2020-05-02, 14:10
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Möjligt att kvinnor inte bryr sig om den förhöjda risk en graviditet innebär efter 40, men det gör män.

Som sagt; de kanske inte vill ha barn.

Eller vill du att kvinnor ska sluta "leva livet" bara för att de blir äldre?

Att "njuta av singellivet" ser i alla fall jag som ett sätt att kanske hitta någon. Nu är ju jag man men ser inte att det borde vara någon skillnad där.
Senast redigerad av skotittare 2020-05-02 kl. 14:13.
Citera
2020-05-02, 14:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Eller vill du att kvinnor ska sluta "leva livet" bara för att de blir äldre?
Tycker mest att det är tråkigt att folk inte känner ett behov att gå vidare till den fas i livet det innebär att bli förälder. Festa har man ju gjort i 20 år. Inget nytt att upptäcka där. Särskilt på ålderns höst måste det vara jobbigt att vara helt ensam utan barn.
Citera
2020-05-02, 15:52
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Tycker mest att det är tråkigt att folk inte känner ett behov att gå vidare till den fas i livet det innebär att bli förälder. Festa har man ju gjort i 20 år. Inget nytt att upptäcka där. Särskilt på ålderns höst måste det vara jobbigt att vara helt ensam utan barn.

Varför då?

Jag är inte helt säker på att jag vill ha barn.
Citera
2020-05-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Haha. Ja, det skämtet kom jag på när jag skrev det. Har du ingen genuin spontan humor som du tar fram ibland?
Jo jag har genuin och halv-spontan humor. Aggressiviteten tillbakavisas ju så fort du svarat rätt, så skulle bara dubbelkolla så att du inte är en utav fuskarna

Citat:
Förstår nu skillnaden på dig och mig. Mina råd kommer inte ha någon effekt på dig.
Där har du delvis fel

Citat:
(Slappna av, om jag vore kvinna så skulle jag hålla hårt i pepparsprayen så fort jag ens matchade med dig på Tinder.) Whew.
jag ska tala om att det är jag som äger pepparsprayen här & inte kvinnan! så det är nog snarare hon som ska passa sig från att angripa.

Eller pepparsprays battle i Knivsta emellan man & kvinna utmynna i erotisk lek
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-02 kl. 16:33.
Citera
2020-05-02, 16:11
Bannlyst
Citat:
Föreslår du någonsin att träffas? Att bara sitta på nätet och chatta med välkammade svennebananer är väl inte tjejens dröm. En nobb är alltid bättre än en konversation som rinner ut i sanden.

föreslå dejten gärna i rimlig tid då.
Frågas den efter 1 eller 2 frågan så kommer det inte ens rinna ut för då kommer varenda tjej fatta den kille är enbart ute efter sex. Då kommer man bara vilja försöka avsluta det så snabbt det går.

Är det inte rätt så kul när en kille fråga en. "Du när skall vi träfas" och man frågar dem - "jo gärna det men kommer du ihåg vad jag hette?"

Man får som svar - "Ehh nej... förlåt.. vad heter du??"

Den killen är redan så körd så han förstår det inte själv.
Citera
2020-05-02, 16:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Varför då?
För att människan strävar efter utveckling. Det är normalt att vilja utforska sig själv och upptäcka världen i 20- och 30-årsåldern.
Citera
2020-05-02, 16:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Föreslå dejten gärna i rimlig tid då.
Frågas den efter 1 eller 2 frågan så kommer det inte ens rinna ut för då kommer varenda tjej fatta den kille är enbart ute efter sex. Då kommer man bara vilja försöka avsluta det så snabbt det går.
Man kan lika gärna vända på det. Tjejer blir överrösta med meddelanden av killar på dejtingappar. Om frågan inte kommer ganska omgående så tröttnar tjejen och någon annan i kön går före. Många killar är nog trötta på att slösa bort sin tid på oseriösa tjejer som bara söker uppmärksamhet, slutar svara och/eller ställer in dejter.
Citera
2020-05-02, 16:17
Medlem
Citat:
För att människan strävar efter utveckling. Det är normalt att vilja utforska sig själv och upptäcka världen i 20- och 30-årsåldern.
Och vid 40 börjar avvecklingen
Citera
2020-05-02, 16:42
Bannlyst
Citat:
Man kan lika gärna vända på det. Tjejer blir överrösta med meddelanden av killar på dejtingappar. Om frågan inte kommer ganska omgående så tröttnar tjejen och någon annan i kön går före. Många killar är nog trötta på att slösa bort sin tid på oseriösa tjejer som bara söker uppmärksamhet, slutar svara och/eller ställer in dejter.

