2020-05-02, 17:14
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
När Nadja var med sist sa hon bokstavligen att hon inte gillade att prata i mikrofon?! Hur kan man då vara en bra gäst, satt helt tyst hela programmet.

Nej, jag menar mer att jag gillade hennes musik! Så om hon är med räcker det att hon får spela sin låt i slutet, inte så rolig gäst nej. Men sen vet man ju inte, kanske behöver mer chanser. Nån jag verkligen tycker växt är Jonas Strandberg, han kunde sitta ganska tyst när han var med de första gångerna, men nu är han bland mina favoriter. Johannes Brenning kan också vara ganska tyst stundtals, men sen helt plötsligt säga något som är guld.
Citera
2020-05-02, 17:18
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Har det skurit sig mellan Martin och Sandra Ilar? Hon är ju aldrig med längre. Eller har hon bara annat jobb?

Sen hörde jag Achmed idag när jag körde bil, satte på P3 nån gång mellan 10-11. Då var han och en tjej programledare. Men vet ifasen om det var Morgonpasset?
Citera
2020-05-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Har det skurit sig mellan Martin och Sandra Ilar? Hon är ju aldrig med längre. Eller har hon bara annat jobb?

Sen hörde jag Achmed idag när jag körde bil, satte på P3 nån gång mellan 10-11. Då var han och en tjej programledare. Men vet ifasen om det var Morgonpasset?

Tänkte också på det. Visst att Ilar har jobb men någon endaste liten gång hade hon kunnat vara med.
Citera
2020-05-02, 17:29
Medlem
LemPicas avatar
Citat:

Jag har ingen aning om ifall Martin och Ilar har någon beef, men oavsett så är jag nöjd.
Tycker hon är en dryg fitta som aldrig bidragit med något kul.

Jäkligt synd att Branne inte är med längre däremot.
Han kunde vara riktigt kul emellanåt.
Jag hade gärna sett att Camilla Fågelborg är med snart igen.
Lyssnade på några gamla avsnitt igår och hon är riktigt rolig.
Bra lagspelare inom poddformatet också.
Men å andra sidan blir jag glad bara han plockar bort dom här jäkla impromänniskorna.
My är tråkigast i stan.
Citera
2020-05-02, 17:47
Medlem
Såg att Johanna Wagrell var gäst i Gott Snack. Visst är man inte livegen bara för att man har varit regelbunden gäst i AMK, men hon fick ändå ett rejält uppsving tack vare showen. Var med på AMK:s liveshower och startade till och med en egen turné med några andra poddare som brukade gästa programmet. Undrar om det har skurit sig på något personligt plan mellan henne och Martin. Är ganska nyfiken på vad hans kollegor tycker om honom, kan tänka mig att det snackas en del skit bakom hans rygg.
Citera
2020-05-02, 18:34
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag har ingen aning om ifall Martin och Ilar har någon beef, men oavsett så är jag nöjd.
Tycker hon är en dryg fitta som aldrig bidragit med något kul.

Jäkligt synd att Branne inte är med längre däremot.
Han kunde vara riktigt kul emellanåt.
Jag hade gärna sett att Camilla Fågelborg är med snart igen.
Lyssnade på några gamla avsnitt igår och hon är riktigt rolig.
Bra lagspelare inom poddformatet också.
Men å andra sidan blir jag glad bara han plockar bort dom här jäkla impromänniskorna.
My är tråkigast i stan.

Tycker Sandra Ilar kunde vara ganska rolig ibland. Men ingen favorit. Däremot Branne tycker jag är jäkligt synd att han inte är med. Han var en av mina favorit-gäster. Kult med Branne i all ära, men hoppas verkligen han o Martin kan bli sams igen. Branne var ju iaf med på Uppersittarpodden i Julas.

Håller med ang My, ingen favoritgäst. Erik tycker jag kan glänsa ibland.

Kringlan var också en favoritgäst. Men han har väl inte vart med på 3-4 år nu.
Citera
2020-05-02, 18:41
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert23
Såg att Johanna Wagrell var gäst i Gott Snack. Visst är man inte livegen bara för att man har varit regelbunden gäst i AMK, men hon fick ändå ett rejält uppsving tack vare showen. Var med på AMK:s liveshower och startade till och med en egen turné med några andra poddare som brukade gästa programmet. Undrar om det har skurit sig på något personligt plan mellan henne och Martin. Är ganska nyfiken på vad hans kollegor tycker om honom, kan tänka mig att det snackas en del skit bakom hans rygg.

Det känns nästan som det har skurit sig mellan Martin och Johanna. Hon var iaf jäkligt lättirriterad nån av de sista gångerna hon var med. Hade gärna hört henne och Johan Hurtig mer i podden. Sen har de väl fått barn, så då kanske inte man har riktigt lika mycket tid heller.

Det känns som många har fått ett uppswing i karriären tack vare AMK. Sen förstår man ju också att alla kanske inte hinner vara med varje vecka.

