2020-05-02, 14:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där är spännande, vad är det för slags DNA från TH och hur är det avsatt?

Har funderat på det ”biologiska material” man hittat efter AEH. Kan det vara hjärnsubstans? Eftersom de skiljer på ”små blodspår” och ”biologiskt material ”.

Samma här!
Det står såhär på VG nu:

På en gjenstand i boligen har etterforskerne funnet noen helt spesielle spor fra Anne-Elisabeth Hagen.Spor de mener kan knytte ektemannen til forsvinningen.”
https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Undrar vad som avses med speciell...vävnad...hjärnsubstans...?
Det låter ju inte som blod, då det redan tidigare nämnts just blodspår.
Har han slagit henne i huvudet med något föremål...som han sedan av ren snålhet (han är ju minst sagt ”anal” https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anal_retentiveness)? En ljusstake, prydnadssak?
Citera
2020-05-02, 14:40
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror du er i feil tråd hvis du skal diskutere politiradioer Men jeg er sikker på at Flashback har tråd om politiradioer også.

«»
Det er du som sier at det ikke stemmer at politiradioer kan avlyttes, og da får du bevise det. Du vet jo hvordan du skal bruke youtube. Det er bare å søke "Uniden bearcat truncktracker p25", og så se gjennom der.
«»

Jeg påtok meg bare oppgaven med å besvare en hanske du kastet ifm temaet ovenfor en annen bruker, nettopp for å belyse at din påstand ikke var korrekt.

Men du kunne ikke la det være med det eller hva?

#debunked
Citera
2020-05-02, 14:45
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Jag vet inte hur stor trovärdighet man skall ge åt en "ex"-kriminell, som fortfarande behåller sina "kontakter"! Han tycks aspirera på att fungera som något slags diplomat mellan de båda världarna; men kanske är han snarare en dubbelagent?

Green er bare juletrepynt i saken for å krydre showet. MC gjenger er ikke avanserte kriminelle men driver med amfetamin og pengeinnkreving. Her snakker vi klasser over Green som er mere en gatebølle.

At noen rundt hans miljø skulle komme med monero eller de taktiske sabotasjene mot politiet er helt utenkelig. Det er one for the money og two for the show. En distraksjon.

De kunne like gjerne dratt i B- Gjengen som spesialister. Dette er et påfunn som likner på strategien man ser i kretsen rundt Holden/Kihle. nemlig å lage så mange løse tråder at man gå helt surr.
Citera
2020-05-02, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Har sagt det før men kan si det igjen, folk som er så rike.. Røkke, fredriksen, hagen, ect du blir ikke så rik uten å ha "svin på skogen"..

AEH visste ting som ikke tålte dagen lys, TH visste at hvis denne dama får snakke fritt, ryker han inn og hvem vet hva han mister av verdier..

Om han kvitter seg med AEH har han værtfall en mulighet å komme seg unna, det har han ikke om hun får fortelle sannheten..

Tror ikke dette handler om penger eller ekteskaps pakten, dette går nok mye dypere.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig. Dette kan være bakgrunnen for Holdens uttallelse om at siktelsen ikke handler om «det folk tror».
Jeg tror på et motiv som stikker dypere enn ektepakt, skilsmisse og kontroll av ektefelle. Ikke dermed sagt at det utelukkes som delmotiv eller har vært med på å framprovosere. TH og eventuelt flere har vært i innblandet i noe som ikke tåler dagens lys, og TH har blitt satt under press fordi AEH truet med å fortelle. Han prøvde å blidgjøre med valp, sosiale aktiviteter, atbeidsoppgaver for å holde på lojalitet mens den endelige løsningen ble planlagt i detalj. Derfor virket hun mer fornøyd mot slutten.
Dette er det jeg ser som motiv hvis TH er skyldig - sjalusi og økonomi blir for tynt i forhold til risiko. At TH er en kald fisk tror jeg så gjerne - men dum tror jeg ikke han er. Ektepakten hadde nok blitt ugyldiggjort, men jeg tror ikke at AEH hadde fått halvparten - eller et beløp som kunne ødelegge for THs virksomhet.
Dette handler helt sikkert om organisert kriminalitet. Hvilken rolle TH har hatt er fremdeles uklart for meg. Jeg trodde vi skulle få vite noe nå når han ble siktet, men alt er fremdeles en gåte.