Ja eller vänder vi på det igen.
Många tjejer mig och mina bekanta tar aldrig en dejt med en kille efter mindre än en veckas snackande. De tjejer som skulle mot förmodan gå med på en sådan grej är "köpe tjejer" eller fejk profiler.
Men då tar du och de andra männen hellere den chansen med en sådan tjej för hon säger ja till dejten?

Många av dessa tjejer kommer sedan på dejten då??
Finns betydligt fler oseriösa män där ute i singel livet än det finns tjejer.
Sedan en sak jag aldrig fått helt förklarat. Varför är då¨Sverige världens singeltätaste land?? För det är så många charmiga män där ute på nätet. Som kräver sin rätt till dejt och sex eller vad är det som gör detta??

Är det kanske ett projekt staten ligger bakom för utrota den svenska mannen? Eller är det så att svenska mannen helt enkelt får börja bete sig som en man?

Fundera lite på det?

Sedan gör experimentet ni reggar er som tjejer på en dejting sida och "smakar" på hur trevlig den chattande mannen är?? Särskilt efter det man har sagt nej till dejt samma dag som kontakten etablerades.
Citera
2020-05-02, 16:48
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
De tjejer som skulle mot förmodan gå med på en sådan grej är "köpe tjejer" eller fejk profiler.
Åh. Då vet du inte mycket. Finns en hel del kvinnliga psykopater som bara reggar sig för att utnyttja folk. Har haft oturen att gå på 'dejt' med några av dem. Dessa kvinnor frågar man inte ut, de frågar dig.

Man kan summera det så här: Snyggast och ytligast vinner på Tinder. Det är en mycket bra mötesplats för narcissister och folk med diverse diagnoser. Vanligt folk träffar man bäst i sociala sammanhang.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-02 kl. 17:01.
Citera
2020-05-02, 17:09
Bannlyst
Citat:
Åh. Då vet du inte mycket. Finns en hel del kvinnliga psykopater som bara reggar sig för att utnyttja folk. Har haft oturen att gå på 'dejt' med några av dem. Dessa kvinnor frågar man inte ut, de frågar dig.

Man kan summera det så här: Snyggast och ytligast vinner på Tinder. Det är en mycket bra mötesplats för narcissister och folk med diverse diagnoser. Vanligt folk träffar man bäst i sociala sammanhang.

Just där tror jag faktiskt vi är helt överens..

Även det med kvinnliga psykopater.. Det vet jag också om. Men skillnaden är väl mest. att den kvinnliga psykopaten sticker inte kniven i dig. Stoppar ner dig i en svarrt säck och gräver ner dig slarvigt under en gran va?
Men det har ju bevisligen gjorts aning lite för många gånger i Sverige. Även med det i åtanke på den lilla folkmängden vi ändå är.
Sverige är lite för psykopat-tätt enligt mig därför man kanske idag tänker sig lite för innan man går på dejten eller ens bokar in en.

Därför är det ju ytterligare kul när Tinder- pojkarna och andra sidor också för den delen blir sura på en då man vägrar ge ut sin privata mail eller sitt mobilnummer.

Sedan sitter GW i tv och puster och frustar och försöker lista ut möjlig gärningsman... Ledsen.. Så där dum får man inte vara idag så man tar den risken.
Citera
2020-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
(Slappna av, om jag vore kvinna så skulle jag hålla hårt i pepparsprayen så fort jag ens matchade med dig på Tinder.)
Det betyder alltså att du ändå! skulle kunna tänka dig att i rollen som kvinna lajka! mig

Vi ses därute då!, eller...förresten, du är säkert en såndär gosse i peruk & stay-up-trosor man läst om på aftonblade som lurar oskyldiga killar på Tinder dejter för att sedan sticka en kniv i ryggen på dom & råna dom på självförtroendet

Citat:
Kombinationen snygg och di-agnostiker är vinnande
då har man effektivt filtrerat bort vanligt folk (exkluderat lakritc förstås ) som träffas i sociala sammanhang
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-02 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in