2020-05-03, 00:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
De har aldrig träffats eller uppträtt tillsammans vad jag vet.

Däremot så känner jag till att Håkan Florå beundrade Errol, vilket inte förvånar mig det minsta.
Det stämmer inte riktigt, då Håkan Florå inte alls ville bli jämförd med Errol. Vilket inte är så konstigt då de var olika varandra. Fast de var två stora genier, men jämföra dem är som att jämföra äpplen med päron.

Men så här svarade Håkan på en fråga om Errol var en förebild:
- Nej, det vill jag inte påstå. Han är lite för bonnabetonad för min del, och kanske lite väl Cadillac-influerad, men han har ju faktiskt gjort några roliga låtar.
Har börjat lyssna lite mer på honom nu i efterhand.
Citera
2020-05-03, 00:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det stämmer inte riktigt, då Håkan Florå inte alls ville bli jämförd med Errol. Vilket inte är så konstigt då de var olika varandra. Fast de var två stora genier, men jämföra dem är som att jämföra äpplen med päron.

- Nej, det vill jag inte påstå. Han är lite för bonnabetonad för min del, och kanske lite väl Cadillac-influerad, men han har ju faktiskt gjort några roliga låtar.
Här kan man förresten läs det
http://tjockfet.se/html/lasa/backstage.html
Citera
2020-05-03, 01:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:

Ah, där ser man hur dålig koll jag har på Onkel Kånkel, lyssnade mycket på honom och hans kånkelbär när jag var tonåring, är fortfarande imponerad av hur välgjord deras parodi på tjuren Ferdinand är.
Citera
2020-05-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Ett kassettband med Eddie har gått för 5300:- på Tradera.
Nu ler han i sin himmel och säger, varför betalade ni inte det för mina kassetter när jag levde era jävla kuksugare!
https://www.tradera.com/item/344710/395504059/eddie-meduza-luftwaffe-3-del-1-1979-kassett-#view-item-main

Det är så med en del riktigt stora konstnärer, de blir som störst efter att de inte finns längre.
Citera
2020-05-03, 11:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är så med en del riktigt stora konstnärer, de blir som störst efter att de inte finns längre.
Ja, det är ju det att det efter ens död så blir de ju legender. Samt också så har ju säkert fler människor blivit intresserade av Errol och hans musik och nu är hans kassetter en raritet.
Citera
2020-05-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ja, det är ju det att det efter ens död så blir de ju legender. Samt också så har ju säkert fler människor blivit intresserade av Errol och hans musik och nu är hans kassetter en raritet.

Och inte bara det, han växer fortfarande. Tänk dig hur stor han är om 50 år.
Citera
2020-05-03, 14:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja, precis han växer fortfarande.
Citera
2020-05-04, 07:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Säger han inte det i början av någon låt om jag minns rätt eller så har jag drömt allt
" Så ni som lyssnar på detta 2089 skall veta att så här var det 1989. Då var jag inte alls känd i Sverige precis, Men nu när jag är det största i hela världen".
Citera
2020-05-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Säger han inte det i början av någon låt om jag minns rätt eller så har jag drömt allt
" Så ni som lyssnar på detta 2089 skall veta att så här var det 1989. Då var jag inte alls känd i Sverige precis, Men nu när jag är det största i hela världen".

Du tänker på låten Dom E' Kueksuegere från kassetten Idiotlåtar
Citera
2020-05-04, 13:32
Bannlyst
Citat:
Du tänker på låten Dom E' Kueksuegere från kassetten Idiotlåtar

En av mina favoriter faktiskt! Texten känns lite smått improviserad sådärdårå.
https://www.youtube.com/watch?v=OEpteXYrjzc
Citera
2020-05-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
En av mina favoriter faktiskt! Texten känns lite smått improviserad sådärdårå.
https://www.youtube.com/watch?v=OEpteXYrjzc

Den fastnar i hjärnan och bor kvar där sedan för evigt.
Citera
2020-05-06, 09:22
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:

Vet även att de nämner i udda ting podcasten att Håkan blev väldigt arg när han blev jämförd med Errol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in