2020-05-06, 19:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ser ikke at den har skyddad nån mordare. Ariel70 vet jo hva jeg talar om, og det er jo henne jeg talar til. Ser jeg ikke hvorfor jeg må gå i detalj. Hun trenger vel ikke noen t-skje.
Ja, det hörs fint ut. Men just denna hänsynsfullhet tror jag ligger bakom att detta fallet dragit ut på tiden.

"t-skje"? Betyder kanske teskedsmatning? Att man är övertydlig kanske? Eller något helt annat? ite kul det där när man möter olika språk och som i det här fallet: olika typer av hänsynsfullhet. Tror att man i norska forum är mer hänsynsfulla än här (Flashback). Där man ofta är hänsynslös.
Senast redigerad av Jof 2020-05-06 kl. 19:51.
Citera
2020-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg også mener at det nok finnes noe snusk i å opparbeide seg så mye penger fra to tomme hender. Nå er Fredriksen som du hinter til bosatt i London og folkeregistrert i Kypros så blir vanskelig og finne ut noe om han. Røkke fullt mulig. Men det er faktisk litt interessant at en mann som del av en søskenflokk på 13 barn, har klart og bygge opp en slik stor formue.

Jeg kjenner mennesker som har klart og bygge opp formuer utfra to tomme hender, som har hatt såkalt teft, og mange har klart å tjene mye penger, men veldig langt fra 1,7 (1,9 milliarder) Jeg tviler på at dette kun skyldes teft. Noe skyldes gjerrighet, som TH lider av men 1,9 milliarder.

Det er utrolig mye penger, og det er lett og tenke at hvis det ikke skyldes kriminalitet, så skyldes det iallefall at familien har fått lite gjennom oppveksten.
Sprøtt det som sto at en slektning hadde fortalt at TH samlet kronestykker i et halsbånd rundt halsen som barn.

Det er liten tvil om at penger gir han kick. Det får meg til å tenke over hvor mye AEH har ofret for dette ekteskapet. Det er ikke lite. Men hun var trolig en jordnær kvinne som krevde lite. Bare denne ektepakten som 2 stykker har undertegnet får det til å gå kaldt nedover ryggen, og jeg skulle gjerne visst hvilken forklaring TH har gitt politiet som grunn for dette. Og ikke minst disse vitnene hvem de enn er.
Hva gjør at hun har funnet seg i dette mon tro? Og hva er årsaken til at disse vitnene faktisk har skrevet under på at hun skulle få så lite. Har ikke de et ansvar i dette mon tro?

Dette er ikke en kvinne som har kommet inn i TH sitt liv etter mange år, dette er en kvinne som har født hans 3 barn, oppdradd de og tatt seg av hus og hjem så TH kunne drive på og øke formuen.

Hvor er samvittigheten hans tro? Hva er det verdt og få 3 felles barn og ta seg av hus og hjem. Er det virkelig ikke verdt mer. Kjenner jeg blir rasende bare pga. det.
Hvem er TH tro så er så til de grader urimelig. Og har vitnene til dette testamente et ansvar.

Hvor mye måtte AEH finne seg i for å spare de tre barna som nå plutselig støtter faren sin for familiefeider. Jeg ser for meg en kuet kvinne, dog også med barn som ikke klarte og vekke henne.
Det er så avskyelig at jeg har ikke ord.
Kanske hon kände en viss stolthet i att vara gift med en så förmögen man. Att hon tyckte att det gav henne en viss social ställning. Kanske inte direkt kände att hon medverkat till hans förmögenhet. Kanske att hon pga av hans förmögenhet hade haft möjlighet att vara hemma med barn i någon utsträckning och inte bli tvungen att dubbelarbeta som dom flesta andra, dvs. både ute i arbetslivet och hemma. Kanske att TH också kände att han pga sin förmögenhet kunde ge henne den möjligheten.
Är det någon som vet om AEH har haft någon egen yrkesverksamhet och i så fall med vad?
Citera
2020-05-06, 19:47
Medlem
Så dum i huvudet är ingen normal människa så man gräver ner en mördad fru på tomten. Under 1,5 år borde väl tomten genomsökts flera gånger. Man draggade i viken för ett år sedan.

Hon mördades av maken samma dag hon försvann.
Hon är död
Hon ligger nergrävd i skogen en mil från hemmet.
Hon kommer inte hittas för maken kommer inte säga någonting. Efter ett år i en grop i skogen finns bara ben kvar och dom luktar inte.
Maken måste gilla läget om han är oskyldig, när han nu ser polisen gör sig till åtlöje.
Hans tre vuxna barn är överns om att pappan är oskyldig.

