Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik-Heinrich
Har det skurit sig mellan Martin och Sandra Ilar? Hon är ju aldrig med längre. Eller har hon bara annat jobb?
Sen hörde jag Achmed idag när jag körde bil, satte på P3 nån gång mellan 10-11. Då var han och en tjej programledare. Men vet ifasen om det var Morgonpasset?
Som jag nämnde ett par poster bakåt, så HAR det skurit sig mellan Martin och Sandra.
Helt uppenbart, efter att Martin tog K. Appelquists parti i "slöjd/Svenska Nyheter-gate".
Alla som följt Sandra under en längre tid fattade direkt att skämten var 100% stulna via sopan Fredrik Boltes (som var förkomiker på hennes turné strax innan och involverad i SN). Sandra postade flertalet klipp på både instagram och twitter där hon klippt ihop hennes inspelade rutiner, jämte Svenska Nyheters skämt. Det var ORD för ORD saker som var HELT lika. Uppenbar stöld av skämt (för de som tycker det är intressant).
När det blev en grej, togs det upp i AMK morgon. Det som spelades upp, var kanske två snippets från två olika klipp (av nästan 10 st). Inte ens i sin helhet (tror jag). Martin intog redan från början, hållningen att tom Jonas Gardell skämtade om slöjd "back in the days". Sen, utan att ha lyssnat på hur EXTREMT lika klippen är tyckte han att det inte var en stor grej. Detta, från en människa som flertalet gånger uttryckt att skämtstöld är 100% non-kosher i branschen. Sandra har efter detta haft pressad ekonomi (hört via hennes podd Smultronstället) eftersom hon sa upp sig från SVT (iom skämtstölderna) och nu den senaste tiden verkar leva rätt mkt på Patereon via podd.
Så nog fan hade hon kunnat gästa AMK-morgon om hon ville. Men varför bidra till ett sånt rövhåls inkomst med content?