Edit:
Jeg tenker at varetektfengslingen fungerer like godt som beskyttelse som noe annet.

Merkelig at fare for ødeleggelse av bevis er en del av grunnlaget etter 1,5 år...
Senast redigerad av Havhest 2020-05-02 kl. 15:10.
Citera
2020-05-02, 14:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Samma här!
Det står såhär på VG nu:

På en gjenstand i boligen har etterforskerne funnet noen helt spesielle spor fra Anne-Elisabeth Hagen.Spor de mener kan knytte ektemannen til forsvinningen.”

Undrar vad som avses med speciell...vävnad...hjärnsubstans...?
Det låter ju inte som blod, då det redan tidigare nämnts just blodspår.
Har han slagit henne i huvudet med något föremål...som han sedan av ren snålhet (han är ju minst sagt ”anal” https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anal_retentiveness)? En ljusstake, prydnadssak?
Ett mordvapen alltså, med fingeravtryck och biologiska spår. Men då hade ju saken varit klar.. Är nog mer invecklat än så. Vad tusan kan det vara?
Citera
2020-05-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Ni är på fel spår allt handlar om Tom Hagens bolag som har kontroll över nordisk elnät

Dette er nonsens! Han kontrollerer ikke noe elnett annet enn i eget hus.
Citera
2020-05-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
9 siders trusselbrev med konvolutt. Det fremstår ikke akkurat profesjonelt. De skriver at folk rundt ham trodde det var en kidnapping, og at de ikke kunne forestille seg at TH sto bak. Men jeg tror flere rundt ham kjente på at noe skurret ganske kraftig, og det vil nok komme frem.

9 sider var mye, nå vet ikke jeg hva som regnes som profesjonelt, og neppe så mange andre heller, men hvis det som står i Vg er sant at dansken selv tok kontakt med politiet for å si disse tingene, så er det jo noe som ikke stemmer. Dansken har neppe noe særlig og vinne på å kontakte politiet med sine mistanker, men klart også han er vel preget av statestikk som tilsier at det som regel er partner som står bak.
Noe som iallefall slår meg er at dansken (Green) neppe kan ha fått et godt inntrykk av Hagen, men igjen hva skyldes hva. Hvis dansken tror Hagen står bak et slik scenario vil det jo påvirke hans syn på Hagen. Jeg vet ikke om dansken visste noe om ektepakten, men selv i slike miljøer finnes det en viss selvjustis, man dreper og kidnapper ikke for ingenting og gitt han visste noe om ekteskapet har han nok hatt en viss medfølelse med AEH.

Var og en ting jeg kom på, hvis det var kidnapping hvorfor AEH, hvorfor ikke Hagen selv. Tror jeg skjønner hva dansken mente med uprofesjonelt, for oddsene for å få utbetalt løsepenger hadde jo vært langt større om de valgte han.
AEH hadde sikkert blitt redd, men vært langt mer samarbeidsvillig med hensyn til å betale løsepenger. Så kan man tenke at det var lettere å kidnappe/drepe en kvinne enn en mann.

Ikke for profesjonelle kidnappere vil jeg tro? Profesjonelle kidnappere vil tenke at det var lettere å plage en mann enn en kvinne. Og da særlig som i dette tilfelle en helt uskyldig kvinne.

Dette er jo bare mine tanker så er ikke lett og tenke hva dansken egentlig mente med uprofesjonelle kidnappere. Det jeg har forstått er at også i høykriminelle miljøer har man en viss justis.
For eksempel er det aldri greit med overgrep mot barn. Barn generellt vekker endel følelser også blant høykriminelle, dernest vil jeg tro helt uskyldige kvinner heller ikke er blant favorittene.

Men det som aller mest støtter danskens observasjon er jo at disse kidnapperne har vært veldig lite interessert i å innkassere gevinsten for denne kidnappingen. Vi får ikke innblikk i hva som gjør at TH takker nei til samarbeide med dansken og hans organisasjon så igjen gjetninger.