Hans odds för ett frikännande är rätt bra.
Citera
2020-05-06, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den

"- Jeg vil at korrekte opplysninger skal komme frem i saken. Det er ikke korrekt at ektepakt del to er skrevet av meg. Jeg ville ikke ha laget en ektepakt med et slikt innhold. Jeg kunne ikke laget den, sier Brodwall.

– Hva vet du om hvordan ektepakt nummer to ble til?

– Jeg visste ingenting om dens eksistens før dere i VG sendte meg ektepakten tidligere i vinter, sier Brodwall."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Merkelige greier. Skulle ønske vi fikk se ektepakten i sin helhet. Underskrift osv.
Citera
2020-05-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32657

Aftenposten: Bil rygget inn til Hagen-boligen minutter før Anne-Elisabeth forsvant:Kort tid før siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen skal en bil ha rygget opp på gangveien på baksiden av Hagens bolig. Det melder Aftenposten, som viser til kilder tett på etterforskningen.
Ifølge avisa sitter politiet på video av denne bilen, som skal være sentral i etterforskningen.
Takk!

"Klokken 09.05 ble det observert en bil som rygget opp en gangvei som går rett ved siden av Hagens bolig."
https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html
Citera
2020-05-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk!

"Klokken 09.05 ble det observert en bil som rygget opp en gangvei som går rett ved siden av Hagens bolig."
https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html
Når ankom TH jobb?
Citera
2020-05-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara möjligt och är en bra teori. Jag köper den direkt.

Jag har själv både bil och båt. Jag skulle satsa på bilen, och dumpa ett lik vid ett av mina hemliga svampställen. En plats mina vänner aldrig varit med mig på. Det gäller att gräva djupt så att inte vilddjur gräver efteråt och kommer år kroppen. Det har ju hänt att folk som saknas, hittas av folk som går i skogen långt efteråt.

Allt som har med båt att göra är bökigt. Kallt och vått. Och svårt att lasta. I detta fall skulle det ha varit först en tur med bil till en båt. För jobbigt.

Når du nevner båt, kom jeg til å tenke på kano:

Citat:
Politiet flyttet på en gul kano som ligger inne mellom trærne utenfor boligen i Sloraveien"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nJr8X/nye-undersoekelser-utenfor-tom-hagens-bolig

Artikkelen må ha blitt endret. Sitatet over leste jeg i går under et fotografi av kanoen i artikkelen. I dag står dette:
"Det hvite teltet ble satt opp i hagen onsdag. Politifolk med redskaper holder på utenfor boligen.

I samme tidsrom flyttet politifolkene på en gul kano som ligger utendørs."
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 20:04.
Citera
2020-05-06, 20:01
Medlem
Citat:
Når ankom TH jobb?
9:08
Citera
2020-05-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Merkelige greier. Skulle ønske vi fikk se ektepakten i sin helhet. Underskrift osv.

Jeg merker meg at han ikke stiller seg bak TH, dette er ikke positivt, og det overrasker meg litt. Har Fr*edrik Sn*eve uttalt seg etter pågripelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
For å nå jobben kl. 09:08 så må TH ha kjørt hjemmefra et minutt eller to før 9. Han har da passert fiskeplassen ca 9:03, og den ukjente bilen har backet opp gangveien kl. 9:05. Det passer med at noen har holdt TH under oppsikt for å sikre seg at han har reist hjemmefra før man slår til.
Selv om jeg tror han står bak som oppdragsgiver, så er det mulig at han ikke selv har visst eksakt når det hele skulle skje.

Når det gjelder spørsmålet om TH kan ha reist hjem igjen fra Futurum så er det selvsagt mulig, men man må tenke på at han må passere mange store kontorbygg, Metrosenteret, Lørenskog bussterminal, Knattenkrysset, endog innkjøringen til Lørenskog politikammer. Så det er mange muligheter til å bli registrert på video.

Helt usannsynlig at TH har utført dette. Og det virker svært usannsynlig at han skal ha hyret inn folk og at alle har klart å holde kjeft.

Det venter en stor overraskelse, det føler jeg meg sikker på.
Citera
Medlem
Citat:
Når ankom TH jobb?

09:10
Citera
2020-05-06, 20:13
Medlem
Citat:
9:08
Møtt dem som rygga inn på veien og gitt dem nøklene som lå i garasjen da kanskje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in