2020-05-05, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Nålen i höstacken 1400 sidor. Hm, är hon snygg liten Karin? Som nämnt bor jag ibland i området där hon har härjat så därav min nyfikenhet.
Hon har sett bra ut. Foto i nutid ser hon mer ordinär ut oavsett blåtira. Ser inte så försupen ut märkligt nog.
Senast redigerad av develi 2020-05-05 kl. 14:14.
Citera
2020-05-05, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har sett bra ut. Foto i nutid ser hon mer ordinär ut oavsett blåtira. Ser inte så försupen ut märkligt nog.

Jag har sökt i tråden efter "bild", "foto", "utseende KL" men finns inget. Kan du se om du lyckas bättre?
Citera
2020-05-05, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har sökt i tråden efter "bild", "foto", "utseende KL" men finns inget. Kan du se om du lyckas bättre?
Ja, senare. Nu är jag ute på andra ärenden.
Citera
2020-05-05, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är förmodligen Karin på bilden du hittat. Annars är det en dubbelgångare Hon är verkligen söt! Det är nog tyvärr därför en del människor har överseende med allt dumt hon gör.

Tyvärr så kommer många tjejer undan med just detta att de är lite oskyldiga, söta och framkallar beskyddarinstinkter hos omgivningen förslagsvis män går oftast på detta trick som har miljoner år på nacken.
Citera
2020-05-05, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok en sista vända bara här om det här ältandet du stör dig på. Om du nu känner att du vill bidra med nåt annat än diskutera just ältandet så varför inte då föregå med gott exempel och komma med nåt nytt istället för att andra ska bidra med någon ny vinkel.
Vår roll här är väl inte att underhålla dig med massa irrelevanta vinklar. Jag tycker det är bättre att gå till botten med den info vi har och som kommer fram.
Det har ju ändå skett ett genombrott för åklagare och polis. KL står i fokus.

Sen är jag nyfiken på vad som hände på Balkan när KL blev knivskuren. Blev hon rånad, skadad, lurad och pressad på pengar vid det tillfället?

Vad finns det för skumma figurer runt Ö*mer?

Vad finns det för mer info man kan få fram om de sammanhang och personer som HOL nämner som hotat och befunnit sig i anslutning till hans bostad?

Varför var KL målsägande i Västerås vid nåt tillfälle?

Har inte en endaste människa som läser tråden stött på henne senaste åren och kan räta ut nåt frågetecken?

Osv osv.
Juggespåret och ett öppet sinne är villkorat.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2020-05-05, 16:48
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Finns kanske nån bra anledning till att dina tidiga tankar om ombud och mellanhänder inte fick gehör.
Men damma av dem eller kom med nya tankar så hänger vi säkert på.

Sen tycks det ju vara så att väldigt mycket av det som skrivits i tråden har varit att KL absolut inte kan vara inblandad i detta och att det är synd om henne som är uthängd osv.
De som kört det tåget har inte kommit med så mycket matnyttigt mer än att fylla tråden med just ältande om hennes oskuld och hur kass HOL är. Inget som tyder på hennes oskuld har kommit fram och heller inte något skit på HOL.

Så då blir fokus på KL. Vad skulle vi annars ha för fokus menar jag.
Jag själv har kikat lite på Ö*mers bakgrund. Gjorde lite gräv på Billy. Hittade senaste bilden på KL. Och lite sånt. Ja många ska ha en eloge för att ha grävt fram sånt som varit relevant för ämnet. Bidragit med dagboksblad, domar och aktbilagor.

Helt ok om du bara vill kommentera sånt som andra lägger tid och möda på men kom med nåt intressant som bidrar till att få ännu bättre grepp på vad som hänt och om personerna som ligger bakom så har du iaf mitt gehör.

Avel, du är en klippa! Ska gå tillbaks och läsa dina inlägg om gossen Ö*mer. Kan det vara så att presumtive ”brevskrivaren” Tommy Bulut ligger illa till nu när det gäller ytligt bekanta till KL som riskerar utpekas av henne nu när hon sitter häktad och ”hjälper” polisen igen med sin lysande analysförmåga angående de alternativa gärningsmän som hon har ”hyggligt goda grunder” att misstänka ligger bakom mordförsöken på HOL? Låter som ett turkiskt namn, liksom Ö*mers, eller?
Senast redigerad av fiatigerlilja 2020-05-05 kl. 16:52.
Citera
2020-05-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Avel, du är en klippa! Ska gå tillbaks och läsa dina inlägg om gossen Ö*mer. Kan det vara så att presumtive ”brevskrivaren” Tommy Bulut ligger illa till nu när det gäller ytligt bekanta till KL som riskerar utpekas av henne nu när hon sitter häktad och ”hjälper” polisen igen med sin lysande analysförmåga angående de alternativa gärningsmän som hon har ”hyggligt goda grunder” att misstänka ligger bakom mordförsöken på HOL? Låter som ett turkiskt namn, liksom Ö*mers, eller?

