2020-05-03, 19:42
Medlem
Han lär ju inte åka tyvärr
2020-05-03, 19:46
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Jo, men alla har ju bidragit mer/mindre till alla fester, så det är ju kanske lite fel sätt att gå tillväga för att lista ut vem som är mer eller mindre värd att vara kvar. I klippet i appen var det ju Mergim som gav förslaget att de skulle göra en tacksamhetsrunda?

Jag bryr mig helt ärligt inte speciellt mycket vem som åker imorgon eller framöver, har verkligen tappat allt för BB. Jag tycker bara att Frida får oförtjänt mycket skit genom hela tiden hon varit där, både utanför och i huset (och då speciellt från Julia), och jag unnar henne att få vara kvar. Mergim kan också åka, men tror inte han kommer göra det och därför hoppas jag att Frida vinner över Julia.

Det är lite det som är problemet. Folk röstar på vem det mest är synd om. Man kan utläsa det i dina och många andras kommentarer. Att tjuta mest och köra en offerkofta går tydligen hem. Hade Jullan bölat lika mycket så hade hon fått mer stöd. Att starka personligheter åker är ingen nyhet. De som bölar mest och visar fake "äkta känslor" är fel sätt att visa uppskattning. Finns bättre TV för det. BB är en reality show där jag helst vill se människor bakom masken, inte en mask nedsmetad med rinnande maskara var och varannan dag för att fiska röster eller brun utan sol. Tanken med BB från början var att se en verklighet och sudda ut en fasad som passar. BB är inte "we shall overcome" utan underhållning.
2020-05-03, 19:46
Medlem
Märks att det blir Julia som lämnar imorgon. Dom visar med med henne nu
2020-05-03, 19:47
Medlem
"Åh Julia du ser ut som en...pepparkaksgubbe" stelt
2020-05-03, 19:50
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Jo, men alla har ju bidragit mer/mindre till alla fester, så det är ju kanske lite fel sätt att gå tillväga för att lista ut vem som är mer eller mindre värd att vara kvar. I klippet i appen var det ju Mergim som gav förslaget att de skulle göra en tacksamhetsrunda?

Jag bryr mig helt ärligt inte speciellt mycket vem som åker imorgon eller framöver, har verkligen tappat allt för BB. Jag tycker bara att Frida får oförtjänt mycket skit genom hela tiden hon varit där, både utanför och i huset (och då speciellt från Julia), och jag unnar henne att få vara kvar. Mergim kan också åka, men tror inte han kommer göra det och därför hoppas jag att Frida vinner över Julia.
Hade jag inte sett liven igår hade jag hållt med dig i det du skriver. Men igår såg jag andra sidor hos Frida jag inte tänkt på tidigare.
Klippen som visas är så begränsade. Man ser inte vad som händer innan. Som hur Frida var innan osv. Flera skrev om det igår här i tråden om man är nyfiken på det som inte visas på TV4 play.
Om jag bara begränsar till vad som skedde igår så är det Frida som gjorde fel enligt mig. Men Jullan får ta smällen eftersom Frida varit offer tidigare och Jullan varit för på vid andra tillfällen. Igår var annorlunda. Jag blev besviken på Frida och har tidigare tänkt att hon är värdig finalist. Så tycker jag inte längre. Med det inte sagt att jag vill att Jullan vinner hela tävlingen.
2020-05-03, 19:52
Medlem
Jävligt oklar scen ur BB-huset https://imgur.com/wKNoQ76
2020-05-03, 19:54
Medlem
__Alez__s avatar
Julia pratade ju med Jassa och Sami för några dagar sedan om varför hon blir så full och att det hade med medicinerna att göra o.s.v.

Hon hade knäckt koden hur hon skulle göra för att inte bli så full.
Men likt förbannat så gjorde hon bort sig och kan ha bränt sin chans att vara kvar i huset.
2020-05-03, 19:57
Medlem
Tydligen ska man gråta sig vidare. Tråkigt Svenska folket är
2020-05-03, 19:58
Medlem
Och springa runt naken och kramas
2020-05-03, 20:01
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jävligt oklar scen ur BB-huset https://imgur.com/wKNoQ76
Ja vad tusan är det Frida har på sig?
2020-05-03, 20:02
Medlem
Mouchinos avatar
Fattar fortfarande inte varför folk vill ha kvar Mergim? Vad tillför han, förutom att springa och jönsa efter Lennie och hävda sig lite då och då genom att spexa framför kamerorna? Dessutom tycker jag det är helt fel att ens låta honom stanna med tanke på hur han tidigare i sina utbrott visat förakt gentemot kvinnor, ska vi uppmuntra ett sånt beteende genom att låta han fortsätta vara kvar och tävla? Hur är det moraliskt rätt när det är helt förkastligt av andra att ens nämna ORDET Jude och därmed åkte Kim och Isabel ut direkt utan att ens diskutera och då sa de väl ändå inte det TILL någon utan jag tyckte någon sa att nån av dom hade en släkting. Kommer inte ihåg i vilken kontext det ordet var med men just den grejen är tabu och ett stort stigmata att ens nämna ordet Jude. Vet vilken panik det blev när folk trodde att Martin hade sagt någonting i den riktningen och då lyssnade man av allt ordenligt för att höra om det fanns regelbrott och kränkning. Hur är det då ok att TILL några i huset(Kvinna) kalla henne för Smuts äckliga råtta och din hund sätt dig ner och BB bara slätar över det som att.. Ähh det var väl inte så farligt? Då har det ändå hänt flera gånger. Diskriminering i fulla mått och så pass allvarlig överträdelse av Mergim att flera gånger avhumanisera kvinnan som ett skadedjur och smuts och han är fortfarande kvar?
2020-05-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det är lite det som är problemet. Folk röstar på vem det mest är synd om. Man kan utläsa det i dina och många andras kommentarer. Att tjuta mest och köra en offerkofta går tydligen hem. Hade Jullan bölat lika mycket så hade hon fått mer stöd. Att starka personligheter åker är ingen nyhet. De som bölar mest och visar fake "äkta känslor" är fel sätt att visa uppskattning. Finns bättre TV för det. BB är en reality show där jag helst vill se människor bakom masken, inte en mask nedsmetad med rinnande maskara var och varannan dag för att fiska röster eller brun utan sol. Tanken med BB från början var att se en verklighet och sudda ut en fasad som passar. BB är inte "we shall overcome" utan underhållning.
Fast nej. Hade gråt och offerkoftor bitit på mig hade jag velat ha kvar Jasmine, vilket jag absolut inte vill. Jag har knappt sett Frida vara ledsen och tycker inte att hon har någon offerkofta på sig speciellt ofta, så det har absolut ingenting med det att göra. Jag gillar Frida och den hon är som person och det har jag gjort från dagen hon kom in, det vet alla som hängt med någorlunda i den här tråden (vilket du ju gjort så du borde ha koll). Jag har försvarat henne sedan första dagen när du och alla andra började håna henne för att hon skrattade mycket.

Jag tycker synd om Frida för det behövt utstå i huset + att hela produktionen är med på att mobba henne, ja. MEN jag kollar mycket hellre på Frida än på Julia i det här läget, och DÄRFÖR har jag röstat för att Julia ska ut och ingenting annat. Jag tycker inte Julia är underhållande nog för att hon ska få vara kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in