2020-05-06, 16:16
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror det var MinniMus som sa det, kontordamen ringte AEH med en beskjed til et familiemedlem, senere ringte AEH (09:14) til familiemedlemmet og viderebrakte beskjeden.

Jeg syntes det var rart at kontordamen ikke ringte direkte til familiemedlemmet selv.

31. er siste dag i måneden, og siste mulighet til å regisrere overtid, andre tillegg utover fastlønnen osv. Og Tom Hagen vil måtte godkjenne ekstraordinære tillegg og utbetalinger.
Stemmer det, at kontordamen ringte til AE. VG har bekreftet dette i senere tid. Det kan ha vært v 8 tiden etter at kontordamen kom på jobb i hvert fall. Samtalen gjaldt lønnsutbetaling til et familiemedlem, men hadde ikke noe med TH å gjøre. Politiet hadde aldri gått ut og sagt at de regner 9:14 som sikkert livsbevis hvis AEH hadde ringt til ektemannen sin som var under etterforskning fra tidlig i saken. Om 9:14 faller, så er det i så tilfelle andre i slekten som lyver. Samtalen med kontordamen hersker det ikke tvil ved.
Citera
2020-05-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Stemmer det, at kontordamen ringte til AE. VG har bekreftet dette i senere tid. Det kan ha vært v 8 tiden etter at kontordamen kom på jobb i hvert fall. Samtalen gjaldt lønnsutbetaling til et familiemedlem, men hadde ikke noe med TH å gjøre. Politiet hadde aldri gått ut og sagt at de regner 9:14 som sikkert livsbevis hvis AEH hadde ringt til ektemannen sin som var under etterforskning fra tidlig i saken. Om 9:14 faller, så er det i så tilfelle andre i slekten som lyver. Samtalen med kontordamen hersker det ikke tvil ved.

OK. Men er det ikke rart at kontordamen ringer AE om lønnen til et annet familiemedlem? At kontordamen ikke ringte familiemedlemmet direkte i stedet.

Jeg har nå iallfall hatt en artig spekulasjon rundt dette temaet. Det var nå artig så lenge det varte.
Citera
2020-05-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Kaster meg på her; hva med under/inni det nybygde alpinsenteret like ved? prestisjebygg til 90mill som det sikkert sitter ekstra langt inne å begynne å rive opp gulv/grave i...i tillegg er det en gedigen høystakk å begynne å lete etter nålen i. kynisk kanskje, men det var under oppføring i tiden hun forsvant - og jeg ser ikke at det skal være umulig...selv om det skal ha vært avstengt for folk på selve byggeplassen - eller vært folk i arbeid 24/7 (tidligere hevdet i tråden).

Det är en bra teori. Där blir det hopplöst att leta efter henne. Hade Hagen tillgång till byggarbetsplatsen?

Jag tänker i dina banor, för om karln är så intelligent som nu framgått, så måste EH vara gömd på ett bättre ställe än i hemmet. Det är för banalt och riskabelt.
Citera
2020-05-06, 16:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en bra teori. Där blir det hopplöst att leta efter henne. Hade Hagen tillgång till byggarbetsplatsen?

Jag tänker i dina banor, för om karln är så intelligent som nu framgått, så måste EH vara gömd på ett bättre ställe än i hemmet. Det är för banalt och riskabelt.

Så vidt jeg vet har ikke TH hatt noe med byggingen av SNØ alpinanlegget å gjøre. Området har vært avsperret og bevoktet under byggeperioden. Men det kan jo være andre byggeprosjekt som han har hatt, Fet næringspark er jo et avsides sted hvor han er involvert.
Citera
2020-05-06, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag frågar dig, om du har en teori om var EH kan vara gömd?

Jag försöker tänka mig in i ett sinne som Tom Hagens. Han vill mörda en människa och komma undan genom att kroppen inte hittas. Vilken plats tror denne man är en säker plats? Vad tro du?

Vad jag läst är att gärningsmän ofta rör sig på platser de känner väl till. Jag undrar om man kan generalisera om Tom Hagen, som en av de brottslingar som ingår i statistik om modus operandi.

