2020-05-06, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, kanskje TH har funnet ut at det gamle kumlokket utenfor Sloraveien går til en tunnell som ikke er i bruk, som faktisk leder helt fram til et kumlokk i bakgården på Futurumbygget
Det var faktisk undersøkelsene av kummen og opplysninger om at den er gammel og ikke i bruk, som satte meg på ideen
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 07:10.
Citera
2020-05-06, 07:11
Medlem
Citat:
Finnes det tegninger som viser slike eventuelle gamle rør som ligger under jorden i landskapet?

Kommunen har sikkert slike tegninger, og man får kanskje slik informasjon når man skal grave ut tomter o.l.?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 07:13.
Citera
2020-05-06, 07:50
Medlem
(6. mai-20) "Dagen etter at det ble kjent at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, begynte søkene etter henne. Politiet har ikke gitt opp å finne henne"

"Politiet søker nå etter aller mulige spor i saken. Men også etter Anne-Elisabeth Hagen.
- Det er ingen hemmelighet at vi kommer til å ha svært grundige undersøkelser av eiendommen til ektemannen. Det som pågår nå, er ledd i dette, sier politiadvokat og påtaleansvarlig Haris Hrenovica.
Politiet håper fortsatt det er mulig å finne Anne-Elisabeth."

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-desperate-jakt/72432354
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 07:54.
Citera
2020-05-06, 09:27
Medlem
Citat:
Han sa: "For TH har jo alibi? Eller har politiet funnet noe som rokker ved hans alibi?".
Altså han sier at han har alibi, men på en spørrende måte. At han angivelig skal ha alibi.
Hørte den podden i går.

Det skulle vært svært interresant å vite ang kameraene på Futurum, om hele bygget er totalt overvåket av kameraer, om det finnes dødvinkler/blindsoner, altså om det går ann å åpne et vindu som er rett under et av kameraene, og så klatre ut der, og så ta seg til Sloraveien.
Det finnes et grønnt gjerde men så vidt jeg kan se på skråfoto på 1881, så er hele kontorfløyen der Hagen har kontor, ikke inngjerdet, og på de bildene av kontorfløyen så kan jeg heller ikke se noe kamera på vestsiden.

Kontoret ligger nära hemmet. Jag tror Tom Hagen kan har kommit till kontoret och lämnat obemärkt. Antagligen innan telefonsamtalet, som är ett frågetecken. En sak polisen arbetat med hela tiden, just för att det är en viktig del av tidslinjen, om telefonsamtalet är en bekräftad kontakt med EH i livet.

Tänker mycket på den lilla information vi har om EH sista tid i livet. Det finns ledtrådar om badrum och att hon inte hade på sig kläder. Det betyder att hon tog ett bad på morgonen. Efter att hon var ensam i huset. Jag brukar också ta ett bad på morgonen om jag har tid. Särskilt efter en utekväll. Man får bort stelheten och tröttheten i kroppen, och man blir som ny igen inför dagens drabbningar. Jag tror gärningsmannen visste att EH skulle ta ett bad innan hon skulle ut med hunden.

Om EH låg i badet är det enkelt för en ensam gärningsman att dränka henne, och det gör släpspåren i huset logiska. Arma kvinna.
Citera
2020-05-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kontoret ligger nära hemmet. Jag tror Tom Hagen kan har kommit till kontoret och lämnat obemärkt. Antagligen innan telefonsamtalet, som är ett frågetecken. En sak polisen arbetat med hela tiden, just för att det är en viktig del av tidslinjen, om telefonsamtalet är en bekräftad kontakt med EH i livet.

Tänker mycket på den lilla information vi har om EH sista tid i livet. Det finns ledtrådar om badrum och att hon inte hade på sig kläder. Det betyder att hon tog ett bad på morgonen. Efter att hon var ensam i huset. Jag brukar också ta ett bad på morgonen om jag har tid. Särskilt efter en utekväll. Man får bort stelheten och tröttheten i kroppen, och man blir som ny igen inför dagens drabbningar. Jag tror gärningsmannen visste att EH skulle ta ett bad innan hon skulle ut med hunden.

Om EH låg i badet är det enkelt för en ensam gärningsman att dränka henne, och det gör släpspåren i huset logiska. Arma kvinna.

Dette er en forferdelig sak. Vi snakker om et grusomt drap, utover det vanlige, uansett hva som har skjedd. Synes offeret AEFH blir litt glemt i det hele. Holden sa noe i juli 2019, på familiens vegne, men det handlet mest om hva familien gikk gjennom. Nå må fokuset snart settes på AEFH synes jeg.
Citera
2020-05-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kontoret ligger nära hemmet. Jag tror Tom Hagen kan har kommit till kontoret och lämnat obemärkt. Antagligen innan telefonsamtalet, som är ett frågetecken. En sak polisen

Det er registrert 15 firmaer på dette Futurum-bygget, hvor 3(?) av de er TH sine. Tviler på at du kan forlate det bygget uten at noen ser du går ut, med mindre ja han har hoppa over 2m gjerdet..
Men igjen, det tok lang tid før politiet innhentet vitner fra dette bygget så de ville nok ikke ha husket og sett TH forlate arbeidsplassen.

