2020-04-18, 11:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Klart han får stålar för att vara programledare, dock varför just han? Han är totalt usel. Hur kan du inte förstå vad jag menar?

Han är med i varje avsnitt, utan att bidra någonting. Därför jag säger skämtsamt att han måste ha en hålhake på Soneby. Varför tror du att han går oavlönad för att ta över programmet en vecka? Är det uttalat?

För övrigt pinsamt hur han drar snyfthistorier att han inte har några pengar, tigger pengar via swish, för att sedan berätta om alla han citat: "träffade ute igår". Lex, senast hur han träffade Nisse Hallberg på citat "flera olika restauranger". Vissa har absolut noll skam i kroppen.

Varför är det så klart? Jag tycker ingenting har tytt på att så är fallet att Martin betalar pengar till någon annan än sig själv och ljudtekniker Robin.

Martin har vid ett tidigare tillfälle skämtat om något i stil med att gränsen för ett riktigt företag går där man har anställt en halv person. Och att AMK därmed är ett riktigt företag, för ljudteknikern jobbar halvtid åt AMK.

Han har tidigare med ett straight face i podden förklarat att pluggningarna man får göra är en rimlig ersättning för ens medverkande.

När Magnus Betnér roastade Martin https://m.youtube.com/watch?v=4jF0tf8GKfE, lyssna i början fram till 3:30, så säger han att Martin tar alla pengar själv och de andras lön är att få pitcha någon framställning.

Det finns ju inget som tyder på att snpljåpen betalar pengar till gästerna.
Citera
2020-04-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför är det så klart? Jag tycker ingenting har tytt på att så är fallet att Martin betalar pengar till någon annan än sig själv och ljudtekniker Robin.

Martin har vid ett tidigare tillfälle skämtat om något i stil med att gränsen för ett riktigt företag går där man har anställt en halv person. Och att AMK därmed är ett riktigt företag, för ljudteknikern jobbar halvtid åt AMK.

Han har tidigare med ett straight face i podden förklarat att pluggningarna man får göra är en rimlig ersättning för ens medverkande.

När Magnus Betnér roastade Martin https://m.youtube.com/watch?v=4jF0tf8GKfE, lyssna i början fram till 3:30, så säger han att Martin tar alla pengar själv och de andras lön är att få pitcha någon framställning.

Det finns ju inget som tyder på att snpljåpen betalar pengar till gästerna.

Nu var ju inte Sebastian gäst den veckan utan programledare. Viss skillnad..... Använder sällan denna, men du förtjänar det.
Citera
2020-04-18, 11:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Nu var ju inte Sebastian gäst den veckan utan programledare. Viss skillnad..... Använder sällan denna, men du förtjänar det.
Är det ditt enda belägg till varför han fick lön? "Han var programledare och därför fick han lön."
Citera
2020-04-18, 12:07
Medlem
Citat:
Är det ditt enda belägg till varför han fick lön? "Han var programledare och därför fick han lön."

Ja? Det är väl en självklarhet för alla....

I vilken grad av autistiskspektrat ligger du? Du förstår inte skillnaden mellan att vara programledare och gäst?
Citera
2020-04-18, 12:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ja? Det är väl en självklarhet för alla....

I vilken grad av autistiskspektrat ligger du? Du förstår inte skillnaden mellan att vara programledare och gäst?
"Självklarhet för alla"... Ja, för alla som inte är Martin Soneby. Är du ny till podden? Snåljåpen som drar in 90 tkr, åker på semestrar hela tiden och bor på hotell, brukar droger, berättar i podden om lyxen han lever i medan han i samma avsnitt har gäster som berättar om sin fattigdom och får tigga efter pengar eller boende, mannen som är för snål för att köpa kaffe och frukost till sina gäster, har inte respekt att komma i tid till avsnitten. Men visst, nu har han plötsligt blivit generös och betalar för programledare, trots att han sagt att den enda avlönade är ljudteknikern.
Citera
2020-04-18, 12:18
Medlem
Citat:
"Självklarhet för alla"... Ja, för alla som inte är Martin Soneby. Är du ny till podden? Snåljåpen som drar in 90 tkr, åker på semestrar hela tiden och bor på hotell, brukar droger, berättar i podden om lyxen han lever i medan han i samma avsnitt har gäster som berättar om sin fattigdom och får tigga efter pengar eller boende, mannen som är för snål för att köpa kaffe och frukost till sina gäster, har inte respekt att komma i tid till avsnitten. Men visst, nu har han plötsligt blivit generös och betalar för programledare, trots att han sagt att den enda avlönade är ljudteknikern.