Den som vart regelbunden gäst längst måste väl ändå vara Simon G. Känns som han i princip vart med en gång i veckan jämt. Ola Aurell och Kim W Andersson också, Kim W har iof vart med lite mindre senaste året. Och när han bodde i Japan.

Hur som haver så tycker jag fortfarande AMK håller måttet och är alltid gött när det kommer ett nytt avsnitt när man sitter på jobbet. Jobbar mycket själv, så AMK är ett perfekt sällskap för min del
Citera
2020-05-02, 19:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Ahmed e aldrig mer med. Amk gör mot sitt slut

Typ 9 av 10 gånger han var inbokad så dök han ju aldrig upp, så vad är poängen att ens försöka få in han? Samma med Nisse Hallberg. Låg ju mest däckad på golvet i ett restaurangkök när han skulle vara med. Missade väl de flesta "återföreningsavsnitten" för ett par år sedan.
Citera
2020-05-02, 19:11
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför är det så klart? Jag tycker ingenting har tytt på att så är fallet att Martin betalar pengar till någon annan än sig själv och ljudtekniker Robin.

Martin har vid ett tidigare tillfälle skämtat om något i stil med att gränsen för ett riktigt företag går där man har anställt en halv person. Och att AMK därmed är ett riktigt företag, för ljudteknikern jobbar halvtid åt AMK.

Han har tidigare med ett straight face i podden förklarat att pluggningarna man får göra är en rimlig ersättning för ens medverkande.

När Magnus Betnér roastade Martin https://m.youtube.com/watch?v=4jF0tf8GKfE, lyssna i början fram till 3:30, så säger han att Martin tar alla pengar själv och de andras lön är att få pitcha någon framställning.

Det finns ju inget som tyder på att snpljåpen betalar pengar till gästerna.

Ingen betalar podgäster.

https://twitter.com/petterbristav/status/1251174365380689922?s=20
Citera
2020-05-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Typ 9 av 10 gånger han var inbokad så dök han ju aldrig upp, så vad är poängen att ens försöka få in han? Samma med Nisse Hallberg. Låg ju mest däckad på golvet i ett restaurangkök när han skulle vara med. Missade väl de flesta "återföreningsavsnitten" för ett par år sedan.

9/10 var den starkaste överdriften jag hört i år. Var typ två gånger han missade att dyka upp.

Finns ju uppenbarligen alltid minst en mick ledig så var ett väldigt knapert uttalande.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Ingen betalar podgäster.

https://twitter.com/petterbristav/status/1251174365380689922?s=20

Få som drar in 90 papp på att leverera en ganska dålig podd med. (Beroende på avsaknaden av gäster, en frukost som symbolisk betalning borde räcka...)

Edit: https://twitter.com/petterbristav/status/1251186575909806083

Ack så fel du kan ha.
Senast redigerad av egenvilja 2020-05-02 kl. 22:37.
Citera
2020-05-02, 22:39
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
9/10 var den starkaste överdriften jag hört i år. Var typ två gånger han missade att dyka upp.

Finns ju uppenbarligen alltid minst en mick ledig så var ett väldigt knapert uttalande.

Få som drar in 90 papp på att leverera en ganska dålig podd med. (Beroende på avsaknaden av gäster, en frukost som symbolisk betalning borde räcka...)

Edit: https://twitter.com/petterbristav/status/1251186575909806083

Ack så fel du kan ha.

Hur hade jag fel?
Citera
2020-05-03, 21:47
Medlem
postvagns avatar
Citat:

Som jag nämnde ett par poster bakåt, så HAR det skurit sig mellan Martin och Sandra.

Helt uppenbart, efter att Martin tog K. Appelquists parti i "slöjd/Svenska Nyheter-gate".

Alla som följt Sandra under en längre tid fattade direkt att skämten var 100% stulna via sopan Fredrik Boltes (som var förkomiker på hennes turné strax innan och involverad i SN). Sandra postade flertalet klipp på både instagram och twitter där hon klippt ihop hennes inspelade rutiner, jämte Svenska Nyheters skämt. Det var ORD för ORD saker som var HELT lika. Uppenbar stöld av skämt (för de som tycker det är intressant).

När det blev en grej, togs det upp i AMK morgon. Det som spelades upp, var kanske två snippets från två olika klipp (av nästan 10 st). Inte ens i sin helhet (tror jag). Martin intog redan från början, hållningen att tom Jonas Gardell skämtade om slöjd "back in the days". Sen, utan att ha lyssnat på hur EXTREMT lika klippen är tyckte han att det inte var en stor grej. Detta, från en människa som flertalet gånger uttryckt att skämtstöld är 100% non-kosher i branschen. Sandra har efter detta haft pressad ekonomi (hört via hennes podd Smultronstället) eftersom hon sa upp sig från SVT (iom skämtstölderna) och nu den senaste tiden verkar leva rätt mkt på Patereon via podd.

Så nog fan hade hon kunnat gästa AMK-morgon om hon ville. Men varför bidra till ett sånt rövhåls inkomst med content?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in