Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
9 siders trusselbrev med konvolutt. Det fremstår ikke akkurat profesjonelt. De skriver at folk rundt ham trodde det var en kidnapping, og at de ikke kunne forestille seg at TH sto bak. Men jeg tror flere rundt ham kjente på at noe skurret ganske kraftig, og det vil nok komme frem.
9 sider var mye, nå vet ikke jeg hva som regnes som profesjonelt, og neppe så mange andre heller, men hvis det som står i Vg er sant at dansken selv tok kontakt med politiet for å si disse tingene, så er det jo noe som ikke stemmer. Dansken har neppe noe særlig og vinne på å kontakte politiet med sine mistanker, men klart også han er vel preget av statestikk som tilsier at det som regel er partner som står bak.
Noe som iallefall slår meg er at dansken (Green) neppe kan ha fått et godt inntrykk av Hagen, men igjen hva skyldes hva. Hvis dansken tror Hagen står bak et slik scenario vil det jo påvirke hans syn på Hagen. Jeg vet ikke om dansken visste noe om ektepakten, men selv i slike miljøer finnes det en viss selvjustis, man dreper og kidnapper ikke for ingenting og gitt han visste noe om ekteskapet har han nok hatt en viss medfølelse med AEH.
Var og en ting jeg kom på, hvis det var kidnapping hvorfor AEH, hvorfor ikke Hagen selv. Tror jeg skjønner hva dansken mente med uprofesjonelt, for oddsene for å få utbetalt løsepenger hadde jo vært langt større om de valgte han.
AEH hadde sikkert blitt redd, men vært langt mer samarbeidsvillig med hensyn til å betale løsepenger. Så kan man tenke at det var lettere å kidnappe/drepe en kvinne enn en mann.
Ikke for profesjonelle kidnappere vil jeg tro? Profesjonelle kidnappere vil tenke at det var lettere å plage en mann enn en kvinne. Og da særlig som i dette tilfelle en helt uskyldig kvinne.
Dette er jo bare mine tanker så er ikke lett og tenke hva dansken egentlig mente med uprofesjonelle kidnappere. Det jeg har forstått er at også i høykriminelle miljøer har man en viss justis.
For eksempel er det aldri greit med overgrep mot barn. Barn generellt vekker endel følelser også blant høykriminelle, dernest vil jeg tro helt uskyldige kvinner heller ikke er blant favorittene.
Men det som aller mest støtter danskens observasjon er jo at disse kidnapperne har vært veldig lite interessert i å innkassere gevinsten for denne kidnappingen. Vi får ikke innblikk i hva som gjør at TH takker nei til samarbeide med dansken og hans organisasjon så igjen gjetninger.
Jeg tenker om en kidnapping virkelig har vært tilfelle må en av to ting ha skjedd, AEH har dødd av en eller annen grunn under kidnappingen (bare politiet vet hvordan helsen hennes var)
Alternativt er det som noen antyder at når Hagen tok kontakt med politiet tok de livet av henne. Ja klart de måtte det for ikke å bli avslørt (må ha vært en grusom jobb) men når fikk de nyss i at politiet ble innblandet tro? Hvorfor er det ikke avslørt noe merkverdig i ukene etter kidnappingen som politiet har fått nyss i.
Etter så mye planlegging med fare for å bli tatt tror jeg ikke siste teori er aktuelt. Da står man igjen med det at AEH har dødd under transporten, og vi vet lite om hennes helse, men jeg vil tro den var dårlig hvis hun i en alder av 67 år dør av noe slikt. Ikke for å bagatellisere, men det er utrolig hva mennesker overlever i gitt situasjon.
Men klart hvis hun har gått på medisiner for høyt blodtrykk og blodfortynnende (som begge er medisiner som er langsomt virkende) Så kan jeg tippe at det vil gå noen uker, kanskje måneder før virkningen av medisinen går ut for alvor. Og hun kan da få hjerteinfarkt (slett ikke sikkert men en mulighet)
Ser nå at tidligere polititopp Hanne Kristin Rohde går ut og mener at hvis det viser seg at det er iscenesatt kidnapping bør man kunne gå til søksmål mot gjerningspersonen. Kunne ikke vært mer enig, denne etterforskningen har kostet skattebetalerne mye penger, og det er faktisk ikke greit å arrangere en kidnapping.