2020-05-05, 10:47
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du tycker det är tråkigt ja. Just nu känns andra infallsvinklar rätt tråkiga med tanke på att Billy är dömd i tingsrätten och KL och hennes unge kumpan sitter häktade.
Nu känns det mer intressant att dividera lite om vem/vilka som kan vara mellanhand än att börja fantisera ihop nåt sammanhang som helt bortser från KLs skuld i detta.
Allt har pekat mot henne från dag ett. Att hennes livsöde fascinerar och vänds och vrids på är väl som nån var inne på här - klassisk Flashbackdiskussion om den huvudmisstänkta. Knappast nåt ältande va?

Men shoot, kom med nåt nytt och fräscht så får vi ta det några vändor här om det är nåt intressant du rotat/spånat fram. Du kan ju inte be att andra ska göra det utan att vara lite proaktiv själv. Ellerrrr?

Ja du, Avel. Jag var ju bland de första som dividerade om diverse ombud och mellanhänder. Det går att spåra det i tråden förstås. I övrigt vidhåller jag att det handlar om KL-ältande eftersom man fokuserar på redan känd information rörande KL.

En hel del skribenter har inkommit med intressanta infallsvinklar. För den som har viljan att lyfta blicken alltså. Men jag kan förstå att man lämnar tråden, eftersom rabiata påhopp förstör diskussionen. Nåväl.
Citera
2020-05-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ja du, Avel. Jag var ju bland de första som dividerade om diverse ombud och mellanhänder. Det går att spåra det i tråden förstås. I övrigt vidhåller jag att det handlar om KL-ältande eftersom man fokuserar på redan känd information rörande KL.

En hel del skribenter har inkommit med intressanta infallsvinklar. För den som har viljan att lyfta blicken alltså. Men jag kan förstå att man lämnar tråden, eftersom rabiata påhopp förstör diskussionen. Nåväl.

Finns kanske nån bra anledning till att dina tidiga tankar om ombud och mellanhänder inte fick gehör.
Men damma av dem eller kom med nya tankar så hänger vi säkert på.

Sen tycks det ju vara så att väldigt mycket av det som skrivits i tråden har varit att KL absolut inte kan vara inblandad i detta och att det är synd om henne som är uthängd osv.
De som kört det tåget har inte kommit med så mycket matnyttigt mer än att fylla tråden med just ältande om hennes oskuld och hur kass HOL är. Inget som tyder på hennes oskuld har kommit fram och heller inte något skit på HOL.

Så då blir fokus på KL. Vad skulle vi annars ha för fokus menar jag.
Jag själv har kikat lite på Ö*mers bakgrund. Gjorde lite gräv på Billy. Hittade senaste bilden på KL. Och lite sånt. Ja många ska ha en eloge för att ha grävt fram sånt som varit relevant för ämnet. Bidragit med dagboksblad, domar och aktbilagor.

Helt ok om du bara vill kommentera sånt som andra lägger tid och möda på men kom med nåt intressant som bidrar till att få ännu bättre grepp på vad som hänt och om personerna som ligger bakom så har du iaf mitt gehör.
Citera
2020-05-05, 11:19
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Finns kanske nån bra anledning till att dina tidiga tankar om ombud och mellanhänder inte fick gehör.
Men damma av dem eller kom med nya tankar så hänger vi säkert på.

Sen tycks det ju vara så att väldigt mycket av det som skrivits i tråden har varit att KL absolut inte kan vara inblandad i detta och att det är synd om henne som är uthängd osv.
De som kört det tåget har inte kommit med så mycket matnyttigt mer än att fylla tråden med just ältande om hennes oskuld och hur kass HOL är. Inget som tyder på hennes oskuld har kommit fram och heller inte något skit på HOL.

Så då blir fokus på KL. Vad skulle vi annars ha för fokus menar jag.
Jag själv har kikat lite på Ö*mers bakgrund. Gjorde lite gräv på Billy. Hittade senaste bilden på KL. Och lite sånt. Ja många ska ha en eloge för att ha grävt fram sånt som varit relevant för ämnet. Bidragit med dagboksblad, domar och aktbilagor.

Helt ok om du bara vill kommentera sånt som andra lägger tid och möda på men kom med nåt intressant som bidrar till att få ännu bättre grepp på vad som hänt och om personerna som ligger bakom så har du iaf mitt gehör.