Ja, han må jo ha rørt seg til et område han kjenner til vil jeg tro. Da har han kontroll, og TH vet vi gillar å ha kontroll. Jeg har tenkt, finnes det en øde vei der det ikke er så mye mennesker å går tur. En vei som egentlig er laget for å hente ut skog, men som TH kjenner til, og vet at er trygg. Hvis han kjører på denne veien og kjører helt til enden av veien, og så tilbake til midten av strekningen, så får han sikret seg at det ikke kommer mennesker gående, og da kan han lemna av liket halveis inn på denne skogsveien. Sen går han ut av bilen, og tar med seg liket litt inn i skogen, men han kan ikke bruke for lang tid, for da kan mennesker komme gående og se hans bil, så han sleper henne 20 meter inn i skogen i full fart, og så kaster han seg inn i bilen igjen. På denne måten har bilen stått på samme plass i bare 1 minutt maks 2, og han har samtidig sikret seg at ingen mennesker har sett bilen stå parkert der og der. Sen kan han ta seg tilbake til området til fots, og denne gangen med mye bedre tid. Han kommer denne gangen fram til liket fra en annen vinkel en tidligere. Han tar seg fram til liket gjennom sogen og ike veien. Spade kan han ha lemnad ved siden av liket, så alt er klart. Denne gangen sleper han henne 100 meter inn i skogen og graver henne ned. Ved å gjøre dette i en skog, så er han sikret at det ikke er noen som ser eller hører han. Hullet kan dessuten være klargjordt tidligere, det er bare å fylle massene gjenn, noe som ikke tar mange minuttene.
Mange mener at hun er dumpet i sjøen, og det mener Winger også, denne berømte klarsynte, og jeg blir ikke overrasket om han har rett. Men jeg mener at det er større sjanse for å bli sett når man har dette liket over i en båt.
Citera
2020-05-06, 16:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Enkelte smarttelefoner leveres med mulighet for forhåndsprogrammering av oppringinger, hevdes det. Ellers må man installere en app. Om det er mulig å spore, vet jeg ikke.

Om GW har rett ...

Politiet måtte bestemme seg om de skulle offentliggjøre forsvinningen med en gang, eller ikke. Selv om politiet tidlig fant indikasjoner på at AEH var blitt drept i boligen, fant de ikke levningene.

Krypto-opplegget tydet på at var det en viss fare for at Tom Hagen hadde planlagt å etablere kontakt med, og betale løsepenger til, totalt ukjente og usporbare netthaier som utga seg for kidnappere. Da ville TH ha kunne lyktes med å skape en forestilling om at AEH var bortført til utlandet og drept der. Politiet ville stå på bar bakke, og samtidig måtte drive meningsløs jakt etter mest sannsynlig svindlere som hadde mottatt penger fra TH.

Selv om sporene i boligen viste at AEH mest sannsynlig var drept, kan det ha vært fornuftig av politiet å vente i det lengste før forsvinningen ble offentliggjort. AEH kunne fremdeles være i live, i de første ukene etter forsvinningen. Det kunne ikke utelukkes.

Og om AEH faktisk var død, så var det mye ved saken innledningsvis som tydet på at kidnappingen var fingert. Politiet minimerte risikoen for at etterforskningen skulle drukne i falske krav og avspores helt, ved å vente med offentliggjøringen.

Jag tänkte fr.a. på ett tidigare gripande, säg förra sommaren när kidnapparna sist hörde av sig. För övrigt håller jag med och har inga invändningar. Och jag kan tänka att indicierna mot TH på somliga punkter nog är oerhört mycket starkare än vi tror, och skulle ha räckt långt redan tidigare. Dessutom är nog skuldfrågan rätt uppenbar för polisen relativt tidigt. Men jag kan också se hur tidskrävande vissa uteslutningsmetoder är. Och annat är beroende på lite tur med vittnen. Och somligt bör göras i viss ordning.

Det är som det är.

Men har han fejkat samtalet 9:14 och polisen har kunnat se det under lång tid, så ser det ju inte så bra ut för polisen. Det är ju starkt indikativt på att han är mördaren. Det lär ju dessutom finnas en hel del mer. Inklusive ett plötsligt luftigt alibi. En mördare ska sitta i buren när misstanke o bevisning når en viss höjd. Resten får rätta sig efter det. Annars riskerar polisen en del förtroende. Låt vara att MGM här har haft sällsynt kapacitet o förmåga att planera och förbereda handlingen, synbart just för att kunna skjuta upp hans eget gripande. Likafullt har han också samtidigt hoppats kunna slinka ur polisens grepp genom en air av betydelse, förfining, offerroll, makt, pengar, laglärdhet, oförvitlighet och intelligens. Vilket är lite stötande. Och vilket är precis vad som tycks fattas honom.

Men det finns ju en hel del kompetent folk som rimligen har insyn i utredningen. Det blir nog bra till slut.

Men hur ett samtal kan fejkas från en person som är död utan att det går att visa förvånar mig lite.

