Citat:
Ursprungligen postat av
kermith
Alla som följer tråden gamla OG's vet att grodan älskar Sami. Den senaste tiden har jag dock fått mig en funderare. Är Sami den rätta vinnaren och varför? En vinnare för mig skall kunna visa äkta känslor och jävlar anamma. Både positiva och negativa. Varför känns Sami som en "lame duck"? Hans vänner har lämnat och han sitter tyst i båten. Han kunde vara bitsk mot Jullan men varför inte mot andra. Jassa har mycket mer känslor och kan verbalt dissa när hon är förbannad. T.o.m. Mergim visar det också öppet. Han skiter i andra och kör sitt race och skriker och gormar för han känner för det. Sami sitter tyst i båten och hoppas på vad, en vinst på en räkmacka? Var är känslorna för sina vänner. Fan visa vad du tycker, sätt ner foten var en man helt enkelt. De finns ju där så dissa de andra, jag vill se känslor för fasen inte en tyst flicka i ett hörn.
Saknar Jullan för hon lyfte programmet till något roligt och intressant.
Frog, som det Sami fan du vet att jag även är, är jag faktiskt beredd att hålla med dig här, och det är den delen av Sami som jag alltid har haft svårast för. Rent krasst är han inte den perfekta BB vinnaren och personlighetsmässigt såväl som underhållningsmässigt ligger han inte på topp om man jämför med andra säsongers färgstarka deltagare.
Han har ju en tendens till att vara för uttryckslös i sina känslor, både positivt och negativt som du säger vilket man kan störa sig enormt mycket på, och han kan även hamna i för negativa tankemönster, det märktes tydligt i relationen med Glasman.
Med det sagt finns det samtidigt ingen som jag ändå tycker förtjänar vinsten mer av årets deltagare och framförallt de som är kvar, av den anledningen att han ändå kört sitt race och i sina bästa stunder ändå bjudit mest på sig själv och varit förjävla underhållande när han gjort det. Tycker även han visat ödmjuka sidor vilket jag har också uppskattat.
Men hade absolut velat sett Julia i finalen med honom!