2020-05-04, 11:57
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Jag säljer inte. Däremot köper jag mer än vanligt.
Citera
2020-05-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolex
Marknaden kommer att gå ner ännu mer, finns många faktorer varför. Fler konkurser och arbetslöshet kommer leda till en ökad lågkonjuktur. Folk kommer inte att konsumera lika mycket som i fjol därav minskad resultat hos företag.
Buffett har dessutom inte valt att investera själv då han anser att börsen kommer att falla igen.
Spänningen mellan Kina och USA ökar, vilket skapar en oro i marknaden. Inför USA sanktioner mot Kina så kommer marknaden att falla.

Vart har du sett detta?
Citera
2020-05-04, 12:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Ja det senare är egentligen mer intressant. Alla med ett uns av hjärnkapacitet kunde inse att flyget skulle totalkollapsa men att sitta med en kassa på 137 miljarder dollar och inte kunna hitta en enda köpvärd aktie när marknaden gått ner 30%, får ju ses som ganska exceptionellt.
Rimligen tror han och hans medhjälpare att det skall ned mer. Faller börserna ytterligare 20-25 % sågar han sparat många miljarder dollar på att inte gå in för tidigt.
Citera
2020-05-04, 13:16
Medlem
TruckerKings avatar
Många länder börjar öppna upp får vi höra idag. Börsen rasar. Inte mig emot dock. Sitter och väntar på att gå in med tjänstepensionen som sattes i karantän i slutet av 2018.
Citera
2020-05-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Många länder börjar öppna upp får vi höra idag. Börsen rasar. Inte mig emot dock.

Finns ett uttryck, buy on the runor, sell on the news. Det kan ju ha stigit på förhoppningar om öppning. Och när det väl sker så faller det

https://www.thebalance.com/what-does-buy-the-rumor-sell-the-news-mean-1344971
Citera
2020-05-04, 15:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Många länder börjar öppna upp får vi höra idag. Börsen rasar. Inte mig emot dock. Sitter och väntar på att gå in med tjänstepensionen som sattes i karantän i slutet av 2018.
hur länge väntar en sådan som du? du missade hela uppgången 2019 och hade du satt 18 så hade du legat på samma nivåer idag som du gick med då, kanske tom lite plus, men whatever, likvärdigt.

hur länge ska du vänta nu? 1 år, 5 år, 10 år?
Citera
2020-05-04, 16:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Nasdaq gick just in i grönt. Verkar som kraschen uteblir. Tack gode gud för det.
Citera
2020-05-04, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag säljer inte. Däremot köper jag mer än vanligt.

najs
du ligger alltid med cash, hur mycket i procent? och om du gör det varför köper du nu?? Och vad köper du nu??
Citera
2020-05-04, 17:10
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Vart har du sett detta?
Han jämför med depressionen att det kan ta 20 år från idag att få igen pengarna

Bättre att lämna till oss proffs än att förlora pengar

Citat:
Buffett offered historical context for the current disruption by reflecting on the Great Depression. He pointed out that someone who invested on the day of his birth in August 1930 needed to wait more than 20 years to make back their money.
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/warren-buffett-berkshire-hathaway-2020-annual-meeting-highlights-2020-5-1029156864
Citera
2020-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Han jämför med depressionen att det kan ta 20 år från idag att få igen pengarna

Bättre att lämna till oss proffs än att förlora pengar

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/warren-buffett-berkshire-hathaway-2020-annual-meeting-highlights-2020-5-1029156864

Rimligt jämförande.
Citera
2020-05-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rimligen tror han och hans medhjälpare att det skall ned mer. Faller börserna ytterligare 20-25 % sågar han sparat många miljarder dollar på att inte gå in för tidigt.

Vadå ned ytterligare? Amerikanska börserna har återhämtat sig nästan 25% från botten i år. Om det inte var billigt då, hur dyrt är det inte nu? Och hur mycket ska det ned innan det är prisvärt?
Citera
2020-05-04, 21:25
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
najs
du ligger alltid med cash, hur mycket i procent? och om du gör det varför köper du nu?? Och vad köper du nu??

Det stämmer, oftast mellan 5-10%. Jag köper kontinuerligt, en långsiktig strategi helt enkelt. Köper en hel del inom medicin i dagsläget. Annars mycket Sampo, Fortum, ICA, Castellum. En del preffar också. Beror på situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in