2020-05-06, 10:38
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Vad har han gjort nu? Har på liven men hör bara ett ständigt gnisslande från jassa

Igår kväll svarade han inte när Lennie sa gonatt. Idag försökte Lennie krama honom och då vek han demonstrativt undan. Lennie sa då: "Varför är du så sur på mig? Vad har jag gjort? Du vill inte krama mig och igår sa du inte ens gonatt". Mergim muttrade bara och gick raka vägen därifrån. Efter det har han legat och surat knäpptyst. Otrevlig och tvär mot alla. Han vill inte bli matad m.m.
2020-05-06, 10:39
Medlem
esetts avatar
Nu sitter väl Mergim i bikten med direktkontakt med sina föräldrar igen.
2020-05-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Han är väl den som fått mest fördelar säsongen igenom...

Blir han autonominerad så är jag helt på det klara med att det är riggat.. det skulle gynna honom positivt i detta läge för då kan inte sami lägga 2 på honom.., men Mergim i sin tur kan lägga sina på Sami.. för han vill ju ha Lennie för sig själv. Men just nu är det produktionen (med dess anställda som kan vara vilka som helst.. ) som styr och ställer och jag önskar att jag inte hade slösat så mycket tid på denna skit som jag ändå inte kan påverka..
2020-05-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Just därför ska man svara JA så vi får slut på detta elände, annars fortsätter det ju och trappas dessutom upp. Fantasin är låg hos de som jobbar i produktionen just nu..

Dr. Tråk kan lika gärna ta allt dom har,
sen kan gänget gå och sova resten av dagen.

Då slipper man allt oljud av Jassa, sen klagar hon på att hon har ont i huvudet. Konstigt!
2020-05-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Igår kväll svarade han inte när Lennie sa gonatt. Idag försökte Lennie krama honom och då vek han demonstrativt undan. Lennie sa då: "Varför är du så sur på mig? Vad har jag gjort? Du vill inte krama mig och igår sa du inte ens gonatt". Mergim muttrade bara och gick raka vägen därifrån. Efter det har han legat och surat knäpptyst. Otrevlig och tvär mot alla. Han vill inte bli matad m.m.

I aftonbladets hälsa bilaga publicerades en intressant artikel söndagen den 12 dec 2010 och uppdaterades torsdagen den 10 mars 2011, som beskriver en så kallad vardagsmartyr. Kan stämma ganska bra in på detta beteende om jag får tolka det på mitt lekmannasätt.
2020-05-06, 10:49
Medlem
herpesvårtas avatar
Alltså Mergim är bara för mycket just nu, beter sig som ett jävla dagisbarn. Iklädd sin offerkofta simmade han i sin pitypool inatt för att han fick sova själv när Lennie var tvingad att sova med Sami. Åh vad synd det var om honom. Såg fullkomligt uppgiven ut.
Idag är han sur och grinig och vill inte följa reglerna och ska straffa Lennie för det här verkar det som.

Sami kommer definitivt få 2 poängarn av lillpojken nu, nu ska han straffas för att han tog hans syrgasmask Lennie ifrån honom.

Patetiskt!
2020-05-06, 10:49
Medlem
Ska skriket från Halmstad prata i den där hela veckan ? Produktionen är ju totalt blåsta i huvudet. Jag kollar inte liven sen Julia åkte och det är fler än jag som gör detsamma. De som jobbar i produktionen bör nog inte ta med denna säsong i sitt cv för kommande jobb, om de nu ens får något
2020-05-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Undrar varför inte Mergim får ngt straff när han inte har alla kläder på sig.

Finns det någon som överhuvudtaget tycker det är roligt att höra Jassa skrika i megafonen?
Stackars sate som jobbar i produktionen den här veckan och måste lyssna på allt.

Det är ju produktionen som gett henne uppdraget. Dom säger till och med till henne att hon använder den för lite, därför hon börjat använda den mer och mer. Hon har ju uttryckt flera gånger att hon själv hatar det
2020-05-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazsynd
Ska skriket från Halmstad prata i den där hela veckan ? Produktionen är ju totalt blåsta i huvudet. Jag kollar inte liven sen Julia åkte och det är fler än jag som gör detsamma. De som jobbar i produktionen bör nog inte ta med denna säsong i sitt cv för kommande jobb, om de nu ens får något
Kollar inte heller liven sen Julia åkte
2020-05-06, 10:59
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
I aftonbladets hälsa bilaga publicerades en intressant artikel söndagen den 12 dec 2010 och uppdaterades torsdagen den 10 mars 2011, som beskriver en så kallad vardagsmartyr. Kan stämma ganska bra in på detta beteende om jag får tolka det på mitt lekmannasätt.

Helt korrekt! Mergim är även en klassisk så kallad "energitjuv". Han dränerar Lennie på god energi.

Lennie å andra sidan beter sig exakt som en medberoende som tassar på tå för Mergim för att inte göra honom upprörd, arg eller ledsen. Lennie rättar in sig och anpassar sig helt utifrån Mergims behov.
2020-05-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Du har aldrig lidit av ångest och oro va? 🤔
Nu får du lägga av. Det är inte okej att sätta diagnoser på någon som inte vare sig uttryckt något om det själv, eller över huvud taget ger sken av att lida av psykisk ohälsa. Dessutom ett hån att likställa riktig ångest med Mergims barnsliga beteende. Oro har väl alla upplevt någon gång, med det rättfärdigar ändå inte omognad och bortskämdhet. Så.
2020-05-06, 11:00
Medlem
Emmvalentines avatar
Ni som nu gnäller så mycket på Mergim. Han är ung, har svårt styra sina känslor (som ju enormt många andra som är och har varit i huset har). Han kommer garanterat lära sig hur han fungerar, nu har han ju dessutom en fantastiskt bra mentor i Lennie. Lennie förstår ju ofta Mergim och hur han funkar. Mergim gör allt för Lennie och när det blir "tufft" tillbaka, blir det jobbigt för Mergim. Tror dom båda har separationsångest för att detta snart tar slut också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in