Tack, man får ligga i när KL:s PR-firma jobbar övertid!

Rasslar till rätt bra på Turkietfronten när man googlar efternamnet ja.
Grejen är väl att hon nog rört sig bland så många gubbar i olika åldrar men visst har man tänkt tanken om den här killen som då skulle vara nån sorts hundvakt haft nån annan roll i hennes liv och dåd än bara agera mejladress.

De mejl som gått från hans konton har han inte skrivit själv alltså. Men det skulle se så ut att han skrev för hennes räkning för hon låg på sjukan. Vi får hoppas han inte är inblandad utan mer ”duktig idiot” men inget är omöjligt i detta.
Senast redigerad av Avel 2020-05-05 kl. 17:50.
Citera
2020-05-05, 17:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har du möjlighet att länka till en bild på Karin Lilja? Jag har sökt på nätet men inte lyckats hitta någon. Bor själv till och från i området där skjutningen ägde rum så det skulle vara intressant att veta om jag har sett henne på någon bar eller så.
Citat:
Söker du på blåtira så hittar du den bild som ska vara den senaste på Karin.
Bilden finns i en fup och är märkt med 2018-09-11.
Karin ville som vanligt inte inställa sig till rättegång och påstod att hon hade blivit misshandlad.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den senaste har du kanske sett? En bild på något som är bedömt som en fejkad blåtira av flera... men det råder delade meningar om det. Någon smink expert bedömde den som fejkad, dåligt gjord.
https://minfil.com/YdUbu77fn1/FCF51723-813F-4F2F-93D9-69ABD24078BA_png
Söker man på bröllopsbild eller brud hittar man äldre bilder.
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Detta är Karin Lilja !!

https://minfil.com/1cQ039g8o5/989C77BC-59C8-4047-8E76-EEE334064713_jpeg

Likheten är extrem och det finns ingen chans att en annan brud skulle ha samma håruppsättning och tiara som Karin hade på sitt bröllop.
Här är en bild från bröllopet.
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishfemale
Hittade en lite mindre suddig bröllopsbild.

https://m.imgur.com/j4BVlyv
Senast redigerad av Timeout 2020-05-05 kl. 17:39.
Citera
2020-05-05, 18:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Karin ville som vanligt inte inställa sig till rättegång och påstod att hon hade blivit misshandlad.

Tack, då slapp jag det och bra med en sammanfattning då frågan återkommer.
Bröllopsbilderna är 17 år gamla så Vira blåtira är mer up to date.
Citera
2020-05-05, 18:27
Medlem
Citat:

ÖG är turk. OG är turkar och folk från balkan mfl. .
Citat:
Jag själv har kikat lite på Ö*mers bakgrund.

ÖG har en svensk mor och en förmodad turkisk far. Så intressant var det.

Citat:
Nålen i höstacken 1400 sidor. Hm, är hon snygg liten Karin? Som nämnt bor jag ibland i området där hon har härjat så därav min nyfikenhet.

Snygg vet jag inte men om man jämför med hennes fd make är hon en skönhet.
Senast redigerad av Browser 2020-05-05 kl. 18:29.
Citera
2020-05-05, 19:00
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, då slapp jag det och bra med en sammanfattning då frågan återkommer.
Bröllopsbilderna är 17 år gamla så Vira blåtira är mer up to date.

Tack som fan.
Citera
2020-05-05, 19:03
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
ÖG har en svensk mor och en förmodad turkisk far. Så intressant var det.

Han är ointressant nu? För att..?? Sitter oskyldigt utpekad menar du? Har inget samband med Tommy Butut? Eller vad??

Men vilken tur ändå att du dök upp så att TheFortress har någon att diskutera alternativa verklighetsuppfattningar med! Tyvärr har ju den smått betuttade FB-gubbligan tvingats se sig lite decimerad nu sedan favoriterna Efternamn08–”Billy har stor chans att frias” och Rotesau—”Karin är bara anhållen för dålig ekonomi samt överträdelse av förbud” tycks ha gått i pension. Bara att snyta sig och kavla upp skjortärmarna och låta fantasin flöda igen Browers!
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Billy känns som en ärrad veteran i kriminella kretsar. Han säger ingenting eller kommer inte ihåg. Vad jag förstått är det är stor chans att han kommer att frias. Hans dna/ fingeravtryck ska ha kommit dit vid tidigare tillfälle. Han har haft anledning att besöka huset. Därför han har godkänt häktningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man har hittat annan misstänkt brottslighet när man granskat henne, första lilla uppgift jag fått är att det handlar om ekonomi, samt även någon form av ”överträdelse av förbud”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in