Diskussionen gällande ombud och mellanhänder anser jag har varit givande. Jag har dock inga problem med din åsikt.

Missförstå mig rätt, nu är jag dessvärre inte ute efter ditt gehör eftersom du verkar sålla dig till den skara som ältar redan avhandlade saker. Tanken är snarare att uppmuntra andra som kan inkomma med nya infallsvinklar, tankar, teorier, motiv. Vad som helst som inte har med KL-ältandet att göra egentligen.
Citera
2020-05-05, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt, jag är absolut med på att de involverade diskuteras i tråden. Och att KL fortfarande är misstänkt, vilket inte har undgått någon. Jag tror dock att du har missförstått mitt inlägg, eftersom det är skillnad på att diskutera och på att låsa sig fast vid någons person i form av ältande. Utan att titta på andra möjliga utfall, motiv och teorier alltså.

En del skribenter har försökt lyfta blicken och inkommit med andra infallsvinklar, men då tråden har kapats av KL-ältande, så verkar dessa ha backat från tråden. Vilket jag anser är tråkigt.
Men är du totalt borta från verkligheten?

Här har Diskuterats BR. Mängder med info inlagt.
KL är det mest centrala, häktad på sannolika för mord beställning.

Det är mer än givet att hennes potential undersöks. Hur blåst hon är, hur manipulativ och hur våldsam.

HOL är brottsoffer.
Citera
2020-05-05, 12:03
Medlem
Citat:
Diskussionen gällande ombud och mellanhänder anser jag har varit givande. Jag har dock inga problem med din åsikt.

Missförstå mig rätt, nu är jag dessvärre inte ute efter ditt gehör eftersom du verkar sålla dig till den skara som ältar redan avhandlade saker. Tanken är snarare att uppmuntra andra som kan inkomma med nya infallsvinklar, tankar, teorier, motiv. Vad som helst som inte har med KL-ältandet att göra egentligen.

Ok en sista vända bara här om det här ältandet du stör dig på. Om du nu känner att du vill bidra med nåt annat än diskutera just ältandet så varför inte då föregå med gott exempel och komma med nåt nytt istället för att andra ska bidra med någon ny vinkel.
Vår roll här är väl inte att underhålla dig med massa irrelevanta vinklar. Jag tycker det är bättre att gå till botten med den info vi har och som kommer fram.
Det har ju ändå skett ett genombrott för åklagare och polis. KL står i fokus.

Sen är jag nyfiken på vad som hände på Balkan när KL blev knivskuren. Blev hon rånad, skadad, lurad och pressad på pengar vid det tillfället?

Vad finns det för skumma figurer runt Ö*mer?

Vad finns det för mer info man kan få fram om de sammanhang och personer som HOL nämner som hotat och befunnit sig i anslutning till hans bostad?

Varför var KL målsägande i Västerås vid nåt tillfälle?

Har inte en endaste människa som läser tråden stött på henne senaste åren och kan räta ut nåt frågetecken?

Osv osv.
Citera
2020-05-05, 12:20
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Sen är jag nyfiken på vad som hände på Balkan när KL blev knivskuren. Blev hon rånad, skadad, lurad och pressad på pengar vid det tillfället?

Vad finns det för skumma figurer runt Ö*mer?

Vad finns det för mer info man kan få fram om de sammanhang och personer som HOL nämner som hotat och befunnit sig i anslutning till hans bostad?
Osv osv.

Nu börjar det bli mer intressant. Du kan, bara du vill.

Det finns inga bevis på att KL blev skuren på Balkan. Förutom utsaga från HOL. Mig veterligen har KL inte varit på Balkan, än mindre blivit knivskuren där. Därför ser jag det som troligt att detta har skett i Sverige, närmare bestämt Stockholm.

Vad gäller ÖG, så är det en småkriminell ungtupp som vi talar om här. Egentligen ingenting av värde. Men man kan kanske fråga sig vilka ÖG omger sig med. Och här kan man börja fundera över en fd. fotbollsspelare från söderort. Om man nu ska få till Balkan-koppling alltså.

