2020-05-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
"Gard Andre Lier er oppnevnt som bistandsadvokat for å påse at avdøde Anne-Elisabeth Hagens rettigheter ivaretas. Lier sier det fortsatt er sentralt å finne henne."
https://www.nrk.no/norge/ny-bistands...her-1.14998810

Takk.... Er det retten i Romerike som har oppnevnt denne da eller? Navnet låter ikke kjent, men vi skal grave litt og komme tilbake straks..

Det er Romerike tingrett som har oppnevnt ham, siden saken hører til der. Det ser ikke ut som han er fast bistandsadvokat, så da har nok barna bedt spesifikt om å få ham oppnevnt. Å bli oppnevnt av retten innebærer bare at utgiftene blir dekket av det offentlige.

EDIT: Han er fast bistandsadvokat. Så det er bare retten som har valgt en til dem. Kanskje de har valgt nettopp ham, fordi han er så god på spørsmål om arv.
Senast redigerad av aniani 2020-05-02 kl. 00:05.
Citera
2020-05-02, 00:02
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Første inntrykket av denne Lier er bra slik jeg ser det med tanke på bakgrunn, bosted og årsaken til at han er oppnevnt osv. Det fremkommer ikke noe jeg kan se som tilsier at han er endel av sfæren rundt den tvilsomme gjengen Holden og Kilhe.

Takk for info og så håper jeg noen går tilbake i tid, ser nøye igjen på hva Hagen har tjent seg rik på og hva som KAN ha skjedd som medførte at nettopp hans investeringer slo så godt inn osv.

Virker det forresten naturlig at barna skal velge en bistandsadvokat spesialisert på arv og skifte når moren påståes drept av faren? Mulig jeg er litt gammeldags og mener det er litt av en bisarr greie.
Citera
2020-05-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Men om TH fått EAH att ändra sig om sina skilsmässoplaner, varför skulle han då vilja mörda henne?
Motivet kära Poirot, det är det vi måste få reda på!

Motivet kunne eventuelt fremdeles (selv om AE følte seg lykkelig da) ha å gjøre med at AE kunne finne på å ønske skilsmisse i fremtiden.

Jeg tror helst at motivet var at AE visste noe som det var farlig for noen hvis hun kom til å fortelle det til noen. Det kan være en helt annen person enn TH som ønsket at AE skulle drepes.
Citera
2020-05-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lurer på hva TH tenker nå, føler han noe anger eller fikk hun som fortjent ?
Jeg vet ikke om TH er skyldig.

Men jeg har lest om at mange forbrytere ikke angrer seg for det de har gjort. De angrer seg for at de ble tatt for det de gjorde.
Citera
2020-05-02, 00:08
Medlem
Citat:
Veldig som du prøver å finne alternative teorier som frikjenner TH, eier du ikke et snev av logisk fornuft ?
Det er mye som er logisk. Alt er ikke alltid slik som det kan se ut til.
Citera
2020-05-02, 00:10
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Det er Romerike tingrett som har oppnevnt ham, siden saken hører til der. Det ser ikke ut som han er fast bistandsadvokat, så da har nok barna bedt spesifikt om å få ham oppnevnt. Å bli oppnevnt av retten innebærer bare at utgiftene blir dekket av det offentlige.

Lier er jo oppnevnt slik jeg forstår det for AEH og ikke barna. Dem rollen har arvespesialisten Kihle fått og da antakelig på ønske fra barna selv og om ikke er dette virkelig en merkverdig sak.

Det står i denne linken jeg fikk litt lenger opp i tråden her (Rett24) som følger fra Holden:

"– Jeg var kun oppnevnt som bistandsadvokat for Tom Hagen, ikke for ektefellen eller barna, og har redegjort grundig for vårt syn på dette overfor retten, sier Holden."

