2020-03-08, 20:31
Medlem
Detta är Karin Lilja !!

https://minfil.com/1cQ039g8o5/989C77BC-59C8-4047-8E76-EEE334064713_jpeg

Likheten är extrem och det finns ingen chans att en annan brud skulle ha samma håruppsättning och tiara som Karin hade på sitt bröllop.
Senast redigerad av kate88 2020-03-08 kl. 20:32. Anledning: Mer info
Citera
2020-03-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Ser att du inte har någon erfarenhet av polisutredningar överhuvudtaget!
Fortsätt att vända dina papper och teorier så kan andra ta hand om det praktiska efterspelet😉

Då tar du fram lämpligt mål med snarlikt innehåll. Jag inväntar dina mängder du måste besitta i mål där man går på åtal mot en/ flera och där man fortgår sin förundersökning mot andra misstänkta i samma mål efter laga kraft vunnen dom. Ska bli spännande att se detta!
Citera
2020-03-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Då tar du fram lämpligt mål med snarlikt innehåll. Jag inväntar dina mängder du måste besitta i mål där man går på åtal mot en/ flera och där man fortgår sin förundersökning mot andra misstänkta i samma mål efter laga kraft vunnen dom. Ska bli spännande att se detta!

Jag tror en av er pratar om fortsatt utredning av samma brott och en om det går att döma eventuellt ny åtalad i samma målnr. Eller? Lite svårt att tolka vad du menar.

Hittar man en ny misstänkt efter dom fallit mot medkumpanerna så blir det polisanmälan, anhållan, häktning, förundersökningsprotokoll, åtal, stämningsansökan och rättegång igen. Men med nytt målnr då. Rätta mig om jag har fel.

Så blir Billy dömd och man sen hittar nån chaufför eller annan inblandad så får det väl ett nytt målnr så är det bara att tuta på igen.

Vill man hård dra lite kan väl säga att först när preskriptionstiden för brott har gått ut kan/ska polisen släppa ej uppklarade brott. Så kallade cold case som vi vet. Sen läggs många förundersökningar ner pga att åklagaren gör bedömningen att det inte kommer att gå att bevisa nåt mer. Så får man köra igång enligt ovan igen om läget förändras.

Vad jag vill säga är att man går ju inte fri från ett brott bara för att nån medkumpan lyckats bli dömd för det vid ett tidigare tillfälle.

Diskussionen kanske kan fortsätta i nån lämpligare tråd. Läget vad gäller det här fallet är ju rätt solklart. Bara att kika i dagboksbladet.
Citera
2020-03-09, 00:22
Medlem
Citat:

Vad menar du? Förtydliga vad du söker.
Citera
2020-03-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tror en av er pratar om fortsatt utredning av samma brott och en om det går att döma eventuellt ny åtalad i samma målnr. Eller? Lite svårt att tolka vad du menar.

Hittar man en ny misstänkt efter dom fallit mot medkumpanerna så blir det polisanmälan, anhållan, häktning, förundersökningsprotokoll, åtal, stämningsansökan och rättegång igen. Men med nytt målnr då. Rätta mig om jag har fel.

Så blir Billy dömd och man sen hittar nån chaufför eller annan inblandad så får det väl ett nytt målnr så är det bara att tuta på igen.

Vill man hård dra lite kan väl säga att först när preskriptionstiden för brott har gått ut kan/ska polisen släppa ej uppklarade brott. Så kallade cold case som vi vet. Sen läggs många förundersökningar ner pga att åklagaren gör bedömningen att det inte kommer att gå att bevisa nåt mer. Så får man köra igång enligt ovan igen om läget förändras.

Vad jag vill säga är att man går ju inte fri från ett brott bara för att nån medkumpan lyckats bli dömd för det vid ett tidigare tillfälle.

Diskussionen kanske kan fortsätta i nån lämpligare tråd. Läget vad gäller det här fallet är ju rätt solklart. Bara att kika i dagboksbladet.

K är inte ny misstänkt här så lägg av desinformera. K är utredd för anstiftan i denna förundersökningen och den läggs ner i den del när åtal sker.
Citera
2020-03-09, 06:24
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:

Jag orkar inte bläddra i papper för din skull.
Tycker att Avel förklarade det på ett bra sätt så att du borde begripa att Karin kan fortsätta att utredas efter att Billy ev är lagförd i detta ärende!
Om du inte förstår det nu så går nog hissen inte enda upp av någon anledning och då känns det helt meningslöst att fortsätta träta om den delen!
Citera
2020-03-09, 06:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Detta är Karin Lilja !!

https://minfil.com/1cQ039g8o5/989C77BC-59C8-4047-8E76-EEE334064713_jpeg

Likheten är extrem och det finns ingen chans att en annan brud skulle ha samma håruppsättning och tiara som Karin hade på sitt bröllop.

Det är förmodligen Karin på bilden du hittat. Annars är det en dubbelgångare Hon är verkligen söt! Det är nog tyvärr därför en del människor har överseende med allt dumt hon gör.
Citera
2020-03-09, 07:05
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
K är inte ny misstänkt här så lägg av desinformera. K är utredd för anstiftan i denna förundersökningen och den läggs ner i den del när åtal sker.

Okey jag ska göra ett försök till och dra det till sin spets så att även du förstår!
Det här scenariot kommer ju inte att hända men det kan finnas andra vägar för polisen att jobba vidare med!

Opponera att Billy erkänner sin del efter några år på kåken och berättar vem mellanhanden är och även vem anstiftaren är för polisen. Polisen tar in mellanhanden som även erkänner sin del och berättar vem anstiftaren är och även detaljer som binder allihopa för brottet!
Tror du då på allvar att Karin är i en situation där hon inte kommer att kunna dömas för sin del som anstiftare!

Det vi diskuterar i ärendet är att Karin kommer att kunna dömas i ärendet en lång tid framöver om eller när rätt bevisning hamnar i händerna på polisen.

Hoppas du förstår nu för annars så får du be din resurs om hjälp i den delen!
Citera
2020-03-09, 07:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det låter konstigt. Så länge Karin inte blivit frikänd i domstol för anstiftan så ska väl utredningen kring henne (eller någon anstiftaren) fortsätta? Jag tycker att det är det Alexfoley och Avel försöker förklara? Finns det en stark misstanke om att det finns en anstiftare ska de söka efter den även fast skytten blir dömd? Annars är ju hela rättssystemet åt helvete.
Citera
2020-03-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är förmodligen Karin på bilden du hittat. Annars är det en dubbelgångare Hon är verkligen söt! Det är nog tyvärr därför en del människor har överseende med allt dumt hon gör.
Den här bilden har funnits tidigare i tråden. Men jag tycker inte hon är lik någon av dom bilderna man får upp när man googlar på hennes namn. Men det här måste vara den rätta KL från bröllopsbild en i tidningen.
Citera
2020-03-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Den här bilden har funnits tidigare i tråden. Men jag tycker inte hon är lik någon av dom bilderna man får upp när man googlar på hennes namn. Men det här måste vara den rätta KL från bröllopsbild en i tidningen.

Här har vi bild på KL att jämföra med om någon missat den tidigare.

https://minfil.com/YdUbu77fn1/FCF51723-813F-4F2F-93D9-69ABD24078BA_png
Citera
2020-03-09, 09:55
Medlem
Citat:

Det är ju inkorrekt att det automatiskt skulle läggas ner.

Om hon avförs som misstänkt är det ett eget separat beslut. Det är inte så att det per automatik blir ett nedläggningsbeslut bara för att hon inte åtalas nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in