Jeg tenker om en kidnapping virkelig har vært tilfelle må en av to ting ha skjedd, AEH har dødd av en eller annen grunn under kidnappingen (bare politiet vet hvordan helsen hennes var)

Alternativt er det som noen antyder at når Hagen tok kontakt med politiet tok de livet av henne. Ja klart de måtte det for ikke å bli avslørt (må ha vært en grusom jobb) men når fikk de nyss i at politiet ble innblandet tro? Hvorfor er det ikke avslørt noe merkverdig i ukene etter kidnappingen som politiet har fått nyss i.

Etter så mye planlegging med fare for å bli tatt tror jeg ikke siste teori er aktuelt. Da står man igjen med det at AEH har dødd under transporten, og vi vet lite om hennes helse, men jeg vil tro den var dårlig hvis hun i en alder av 67 år dør av noe slikt. Ikke for å bagatellisere, men det er utrolig hva mennesker overlever i gitt situasjon.

Men klart hvis hun har gått på medisiner for høyt blodtrykk og blodfortynnende (som begge er medisiner som er langsomt virkende) Så kan jeg tippe at det vil gå noen uker, kanskje måneder før virkningen av medisinen går ut for alvor. Og hun kan da få hjerteinfarkt (slett ikke sikkert men en mulighet)

Ser nå at tidligere polititopp Hanne Kristin Rohde går ut og mener at hvis det viser seg at det er iscenesatt kidnapping bør man kunne gå til søksmål mot gjerningspersonen. Kunne ikke vært mer enig, denne etterforskningen har kostet skattebetalerne mye penger, og det er faktisk ikke greit å arrangere en kidnapping.
Citera
2020-05-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror du er i feil tråd hvis du skal diskutere politiradioer Men jeg er sikker på at Flashback har tråd om politiradioer også.

Nå fikk jeg meg iallefall en god latter
Citera
2020-05-02, 15:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Väldigt rika personer är ofta väldigt snåla, annars hade de inte blivit så förmögna. (Se bara på äktenskapsförordet). Och det är mycket möjligt att han förstått att hans äktenskapsförord skulle ogiltigförklaras om hon gick till skilsmässa. Och han tänkte inte skiljas från 100 miljoner kr, eller flera hundra milj kronor, kanske t o m hälften av förmögenheten.

Barnen säger att de aldrig i livet kan tro att pappa är skyldig. Men ingen vet vad som försiggick innanför de stängda dörrarna. De verkade inte ha dragit in barnen i sina problem, vilket ju är sunt.

Precis. De blev inte rika genom att vara slösaktiga. 200 miljoner som nämns kan ju vara ett gott motiv. Men det kan ju också vara något mer impulsaktat. Att de bråkade och han "råkade" ha ihjäl henne. Sedan den här lögnen om kidnappning efteråt. Det märkliga oavsett motiv om han är skyldig är hur länge polisen spelade med i charaden.
Citera
2020-05-02, 15:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag vet inte hur stor trovärdighet man skall ge åt en "ex"-kriminell, som fortfarande behåller sina "kontakter"! Han tycks aspirera på att fungera som något slags diplomat mellan de båda världarna; men kanske är han snarare en dubbelagent?

Trovärdig i just den meningen att han vet nog efter 17 år i kriminell miljö hur andra kriminella beter sig, och agerar. Man får nog trpts allt en viss (mag)känsla för dylikt. 15 år inom HA som trots allt är världsomspännande. Och de är mycket mer (allvarligt) brottsaktiva i Danmark än i Sverige, även historiskt sett (DK var först ut)
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-02 kl. 15:24.
Citera
2020-05-02, 15:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han tror han har kommit på ngt där, rörande att hålla polisen borta från närmare inblandning. Det räckte kanske så långt att det hjälpte honom lite initialt. Må så vare.

Men inget är nytt under solen med kidnappningar mot lösensumma, och polisen har sitt protokoll att följa. Man betalar aldrig pengar utan utväxling och man misstänker alltid nån i familjen från första stund. Resten är detaljer.

