De förberedde sig inte de kontrollerade aldrig de som kom hit osv osv enkla åtgärder men NEJ de gjorde inget.
Du använder fel tempus.
Kontrollerade = imperfekt (dåtid)
Kontrollerar = presens (nutid)
Kontrollerar är korrekt.
Sverige kontrollerar aldrig de som kommer hit, är vad du egentligen menade. Sverige släpper in alla under pandemin. Även de som har inreseförbud. Medborgare från hela världen är välkomna hit för att sprida muterade varianter av viruset.
Men nu handlade det om att jag och en annan medlem här fick intrycket av att du inte tycker att det spelar nån roll om en eller annan unge stryker med ...
Men suck pust och stön.
Det KOMMER att hända. Helt oavsett vad jag eller du anser om det. Det är bara att acceptera.
Lugn och fin Det var gamla nyheter, lyfte bara upp det mot att Finland blev blåsta på ansiktsskydd på 100 miljoner, och Sverige ordna till med lite reklam för 75, liten skillnad på investerade pengar kan jag tycka.
Mig veterligen har denna information inte kommit ut ännu, och vet inte heller vad som skett med dessa pengar.
Nån stat i USA fick en massa armband av oss med nån slags ”varningstext” på ...
Står om det tidigare i tråden.
Rysk media sprider falska rykten och falska intervjuer med svenska profiler vad fan har dom ens att vinna på att ryssar ska tro att vi inte tror på viruset? Blir dom mer patriotiska eller tänker att det är ändå inte så illa i Ryssland?
Rysk media sprider falska rykten och falska intervjuer med svenska profiler vad fan har dom ens att vinna på att ryssar ska tro att vi inte tror på viruset? Blir dom mer patriotiska eller tänker att det är ändå inte så illa i Ryssland?
"Active measures". De försöker att bända isär den sociala sammanhållningen i landet genom att få folk att framstå som idioter så att folk ska bli irriterade på varandra. Gammalt KGB-trick som Putin fick pyssla med vid mer än hälften av sin arbetstid på KGB.
Jag håller verkligen med dig! Om Covid 19 ska hänga kvar länge så blir det helt omöjligt att gemene man ska ha munskydd varenda dag medan vården kämpar.
Är du helt oförmögen att tänka en självständig tanke? Lösningen heter naturligtvis ökad tillverkning av en vital bristvara, inte att försöka ransonera sig ur krisen.
Då är du ju där igen och hävdar en omedelbar koppling mellan påbjudet allmänt bruk av munskydd och räddade äldre. Bevis saknas.
Jag tycker du skall läsa resultatet av 67 studier i huruvida munskydd hjälper mot virus eller inte. Den är från 2011 men är likväl aktuell idag. Notera även vad dom kom fram till gällande social distansering.
Sedan finns det en studie som gjordes för någon vecka sedan där man konstaterade att munskydd hjälper från att sprida eller att bli smittad av viruset. Den studien ska jag leta upp men du kan hålla till godo med denna studierapport tillsvidare. https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD006207.pub4/full