Citat:
Ursprungligen postat av
Serpient1
Det er registrert 15 firmaer på dette Futurum-bygget, hvor 3(?) av de er TH sine. Tviler på at du kan forlate det bygget uten at noen ser du går ut, med mindre ja han har hoppa over 2m gjerdet..
Men igjen, det tok lang tid før politiet innhentet vitner fra dette bygget så de ville nok ikke ha husket og sett TH forlate arbeidsplassen.
Det med drukninga av AEH selv er en god teori helt klart. Så bare fått sønn eller medhjelper til og tatt en kjapp tlf-samtale mellom seg når han er registrert på jobben sin tlf-mast.
Jag hävdar att man kan göra en hel del utan att folk lägger märke till det. Jag struntar i vad andra gör. Om jag har varit på restaurang kommer jag inte ihåg vem som varit där och suttit vid borden intill mig, i det fall de är lugna och inte ställer till med spektakel. Jag noterar beläggningen på restaurangen, och om min mat var god och koncentrerar mig på det sällskap jag har. Samma sak när jag arbetar. Folk tror att folk noterar mer än vad de gör. Jag noterar faktiskt ingenting om vad folk gör om jag inte haft direktkontakt. Folk måste ju jobba själva och inte notera hur andra jobbar.
Om jag är ute med hunden, kommer jag ihåg vem vi hälsar på, och vilka hundar min hund gillar att umgås med. Det är en direkt social kontakt som är av den art att man kommer ihåg, och då kan jag redogöra för detaljer om mötet
Folk flest sköter sina jobb, och sitt, och folk flest noterar inte vad andra gör så länge det inte avviker från normal verksamhet. När Tom Hagen lämnar kontoret kan han lika gärna gått på toaletten eller hämtat något i bilen, och varför ska folk notera och bevaka hur han jobbar, eller hur länge han är borta?
Han kan ha smitit iväg efter telefonsamtalet från EH, dränkt henne, gått tillbaka till jobbet, och gjort sig av med kroppen innan han ringde polisen.