Citat:
Ursprungligen postat av
Klappasäften
Ja ursäkta! Vad jag menar är att aktiefonderna knappast tagit igen sig och jag ligger fortfarande minus på alla fonder, allt från -10% till enstaka %. Medan mina enskilda aktier i olika företag tagit igen sig hyffsat.
För att kommentera dagens fall på Stockholmsbörsen så är fallet riktigt konstigt. Folk är idioter som säljer av för minsta lilla. Det är inte mer spänningar mellan USA och Kina än det var för ett år sedan.
Vet inte vad du har för fonder men de följer ju aktierna som är i dem så ..
Är det mer globala grejer så har USD backat mot SEK sedan 23e Mars, dock stärkts idag och igår. Så även om amerikanska börsen har gått upp i USD räknat så blir det ju inte samma sak i SEK.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik
Jag är övertygad om att Scania på lång sikt är ett superföretag. Jag hade dem när de blev utköpta från börsen och blev superbesviken när jag tvingades sälja. Däremed inte sagt att detta är lägsta nivån. Men om tio år så kommer Scania säkerligen visa sig vara ett bra köp oavsett nuvarande pris. Transporter kommer ju alltid behövas. Även om tåg säkert kommer öka så måste ju gods fraktas lokalt också.
Blir det någon lastbil från Tesla?
Givetvis kan Scania bygga ellastbil med, om de har fördelar vad gäller hur man bygger lastbilar vet jag inte, att tänka nytt kan ju kanske vara positivt med. Tesla har ju batteriproduktionen och programvara från bilarna de kanske kan nyttja men jag å andra sidan lär ju andra försöka få till det också.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Det är inprisat att Q2 ska vara katastrofal. Nu är frågan bara hur katastrofal.
Man kan ju undra hur effektiv börsen är när den slänger 1/3 hit och dit.
Trodde den inte att viruset skulle sprida sig innan? Trodde den inte att social distansiering skulle sakta ner smittspridningen? Trodde den inte att FED skulle ge något stöd? Trodde den inte innan att det fanns en möjlighet att något antiviralt läkemedel skulle fungera? Trodde den inte att vi kanske kommer få ett vaccin vid ett eller annat tillfälle?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Jag säljer inte. Däremot köper jag mer än vanligt.
Det går ju att göra sålänge man har ett inflöde av pengar men det är ju inte alla som har och som marknadstimingsinitiativ är det ju ingenting om man gör det hela tiden. För den som har en summa pengar den vill peta in på börsen vid något tillfälle och/eller är intresserad av att försöka timea saker och ting så. (Vilket kanske är något man förlorar på.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Myketowers
Vart har du sett detta?
Det fanns ju ett köp på 460 miljoner eller så i Berkshire-Hathaways kvartalsrapport så något borde ju någon ha köpt men de hade väl ca 130 miljarder och det de hade gjort i övrigt var ju att sälja de fyra flygbolagen.
Det andra är ju indikatorn aktiemarknadens värdering mot USAs BNP som ju är väldigt högt upp och seglar men det beror väl rimligtvis på FED och räntan.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Här kommer nedgången. Kommer bli -3,5% i öppningen. Jävlar vad detta kommer kännas.
Ingves starta printern för i helvete!
Edit: BOOM! Minus en kvarts miljon på bara en minut.

Jag spöade börsen som vanligt genom att ligga back mer än 5% på aktieinnehaven.