Citat:
Det er Romerike tingrett som har oppnevnt ham, siden saken hører til der. Det ser ikke ut som han er fast bistandsadvokat, så da har nok barna bedt spesifikt om å få ham oppnevnt. Å bli oppnevnt av retten innebærer bare at utgiftene blir dekket av det offentlige.
Lier er jo oppnevnt slik jeg forstår det for AEH og ikke barna. Dem rollen har arvespesialisten Kihle fått og da antakelig på ønske fra barna selv og om ikke er dette virkelig en merkverdig sak.
Det står i denne linken jeg fikk litt lenger opp i tråden her (Rett24) som følger fra Holden:
"– Jeg var kun oppnevnt som bistandsadvokat for Tom Hagen, ikke for ektefellen eller barna, og har redegjort grundig for vårt syn på dette overfor retten, sier Holden."
Slik jeg har forstått og etter egen erindring har Holden vært bistandsadvokat for FAMILIEN hele veien, noe jeg har stusset over siden det har vært klare antydninger til en familiekonflikt og derav har dette med Holden for "alle" virker litt rart og enda rarere er det jo at han kan benekte det når det står så klart uttrykt i alle sammenhenger. Det virker som om mannen "svømmer". At han har seriøst rotet det til på en måte han ikke så lett kommer ut av...