2019-10-02, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Alla fall där Karin har varit inblandad i har dragits i långbänk och tvisterna har pågått i nästan 6 år nu.
Karin kan alla finter, trixs, knep och knåp och med vänner inom rättsväsendet så är hon inte lätt att få fast... tyvärr...

Det är skillnad på folk och fä, jag har svårt att tänka mig någon annan än K*rin klara sig undan häktning i det här fallet, speciellt med tanke på hennes meritlista som skriker skyldig.

Men kan man det juridiska spelet på sina fem fingrar så kan man och det lär bli svårt att få fast henne även denna gång.
Citera
2019-10-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Var den fule ett troll, eller varför ljuger h den vackre? Jobbar de ihop? Har de ett plan?

Den fule var ett troll. Svar ja.
Citera
2019-10-02, 21:19
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej och polisen frågade inte om jag visste om Karin har något vapen.
Varför skriver du då "Henrik säger till polisen att vapnet tog torpeden." ?
Citera
2019-10-02, 21:20
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är på sannolika skäl häktad i sin frånvaro för ett brott som ger fängelse på straffskalan. Han är lyst för den. Men häktar man honom för skäligen misstanke för skjutningen så finns risk att de måste släppa honom innan man fått ihop bevis för skjutningen som ger sannolika skäl. Vad är det DU inte förstår? Han har ett fängelsestraff att vänta ang den förhandling som han SKULLE ha genomgått men inte dök upp på. Lite svårt att förklara om du inte begriper det basala.

Hur fan vet du att han får fängelse för det första? När man häktar på starkare misstankegrad får man samtidigt större resurser att hitta misstänkt gärningsman. Du vet inte ett skit utan du sitter och gissar efter vad du tror. Idiot är du.
Citera
2019-10-02, 21:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Om man hyr ut sin bostad i andra hand så skall den hyresgästen ( i andra hand) skriva sig där. Man kan inte hyra ut en bostad och den personen är skriven nån annanstans. Man kan ha folk inneboende, och de kan vara skrivna nån annanstans. Men en lagligt uthyrd lägenhet, med värdens goda minne och tillstånd, skriver kontrakt och skriver sig i bostaden. Så nåt är riktigt bullshit här.... om jag säger så.

Nej, det ska de inte. Då kan de ju få besittningsrätten. Och sedan var det studenter de hade hyrt ut till, studenter brukar inte folkbokföra sig på sina tillfälliga adresser.

Och alla som jobbar tillfälligt i Stockholm och hyr i andra hand, de folkbokför sig INTE i andrahandslägenheten!

Så ingenting är "bullshit" här!
Citera
2019-10-02, 21:22
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ja det finns bilder på sten/marmortrappor samt sten/marmorgolv. Däremot så finns det ju röster som påstår att dom vet en massa men dom kan inte besvara frågan som avgör om det verkligen kan orsaka en ricochett. Bara att det inte kan vara så vilket i sig är förväntat med tanke på all jakt på K.
Nåja, det löser sig nog så småningom om vad det handlar om.

Den här tex
https://www.fantasticfrank.se/objekt/OBJ17365_1148493529/bilder#11

Jag kan intyga att kopparmantlad 9mm kulor till svenska kpisten m/45 studsar utmärkt mot marmorgolv, speciellt "Kolmårdsmarmor" som är en av världens mest hårda marmorsorter. Vi skulle gå högvakt på slottet när en idiot släppte ner slutstycket i sin kpist där han "glömt" att hans magasin satt på...
Slutstycket for bakåt och slog av hans mössa, skottet studsade i golvet-splittrades och fastnade på kompisens revben, han vart sjukskriven ett bra tag.

I ett funkishus med marmorgolv får du nog 2 "studs", först mot golvet och sen från väggen, förutsatt att det är kraftig ammunition. En uppborrad startpistol får anses vara som "leksak" i jämförelse med ytliga köttsår, tror inte ens det finns kraft nog att "studsa", det får man nog pröva sig fram på...
Citera
2019-10-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Hur fan vet du att han får fängelse för det första? När man häktar på starkare misstankegrad får man samtidigt större resurser att hitta misstänkt gärningsman. Du vet inte ett skit utan du sitter och gissar efter vad du tror. Idiot är du.
Du kan inte häkta på sannolika skäl, vad gäller skjutningen, om de inte har bevis som håller för en sådan häktning. Men de har redan en häktning och efterlysning som ger den starkare misstankegraden SAMT att han undandrog sig närvaro på förhandlingen. Lägg ner nu - du slår mig inte på fingrarna där.
Citera
2019-10-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Varför skriver du då "Henrik säger till polisen att vapnet tog torpeden." ?

Det skulle stå ett frågetecken. Jag skrev ett långt inlägg om att M@ria kunde ha tagit pistolen och att Henrik sedan säger till polisen att torpeden tog pistolen.
Läs hela inlägget, det var ett scenario bland flera.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-10-02, 21:24
Medlem
Här händer det grejer! En nyreggad talang dyker upp. En flyhänt skribent som bemästrar olika stilar. Ingen dyslexi där. Ger sig till känna som FO. Berättar hur det "egentligen" gick till då HOL blev skjuten.

Börjar med samma stil som i de meddelanden från FO som 08, tror jag det var, la ut som bilder här på tråden. Det var någon FUP vill jag minnas. Ändrar till vanlig, välskriven svenska. Snabb och träffsäker.

Måste ha datorn full med domar och anteckningar eller så har hen ett monsterminne för detaljer. Imponerande. Trovärdigt? Nja.

Det är kanske många som researchar detta case för andra ändamål. Kanske ett halvfärdigt manus för publicering.

Uppfriskande i vilket fall som helst.
Citera
2019-10-02, 21:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Du kan inte häkta på sannolika skäl, vad gäller skjutningen, om de inte har bevis som håller för en sådan häktning. Men de har redan en häktning och efterlysning som ger den starkare misstankegraden SAMT att han undandrog sig närvaro på förhandlingen. Lägg ner nu - du slår mig inte på fingrarna där.

Du slår dig själv på fingrarna, du vet inte ett skit om hur det fungerar. Flashback är inte svensk rätt kompis, förstå detta.
Citera
2019-10-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det ska de inte. Då kan de ju få besittningsrätten. Och sedan var det studenter de hade hyrt ut till, studenter brukar inte folkbokföra sig på sina tillfälliga adresser.

Och alla som jobbar tillfälligt i Stockholm och hyr i andra hand, de folkbokför sig INTE i andrahandslägenheten!

Så ingenting är "bullshit" här!

Var brukar en 25-årig person som studerar till tex läkare vara folkbokförd då menar du som oftast? Hemma hos morsan fortfarande?
Citera
2019-10-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Här händer det grejer! En nyreggad talang dyker upp. En flyhänt skribent som bemästrar olika stilar. Ingen dyslexi där. Ger sig till känna som FO. Berättar hur det "egentligen" gick till då HOL blev skjuten.

Börjar med samma stil som i de meddelanden från FO som 08, tror jag det var, la ut som bilder här på tråden. Det var någon FUP vill jag minnas. Ändrar till vanlig, välskriven svenska. Snabb och träffsäker.

Måste ha datorn full med domar och anteckningar eller så har hen ett monsterminne för detaljer. Imponerande. Trovärdigt? Nja.

Det är kanske många som researchar detta case för andra ändamål. Kanske ett halvfärdigt manus för publicering.

Uppfriskande i vilket fall som helst.

Trots sin perfekta svenska så fortsatte han hela tiden att kalla Henrik för bögadvokaten och M@ria för horan. Uppenbart är han förbannad på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in