2020-04-23, 10:33
Medlem
Har kollat upp Siwers Ima och verkar vara intressant, köpte lite där i botten under 6 kronor så gjort en hacka där 😁 men verkar vara ett intressant bolag eller vad tror ni?
Citera
2020-04-23, 10:58
Medlem
Ett totalt sammanbrott i den europeiska ekonomin!
https://www.di.se/analys/svart-pa-vitt-ett-totalt-sammanbrott-i-den-europeiska-ekonomin/

Ja, då går väl börsen upp 2-5% idag!
Citera
2020-04-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ett totalt sammanbrott i den europeiska ekonomin!
https://www.di.se/analys/svart-pa-vitt-ett-totalt-sammanbrott-i-den-europeiska-ekonomin/

Ja, då går väl börsen upp 2-5% idag!

Kan du sammanfatta för oss osm är för snåla att betala??

Tack!
Citera
2020-04-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kan du sammanfatta för oss osm är för snåla att betala??

Tack!
Inköpschefsindexet för euroområdet har halverats jämfört med föregående månad. På två månader har indexet rasat. "Det är en kollaps som knappt går att beskriva i ord" skriver Felicia.
Citera
2020-04-23, 11:39
Medlem
Vad skulle egentligen krävas för att börsen ska vända nedåt? Att man inte blir immun efter att haft corona en gång? Allt annat verkar ju redan inprisat?
Citera
2020-04-23, 11:40
Medlem
Ett par dagar för tidig in i oljan, kapitalet slut och får invänta nytt köpläge. Vidare tror jag man kan se fram emot en långdragen nedgång på börsen ett par år framåt.
Citera
2020-04-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Inköpschefsindexet för euroområdet har halverats jämfört med föregående månad. På två månader har indexet rasat. "Det är en kollaps som knappt går att beskriva i ord" skriver Felicia.

Det är väl inte helt oväntat, de siffror som läckt ut från t ex HM har ju också talat om en halvering.
Citera
2020-04-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dnice
Ett par dagar för tidig in i oljan, kapitalet slut och får invänta nytt köpläge. Vidare tror jag man kan se fram emot en långdragen nedgång på börsen ett par år framåt.

Det kan bli segt ja...

Hursomhelst har jag tänkt använda min krigskassa till bolag som tar stryk men där man senare kan hoppas på en vändning. Jag spekulerar inte i Volvo idag, men det kan komma lägen.

Märkligt nog går LUPE ganska starkt.
Citera
2020-04-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det kan bli segt ja...

Hursomhelst har jag tänkt använda min krigskassa till bolag som tar stryk men där man senare kan hoppas på en vändning. Jag spekulerar inte i Volvo idag, men det kan komma lägen.

Märkligt nog går LUPE ganska starkt.

+16% på Ovintiv igår igen dessutom Tror att det är vansinne. Inte så att jag klagar. Köpte ju för 3.40 CAD för några veckor sedan...

Det är ju dock en liten chanspost för mig så bryr mig inte särskilt. Håller fast vid Scandic, Peab och Securitas. Snart är det lön och då blir det nya köp för några tusenlappar
Citera
2020-04-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dnice

Vad får dig att komma med denna slutsats?
Citera
2020-04-23, 12:19
Medlem
Så då har man handlat färdigt. Satsar på vad jag ser som samhällsbärande bolag med hög utdelning samt är väldigt billiga ur ett historiskt perspektiv.

Ca 6 olika stora oljebolag, undviker dock dem som satsat hårt på fracking i USA.
Danske bank
Lloyds banking group
G4s
Airbus

Sen har jag ganska mycket hm som jag köpte vid 150.
Citera
2020-04-23, 13:00
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vad skulle egentligen krävas för att börsen ska vända nedåt? Att man inte blir immun efter att haft corona en gång? Allt annat verkar ju redan inprisat?
Vad är inprisat menar du? Jag tycker börsen inte har prisat in nånting än.

Glöm inte bort att 2019 var ett år då vinsterna inte ökade men börskurserna så multiplerna var höga och nu är vi ner 15% i en total havererad ekonomi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in