte tycker som du)
Jag själv står nog någonstans emellan och försöker se på dig och din sida och den andra sidan (förnekarsidan) Och hur ni på varsin sida fastnat totalt i era övertygelser och kan inte se saker med större ögon.
Citera
2020-05-06, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Öh ... Volvo är kinesiskt, och vem sjutton tänker ”Så fort smittan försvunnit ska jag köpa mig en ny Scania.” ...

Allt handlar ju om att få igång den ekonomiska skiten i Europa och USA. Vi måste sälja våra kronjuveler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Om någon skjuts ihjäl och samtidigt bär på viruset vad blir då dödsorsaken enligt vaccinationsindustrin?

Det är kanske inte helt relevant i denna diskussion just.
Nu är det ju inte heller vaccinationsindustrin som bestämmer dödsorsak.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du kanske har missat det men det är många vårdpersonal och sakkunniga som larmat om det här i media senaste månaden, det har även dragits i tråden säkerligen hundra varv senaste månaden. Du som har varit aktiv i tråden bör ha sett det stora antal artiklar om larm, som nämnts. Men visst, granskning inväntas, synd att det dröjer för de drabbade bara.
Och du tror aldrig det här larmats om vården innan denna pandemi? Innan pandemin fungerade vården alltid? Inga patienter i korridorer? Inga knäppa läkare? Allt var frid och fröjd i den bästa av alla världar?
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Huvudsaklig behandling för döende inom äldrevården är morfin.
Före corona, under corona och efter corona.

Fördelen med morfin, förutom att det smärtstillar och lugnar, är att det verkar andningshämmande så att det inte drar ut på förloppet, utan snarare minskar det.
Citera
2020-05-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du kanske har missat det men det är många vårdpersonal och sakkunniga som larmat om det här i media senaste månaden, det har även dragits i tråden säkerligen hundra varv senaste månaden. Du som har varit aktiv i tråden bör ha sett det stora antal artiklar om larm, som nämnts. Men visst, granskning inväntas, synd att det dröjer för de drabbade bara.
Ja, det har rapporterats om enskilda incidenter, men ingen kan säga att IVA skulle ha räddat dem. Man kan behöva lägga in ganska många patienter med de här attributen för att hitta en överlevare. Så dåliga är oddsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Spike mutationpipelinereveals the emergence of a more transmissible formof SARS-CoV-2

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.04.29.069054v1.full.pdf

Den säger väl att det är en mer dödlig variant i Europa än i Kina. Och det kan väl inte uteslutas, att det är en något mer dödlig variant. Men den säger ju också att denna variant har varit hela tiden, eller nästan hela tiden, viruset funnits i europa. Således inte att viruset nyligen blivit mer dödligt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Nej. ”Folk” är inte skitförbannade.
Du är det uppenbarligen. Och några till på detta forum.
Jag känner ingen som är skitförbannad. Men jag talar naturligtvis inte för alla.
Har dock bekanta i alla samhällsklasser. Och ingen tycker som du. Ingen.
Om ”folk” är så skitförbannade som du säger så borde man känna till någon i sin bekantskapskrets som är det.

Har respekt för det du tycker och att du känner som du gör. (Förutom dina önskningar om att avliva folk som inte tycker som du)
Jag själv står nog någonstans emellan och försöker se på dig och din sida och den andra sidan (förnekarsidan) Och hur ni på varsin sida fastnat totalt i era övertygelser och kan inte se saker med större ögon.

Du vet i och för sig inte, om dina vänner, bekanta, arbetskamrater o.s.v. är här eller någon annanstans under anonyma nick eller falska namn, och vräker ur sig sin ilska. Ämnet har blivit tabubelagt. Man FÅR inte kritisera Tegnell eller Löfven ute bland folk nu, och särskilt inte om man har en offentlig arbetsgivare. Det skrämmer mig lite. Mycket var Schulmans fel, det var han som satte tonen när han hånade de 22. Och Agnes Wold, som omhuldas av Expressen av någon obegriplig anledning.
Citera
2020-05-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Eller att poliser skjuter ihjäl en pojke med downs syndrom innan de vet om det var lagligt rätt...
Ha ha, vilken underbart kreativ, krystad och fantastiskt usel jämförelse. Nej, jag tycker inte man skall skjuta mongoloider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Istället för att kasta ur dig floskler kan du ta del av de otaliga vetenskapliga undersökningar som pekar på att munskydd inte skyddar mot covid, som presenterats i tråden vid upprepade tillfällen.

Du menar som denna;

Citat:
Mass masking for source control is in our view a useful and low-cost adjunct to social distancing and hand hygiene during the COVID-19 pandemic.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30918-1/fulltext

Eller denna?

Citat:

Face masks could offer an important tool for contributing to the management of community transmission of Covid19 within the general population.
https://rs-delve.github.io/reports/2020/05/04/face-masks-for-the-general-public.html

Eller kanske denna?

Citat:

Can face masks help prevent the spread of coronavirus disease 2019 (COVID-19)? Yes, face masks combined with other preventive measures, such as frequent hand-washing and social distancing, help slow the spread of the disease.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/coronavirus/in-depth/coronavirus-mask/art-20485449

Det finns hur många som helst.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Om personen testade positiv inom en månad innan nedskjutningen så blir det nog viruset. Tror det är så de gör, kollar dödsregistret mot smittregistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in