Vad gäller HOL och diverse hot gentemot honom, så skulle jag mer vara intresserad av hans eventuella kopplingar till Rechnik 1. Här hoppas jag på att någon annan i tråden kanske kan kasta lite ljus.
Citera
2020-05-05, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns inga bevis på att KL blev skuren på Balkan. Förutom utsaga från HOL. Mig veterligen har KL inte varit på Balkan, än mindre blivit knivskuren där. Därför ser jag det som troligt att detta har skett i Sverige, närmare bestämt Stockholm.
.
Det är iofs inte svårt att snabbt svara, du kör samma påståenden.

Detta påstod även Rotesau. Så du och R vet att KL aldrig varit till Balkan?

Saken är den att HOL återger vad BARNEN sagt.

Då kan man undra följande.

Ljuger HOL om detta i polisförhör?

Ljuger han på barnens bekostnad?

Ljuger barnen för HOL?

Föga troligt nåt av det uppräknade.

Eller har KL ljugit för barnen?

För att det står följande:
Citat:
Jag vet ju om att hon blivit knivhuggen av en okände person två eller tre år sedan nere i forna Jugoslavien. Jag vet inte vilket land men hon var nere på någon resa.
Bara som jag hört skulle hon ha träffat, åkt ner det med en person som var hennes pojkvän
eller någon form av ressällskap. Och i samband med den här resan så var det någon som knivhögg henne och hon har visat det här ärret för mina barn.
Citera
2020-05-05, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är iofs inte svårt att snabbt svara, du kör samma påståenden.

Detta påstod även Rotesau. Så du och R vet att KL aldrig varit till Balkan?

Saken är den att HOL återger vad BARNEN sagt.

Då kan man undra följande.

Ljuger HOL om detta i polisförhör?

Ljuger han på barnens bekostnad?

Ljuger barnen för HOL?

Föga troligt nåt av det uppräknade.

Eller har KL ljugit för barnen?

För att det står följande:

Finns det nån jävla bild på KL eller vad?
Citera
2020-05-05, 13:33
Medlem
Citat:

Vad gäller ÖG, så är det en småkriminell ungtupp som vi talar om här. Egentligen ingenting av värde. Men man kan kanske fråga sig vilka ÖG omger sig med. Och här kan man börja fundera över en fd. fotbollsspelare från söderort. Om man nu ska få till Balkan-koppling alltså.

Vad gäller HOL och diverse hot gentemot honom, så skulle jag mer vara intresserad av hans eventuella kopplingar till Rechnik 1. Här hoppas jag på att någon annan i tråden kanske kan kasta lite ljus.

Suck. Du ser ju. Du kan också...

ÖG är turk. OG är turkar och folk från balkan mfl. Ja OG:s värste mördare är ju därifrån osv. ÖG har familj och släkt uppvuxen i Bergsjön...
Hans ena nära släkting är dömd för att haft batong i bilen. Men säkert reko annars.
Vår killes tidigare Insta-namn började på OG... Förvisso initialer men ändå.

Men visst finns det en fotbollspelare som är inblandad i detta så låter ju det superspännande. Om du berättar lite mer... Annars helt irrelevant.
Citera
2020-05-05, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Finns det nån jävla bild på KL eller vad?
Det finns det, nånstans i tråden.

Det finns två bröllopsfoto från 90-tal, ett foto från en FUP med blåtira i nutid, ett foto då hon är på en förskola/pdf fr media och en bild som sägs vara från skolan om jag minns rätt.
Citera
2020-05-05, 13:39
Medlem
Citat:

På vilket sätt skulle han bli skjuten pga nåt samröre med Ivanovich / Rechnik / TM / Next House osv?

Där är ju du experten inte sant? Är du intresserad så kan du ju ringa Z och fråga. Låt oss veta sen. Han finns listad på ryska sajter med nr och allt. Inte hundra på att de funkar dock. Gör nåt bara🤷🏽‍♂️

För den oinsatte:

(FB) Next House, dess VD Thomas Mårtensson, anställda mfl.
Senast redigerad av Avel 2020-05-05 kl. 13:54.
Citera
2020-05-05, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns det, nånstans i tråden.

Det finns två bröllopsfoto från 90-tal, ett foto från en FUP med blåtira i nutid, ett foto då hon är på en förskola/pdf fr media och en bild som sägs vara från skolan om jag minns rätt.

Nålen i höstacken 1400 sidor. Hm, är hon snygg liten Karin? Som nämnt bor jag ibland i området där hon har härjat så därav min nyfikenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in