Det med drukninga av AEH selv er en god teori helt klart. Så bare fått sønn eller medhjelper til og tatt en kjapp tlf-samtale mellom seg når han er registrert på jobben sin tlf-mast.
Citera
2020-05-06, 09:58
Medlem
Hei!

Dette er mitt første innlegg, men jeg har fulgt med her inne jevnt og trutt. En utrolig gripende sak , som jeg ikke kan unngå å bli helt oppslukt i.

Etter de inntrykkene jeg får av å lese om TH i media, er han en mann som elsker å planlegge. Han er nøye. Jeg får også umiddelbart inntrykk av at han har noen begrensninger rent psykisk. Du må ha det for å kunne oppføre deg som et troll hjemme. (Om det som fremgår er riktig da, og at han har vært mindre snill med sin kone)

Min teori er at han har kjent på drapstrang ovenfor sin kone lenge. Kjempelenge. Om det handler om penger eller hemmeligheter..tja.. heller mer mot det siste. Og som den planleggeren han er, har han også planlagt for et scenario der han ikke lenger klarer å holde igjen sin trang.
Derfor tror jeg at dette er et planlagt affektdrap. Ned til minste detalj. Han visste hva han skulle gjøre og hvem han skulle ringe, den dagen det eventuelt skulle bli behov.

Men det blir utrolig spennende å få flere svar etter hvert som ukene går
Citera
2020-05-06, 10:09
Medlem
Ser livesending på Dagbladet, politiet driver i hagen å raker? Lurer på hva de lan finne i plenen etter 18 mnd.
Citera
2020-05-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22
Ser livesending på Dagbladet, politiet driver i hagen å raker? Lurer på hva de lan finne i plenen etter 18 mnd.

Kan*
Citera
2020-05-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Det er registrert 15 firmaer på dette Futurum-bygget, hvor 3(?) av de er TH sine. Tviler på at du kan forlate det bygget uten at noen ser du går ut, med mindre ja han har hoppa over 2m gjerdet..
Men igjen, det tok lang tid før politiet innhentet vitner fra dette bygget så de ville nok ikke ha husket og sett TH forlate arbeidsplassen.

Det med drukninga av AEH selv er en god teori helt klart. Så bare fått sønn eller medhjelper til og tatt en kjapp tlf-samtale mellom seg når han er registrert på jobben sin tlf-mast.

Jag hävdar att man kan göra en hel del utan att folk lägger märke till det. Jag struntar i vad andra gör. Om jag har varit på restaurang kommer jag inte ihåg vem som varit där och suttit vid borden intill mig, i det fall de är lugna och inte ställer till med spektakel. Jag noterar beläggningen på restaurangen, och om min mat var god och koncentrerar mig på det sällskap jag har. Samma sak när jag arbetar. Folk tror att folk noterar mer än vad de gör. Jag noterar faktiskt ingenting om vad folk gör om jag inte haft direktkontakt. Folk måste ju jobba själva och inte notera hur andra jobbar.

Om jag är ute med hunden, kommer jag ihåg vem vi hälsar på, och vilka hundar min hund gillar att umgås med. Det är en direkt social kontakt som är av den art att man kommer ihåg, och då kan jag redogöra för detaljer om mötet

Folk flest sköter sina jobb, och sitt, och folk flest noterar inte vad andra gör så länge det inte avviker från normal verksamhet. När Tom Hagen lämnar kontoret kan han lika gärna gått på toaletten eller hämtat något i bilen, och varför ska folk notera och bevaka hur han jobbar, eller hur länge han är borta?

Han kan ha smitit iväg efter telefonsamtalet från EH, dränkt henne, gått tillbaka till jobbet, och gjort sig av med kroppen innan han ringde polisen.
Citera
2020-05-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22

Takk! Her er link: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32614

"Politiet flyttet på en gul kano som ligger inne mellom trærne utenfor boligen i Sloraveien"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nJr8X/nye-undersoekelser-utenfor-tom-hagens-bolig
Citera
2020-05-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemy86
Hei!

Dette er mitt første innlegg, men jeg har fulgt med her inne jevnt og trutt. En utrolig gripende sak , som jeg ikke kan unngå å bli helt oppslukt i.

Etter de inntrykkene jeg får av å lese om TH i media, er han en mann som elsker å planlegge. Han er nøye. Jeg får også umiddelbart inntrykk av at han har noen begrensninger rent psykisk. Du må ha det for å kunne oppføre deg som et troll hjemme. (Om det som fremgår er riktig da, og at han har vært mindre snill med sin kone)

Min teori er at han har kjent på drapstrang ovenfor sin kone lenge. Kjempelenge. Om det handler om penger eller hemmeligheter..tja.. heller mer mot det siste. Og som den planleggeren han er, har han også planlagt for et scenario der han ikke lenger klarer å holde igjen sin trang.
Derfor tror jeg at dette er et planlagt affektdrap. Ned til minste detalj. Han visste hva han skulle gjøre og hvem han skulle ringe, den dagen det eventuelt skulle bli behov.

Men det blir utrolig spennende å få flere svar etter hvert som ukene går

Intressant. Jag tror också det är en fantasi, där fantasin blev verklighet efter lång tid där han inte längre kunde kontrollera impulsen. En fantasi där han planerat det perfekta mordet i detalj och att det var någon utlösningsmekanism den dagen det skede.

Det är normalt att önska någon död, men mycket onormalt att gå från tanke till handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in