Citat:
Ursprungligen postat av
paranormalshittity
Såhär två dagar efter "tredagarsracet" så kan jag berätta att jag mår finfint. Men visst, det värsta var att jag slösade bort mycket dag tre utan mycket effekt.
Just nu mår jag faktiskt bättre än innan jag testade. Kanske förde det med sig något bra ändå!
Det är ingen här som har sagt att du kommer märka av extrema bieffekter genom att göra som du gjorde en sväng, det är om man fortsätter att bete sig så omdömeslöst som risken blir mer påtaglig - tro mig, dessa risker är inte överdrivna.
Det är inte helt ovanligt att en del mår bra kort efter en mdma-session för att sedan må lite sämre när serotoninnivåerna ska börja balanseras men överlag klarar sig rätt bra, medan andra mår rätt kasst efter även om de inte kastat i sig monsterdoser - det är individuellt.
Mdma har dessutom terapeutisk potential så att du fått ut något av det är inte helt galet, för att maximera denna potential bör dock ens mind set och miljö vara bättre.
Du verkar ha rätt begränsad respekt för droger och bör således hålla dig borta från kraftigt sinnesförändrande substanser som psykedelia och mdma tills du har bättre insikt. Det är rätt så kraftfulla prylar på både gott och ont och bör hanteras med respekt.
Eftersom mdma mer eller mindre tömmer ens serotoninnivå så är det bara dumt att köra mer än en dag, har man inte kört en allt för stöddig session så kan man få ut lite dag två men i regel är det redan där både slöseri med droger och onödigt slitage på kropp och knopp sett till effekten man får.
Petar man i sig mdma när ens nivåer av serotonin är lågt så går kroppen på dopaminet istället och då blir det mer neurotoxiskt.
Så länge man inte är missbrukare bör man alltid göra en avvägning mellan potentiell skada drogen kan göra och dess effekt, jag har både tagit mdma rätt mycket och läst på en hel del om det och väljer därför mina tillfällen med skaplig omsorg - därför får jag efter ett gäng år fortfarande ut rätt mycket av det.
//Tripportreat