Slik jeg har forstått og etter egen erindring har Holden vært bistandsadvokat for FAMILIEN hele veien, noe jeg har stusset over siden det har vært klare antydninger til en familiekonflikt og derav har dette med Holden for "alle" virker litt rart og enda rarere er det jo at han kan benekte det når det står så klart uttrykt i alle sammenhenger. Det virker som om mannen "svømmer". At han har seriøst rotet det til på en måte han ikke så lett kommer ut av...
Citera
2020-05-02, 00:10
Medlem
Citat:
Nei du har rett i det, det er mulig at den fine mannen som du beskrev TH som er et monster.
Kan du forklare den fetade setningen for meg?
Citera
2020-05-02, 00:14
Medlem
Citat:
Du beskrev TH som en fin mann i fin dress tidligere, noe som var oppsiktsvekkende i og med at du definerer deg som mann.
Takk for at du forklarte til meg
Jeg kan ikke huske å ha skrevet "fin mann" noe sted her i diskusjonen.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-02 kl. 00:16.
Citera
2020-05-02, 00:16
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Flere venninner fortalte i intervju at de fikk inntrykk av at hun var lykkelig.
Det med at AE virket lykkelig er nevnt fra en samtale med en venninne her https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Personer som f.eks. begår selvmord kan forandre seg og virke lykkelige i tiden før de gjør det, nettopp fordi de etter lang overveielse har tatt en beslutning. Dette gjør at de som sto vedkommende nær blir veldig overrasket når vedkommende begår selvmordet likevel. Så det at AE virket lykkelig kan være fordi hun etter lang tids overveielse omsider hadde besluttet å ta ut skilsmisse og forlate gubben.

På meg virker det som et ekteskap hvor kona har vært undertrykt både følelsesmessig og økonomisk og kanskje også fysisk? uansett å komme seg ut av et slikt kontrollerende ekteskap er vanskelig (det finnes krisesentre som sikkert kan underskrive på det) og om nå AE omsider har fått ordnet med hvor hun skulle bo og tatt beslutningen, så kan det forklare at hun virket lykkelig igjen. Hun har antagelig ikke virket lykkelig på lang tid og dermed så blir det påfallende at hun plutselig virker lykkelig.
Citera
2020-05-02, 00:19
Medlem
Citat:
Trodde det var bare gamle røyer med ølbriller som snakket på den måten jeg.
Jeg er ingen gammel røy. Jeg kan dessuten ikke huske å ha skrevet "fin mann" noe sted her i diskusjonen.
Citera
2020-05-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Personer som f.eks. begår selvmord kan forandre seg og virke lykkelige i tiden før de gjør det, nettopp fordi de etter lang overveielse har tatt en beslutning. Dette gjør at de som sto vedkommende nær blir veldig overrasket når vedkommende begår selvmordet likevel. Så det at AE virket lykkelig kan være fordi hun etter lang tids overveielse omsider hadde besluttet å ta ut skilsmisse og forlate gubben.

På meg virker det som et ekteskap hvor kona har vært undertrykt både følelsesmessig og økonomisk og kanskje også fysisk? uansett å komme seg ut av et slikt kontrollerende ekteskap er vanskelig (det finnes krisesentre som sikkert kan underskrive på det) og om nå AE omsider har fått ordnet med hvor hun skulle bo og tatt beslutningen, så kan det forklare at hun virket lykkelig igjen. Hun har antagelig ikke virket lykkelig på lang tid og dermed så blir det påfallende at hun plutselig virker lykkelig.
Takk for svar! Det du skriver om å virke lykkelig og årsakene til dette, høres logisk ut.
Citera
2020-05-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Varför skulle det bli svårare att döma TH för dådet, bara för att deras barn inte tror det är han? Norska polisen verkar ha gjort en gedigen utredning under 18 månaders tid. Jag tror inte att barnen har något att säga till om i en eventuell rättegång.

Utredningen ska däremot visa om han är skyldig eller ej.
Frågan är vart kroppen har tagit vägen. Det blir svårt att dömas för mord utan hennes kropp. Men det låter som att dråp är det man vill få fast han för.

3 barn som bott ihop med föräldrarna i många år, eller som utflugna som träffar dem regelbundet vet om det funnits spänningar mellan föräldrarna. Nu när dom läser i tidningarna som misstänker pappan så dementerar barnen detta. Tre barn i vuxen ålder har stort trovärde hos polisen som lär gynna pappan/mannen i fortsättningen.
Senast redigerad av Sixtinine 2020-05-02 kl. 00:24. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in