THs ”narrativ” må vara spelad eller genuin, men den måste kämpas ner. Det är hövdingens skruvade verklighet för att hålla sig kvar vid makten. Det är Macbeth som famlar efter nåt som kanske fungerar. Bort det.

Spelat eller ej, viss framgång eller ej, det ligger ändå en vettlös underskattning och troligen sjukligt förakt för omgivningen i en etablerad mans försök att komma undan med det där tokiga påhittet. Det är remarkabelt.

Hade han haft ihjäl henne i stundens hetta hade man kanske kunnat förstå nåt. Här är det tvärt om. Ett utsträckt förfall.

Polisen gör sitt. Och ska inte göra annat. Den här filuren kommer ingenstans.

Instämmer till fullo. Jag har har framfört denna teori i flera av mina inlägg.

Han kommer troligtvis att falla på eget grepp.
Det var lite för bra..för överarbetat.
Lite för systematiserat...

”Tom Hagen har selv beskrevet seg som en person som er systematisk og nøye i alt han driver med”.
Citera
2020-05-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er det jeg ser som motiv hvis TH er skyldig - sjalusi og økonomi blir for tynt i forhold til risiko. At TH er en kald fisk tror jeg så gjerne - men dum tror jeg ikke han er. Ektepakten hadde nok blitt ugyldiggjort, men jeg tror ikke at AEH hadde fått halvparten - eller et beløp som kunne ødelegge for THs virksomhet.
Dette handler helt sikkert om organisert kriminalitet. Hvilken rolle TH har hatt er fremdeles uklart for meg. Jeg trodde vi skulle få vite noe nå når han ble siktet, men alt er fremdeles en gåte.

Jeg også mener at det nok finnes noe snusk i å opparbeide seg så mye penger fra to tomme hender. Nå er Fredriksen som du hinter til bosatt i London og folkeregistrert i Kypros så blir vanskelig og finne ut noe om han. Røkke fullt mulig. Men det er faktisk litt interessant at en mann som del av en søskenflokk på 13 barn, har klart og bygge opp en slik stor formue.

Jeg kjenner mennesker som har klart og bygge opp formuer utfra to tomme hender, som har hatt såkalt teft, og mange har klart å tjene mye penger, men veldig langt fra 1,7 (1,9 milliarder) Jeg tviler på at dette kun skyldes teft. Noe skyldes gjerrighet, som TH lider av men 1,9 milliarder.

Det er utrolig mye penger, og det er lett og tenke at hvis det ikke skyldes kriminalitet, så skyldes det iallefall at familien har fått lite gjennom oppveksten.
Sprøtt det som sto at en slektning hadde fortalt at TH samlet kronestykker i et halsbånd rundt halsen som barn.

Det er liten tvil om at penger gir han kick. Det får meg til å tenke over hvor mye AEH har ofret for dette ekteskapet. Det er ikke lite. Men hun var trolig en jordnær kvinne som krevde lite. Bare denne ektepakten som 2 stykker har undertegnet får det til å gå kaldt nedover ryggen, og jeg skulle gjerne visst hvilken forklaring TH har gitt politiet som grunn for dette. Og ikke minst disse vitnene hvem de enn er.
Hva gjør at hun har funnet seg i dette mon tro? Og hva er årsaken til at disse vitnene faktisk har skrevet under på at hun skulle få så lite. Har ikke de et ansvar i dette mon tro?

Dette er ikke en kvinne som har kommet inn i TH sitt liv etter mange år, dette er en kvinne som har født hans 3 barn, oppdradd de og tatt seg av hus og hjem så TH kunne drive på og øke formuen.

Hvor er samvittigheten hans tro? Hva er det verdt og få 3 felles barn og ta seg av hus og hjem. Er det virkelig ikke verdt mer. Kjenner jeg blir rasende bare pga. det.
Hvem er TH tro så er så til de grader urimelig. Og har vitnene til dette testamente et ansvar.

Hvor mye måtte AEH finne seg i for å spare de tre barna som nå plutselig støtter faren sin for familiefeider. Jeg ser for meg en kuet kvinne, dog også med barn som ikke klarte og vekke henne.
Det er så avskyelig at jeg har ikke ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in