Sätt dig ner gubben, gå till kyrkan, du är en parodi. Han har själv sagt i podden att Sebastian borde ta betalt för sina jobb mer och att han blir irriterad på att han inte gör det. Orkar inte diskutera med dig mer. Gästerna får inte betalt, men om någon ska göra hans jobb är det självklart att det slinker ner några hundralappar i dess ficka.
Citera
2020-04-18, 12:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Sätt dig ner gubben, gå till kyrkan, du är en parodi. Han har själv sagt i podden att Sebastian borde ta betalt för sina jobb mer och att han blir irriterad på att han inte gör det. Orkar inte diskutera med dig mer. Gästerna får inte betalt, men om någon ska göra hans jobb är det självklart att det slinker ner några hundralappar i dess ficka.
"självklart"... Jo tack
Citera
2020-04-18, 15:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Går att lyssna på i senaste Della Sport. Martin är verkligen osympatisk.
https://pca.st/episode/7bda441d-1042-4a35-9cf6-ffcbf9d5370b 27:00 in i avsnittet. Martin Soneby betalar inte 7000 kr och ignorerar meddelanden.
Citera
2020-04-18, 15:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag saknar Felicia Tomala, gillar hennes lite aspergianska sarkasm och killiga stil. Eller Johanna Wagrells hispiga men fungerande stil..

Jag är less på de här rekorderliga trista personerna främst Järpehag och Impro-gänget.

Saknar karaktärer som Branne P och Thanos, Felicia jackson, Nisse Hallberg, eller folk som visserlign är rekorderliga och "vanliga" men på ett mer sympatiskt och intressant vis , t ex Anders Sparring, Jörgen Löfgård, Adrian Broberg, Johan Hurtig..
Lyssnade på ett par avsnitt av Della Sport, i.o.m. att podden nämndes i denna tråden. Vilken skön frisk fläkt! Jag gillar inte ens sport, men det är så gött att höra Kringlan igen.

Ska nog titta efter fler alternativ till AMK. Har mest fortsatt lyssna på AMK av gammal vana och har inte utforskat alternativen. Känns som att den har långsamt gått ner sig i kvalité, och när man väl lyssnar på något annat märker man kontrasten.

Vad är det egentligen för personer de bjuder in till AMK, när man tänker efter. Impro-gänget, någon pojke som spelar Pokémon, en kvinna som inte talar svenska, en tjej som bara kan berätta om sitt superi, osv. Verkligen C-laget.
Citera
2020-04-18, 16:20
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Lyssnade på ett par avsnitt av Della Sport, i.o.m. att podden nämndes i denna tråden. Vilken skön frisk fläkt! Jag gillar inte ens sport, men det är så gött att höra Kringlan igen.

Ska nog titta efter fler alternativ till AMK. Har mest fortsatt lyssna på AMK av gammal vana och har inte utforskat alternativen. Känns som att den har långsamt gått ner sig i kvalité, och när man väl lyssnar på något annat märker man kontrasten.

Vad är det egentligen för personer de bjuder in till AMK, när man tänker efter. Impro-gänget, någon pojke som spelar Pokémon, en kvinna som inte talar svenska, en tjej som bara kan berätta om sitt superi, osv. Verkligen C-laget.

Alla Underproduktion poddar är top class i Sverige, det finns en anledning att de ligger bakom betalvägg! Kan tipsa om Chippen och Färska prinzens nya podd som kom idag "Nöjessvepet i P3", den är gratis.
Citera
2020-04-18, 18:48
Avslutad
Har i dag börjat lyssna på Alla Mina Kamrater, eller AMK som ni initierade verkar säga, och finner det kul. Men nu så har jag problem med avsnitt 6 som heter Slider och Goose, det går inte att spela upp och vissa poddsidor verkar inte ens ha med avsnittet i spellistan. Varför är avsnittet borttaget? Missade jag något kul eller kan jag gå vidare utan att våndas över vad jag missar?
Citera
2020-04-18, 19:01
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har i dag börjat lyssna på Alla Mina Kamrater, eller AMK som ni initierade verkar säga, och finner det kul. Men nu så har jag problem med avsnitt 6 som heter Slider och Goose, det går inte att spela upp och vissa poddsidor verkar inte ens ha med avsnittet i spellistan. Varför är avsnittet borttaget? Missade jag något kul eller kan jag gå vidare utan att våndas över vad jag missar?
Det är för att det mer eller mindre är helt två olika poddar. Det började som Alla Mina Kamrater och hade då flera duktiga komiker i ensemblen. Den podden lades dock ner i det formatet efter att Kringlan Svensson i podden hade varit full och berättat hur han skulle köra en yxa i slidan på Åsa Linderborg.

Efter det rebootades podden med namnet AMK Morgon istället. Den enda som är kvar från tidigare är Martin Soneby. Alla de kända komikerna som tidigare var med är numera utbytta mot dåliga, okända amatörer som apirerar till att bli komiker, som är med gratis för att få lite publicitet, och antagligen jobbar med något helt annat vid sidan om för att de inte kan livnära sig på att vara komiker (någon jobbar i klädbutik, en annan på finlandsfärja, etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in