Har polisen å andra sidan koncentrerat sig på andra aspekter som de likväl behöver kunna bevisa för att få till en fällande dom i slutändan så må det ju vara hänt. Vi är patrioter, och då har man inget emot att norska polisen till slut får rätt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-06 kl. 17:06.
Citera
2020-05-06, 17:04
Medlem
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32657

Aftenposten: Bil rygget inn til Hagen-boligen minutter før Anne-Elisabeth forsvant:Kort tid før siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen skal en bil ha rygget opp på gangveien på baksiden av Hagens bolig. Det melder Aftenposten, som viser til kilder tett på etterforskningen.
Ifølge avisa sitter politiet på video av denne bilen, som skal være sentral i etterforskningen.
Citera
2020-05-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, han må jo ha rørt seg til et område han kjenner til vil jeg tro. Da har han kontroll, og TH vet vi gillar å ha kontroll. Jeg har tenkt, finnes det en øde vei der det ikke er så mye mennesker å går tur. En vei som egentlig er laget for å hente ut skog, men som TH kjenner til, og vet at er trygg. Hvis han kjører på denne veien og kjører helt til enden av veien, og så tilbake til midten av strekningen, så får han sikret seg at det ikke kommer mennesker gående, og da kan han lemna av liket halveis inn på denne skogsveien. Sen går han ut av bilen, og tar med seg liket litt inn i skogen, men han kan ikke bruke for lang tid, for da kan mennesker komme gående og se hans bil, så han sleper henne 20 meter inn i skogen i full fart, og så kaster han seg inn i bilen igjen. På denne måten har bilen stått på samme plass i bare 1 minutt maks 2, og han har samtidig sikret seg at ingen mennesker har sett bilen stå parkert der og der. Sen kan han ta seg tilbake til området til fots, og denne gangen med mye bedre tid. Han kommer denne gangen fram til liket fra en annen vinkel en tidligere. Han tar seg fram til liket gjennom sogen og ike veien. Spade kan han ha lemnad ved siden av liket, så alt er klart. Denne gangen sleper han henne 100 meter inn i skogen og graver henne ned. Ved å gjøre dette i en skog, så er han sikret at det ikke er noen som ser eller hører han. Hullet kan dessuten være klargjordt tidligere, det er bare å fylle massene gjenn, noe som ikke tar mange minuttene.
Mange mener at hun er dumpet i sjøen, og det mener Winger også, denne berømte klarsynte, og jeg blir ikke overrasket om han har rett. Men jeg mener at det er større sjanse for å bli sett når man har dette liket over i en båt.

Det kan vara möjligt och är en bra teori. Jag köper den direkt.

Jag har själv både bil och båt. Jag skulle satsa på bilen, och dumpa ett lik vid ett av mina hemliga svampställen. En plats mina vänner aldrig varit med mig på. Det gäller att gräva djupt så att inte vilddjur gräver efteråt och kommer år kroppen. Det har ju hänt att folk som saknas, hittas av folk som går i skogen långt efteråt.

Allt som har med båt att göra är bökigt. Kallt och vått. Och svårt att lasta. I detta fall skulle det ha varit först en tur med bil till en båt. För jobbigt.
Citera
2020-05-06, 17:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32657

Aftenposten: Bil rygget inn til Hagen-boligen minutter før Anne-Elisabeth forsvant:Kort tid før siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen skal en bil ha rygget opp på gangveien på baksiden av Hagens bolig. Det melder Aftenposten, som viser til kilder tett på etterforskningen.
Ifølge avisa sitter politiet på video av denne bilen, som skal være sentral i etterforskningen.
Se det ja, det er veldig interessant. Rett før siste livstegn må bety like før 9:14 det da. Tror jeg vil sette en god slump penger på at denne bilen har fjernet AEH fra Sloraveien.
Citera
2020-05-06, 17:10
Medlem
Citat:
Se det ja, det er veldig interessant. Rett før siste livstegn må bety like før 9:14 det da. Tror jeg vil sette en god slump penger på at denne bilen har fjernet AEH fra Sloraveien.
Jepp, bilen som ble solgt, eller Ford som de tok lydprøver av som er sønnen sin?
Citera
2020-05-06, 17:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jepp, bilen som ble solgt, eller Ford som de tok lydprøver av som er sønnen sin?
Det vet jeg ikke, men politiet vet garantert hvilken bil TH kjørte den morgenen og han må ha ankommet Futurum med den omtrent samtidig som denne bilen rygget inn til boligen.
Et lite ps, hvis man kommer snarveien via gangvei fra fiskeplassen ELLER snarvei over plenen ved blokkene så MÅ man rygge inn foran boligen. Det er for smalt og krapp sving til at man kan runde porten.
Citera
2020-05-06, 17:17
Medlem
Citat:
Det vet jeg ikke, men politiet vet garantert hvilken bil TH kjørte den morgenen og han må ha ankommet Futurum med den omtrent samtidig som denne bilen rygget inn til boligen.
Et lite ps, hvis man kommer snarveien via gangvei fra fiskeplassen ELLER snarvei over plenen ved blokkene så MÅ man rygge inn foran boligen. Det er for smalt og krapp sving til at man kan runde porten.
Ja, det kan jo være at Futurum har en bakvei ut også, så han kan ha brukt bilen? Dem mener jo han har en god stund der de ikke kan gjøre rede for han.

Hvis det er en helt annen bil igjen, så har han vel flere.

Jeg antar egentlig at det er Ford, i og med at dem testa lyder til Ford, så er det jo kanskje lyden på video de tester?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in