2020-05-06, 18:59
Medlem
Lonnrots avatar
Den ruggande bilen borde polisen haft kännedom om ganska tidigt i utredningen. Vilket då ska ställas i relation till idén att bortförandet antas ha skett på garagesidan.

Det borde ju gå att nå personen som backat där. Om rent mjöl i påsen.

Sen om det sker samtidigt som TH antas anlända Futurum så blir det ju litt mystiskt. Han kan ju inte vara på två ställen samtidigt.

9:09 är ju strängt taget nästan det ögonblick han måst åka hemifrån för att vara på jobbet 9:14 när AE sägs ringa.

Det är inte nåns klocka som går fel här...?

Gissningsvis är inte bilen relaterad till saken trots allt. En spökbil.

Det är mycket spök i det här fallet. För mycket.
Citera
2020-05-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, skulle tro kommunen har slike tegninger, men de lurer sikkert veldig på hva man skal med det.
Takk! Du har rett

Citat:
Ja, det er ikke langt til jobb, 1700 meter til fots, altså omtrent et kvarter. Hvis hun er attackerad når hun var naken og i badekaret, så er det ikke mye mulighet til å sloss. Ingen våpen å gripe etter. Kan ikke høre at noen dirker seg inn heller. Hvis det stemmer, så må dette ha skjedd i 2 etg? Ihvertfall hvis informasjonen om at toalettet i 1 etg bare er et gjestetoalett med kun toalett og vask.
Undrer på om den som angrep, visste om at hun var i badekaret/dusj.
Kanskje det var overvåkningsutstyr i huset (som ble fjernet etter forbrytelsen) og kanskje angriperen fulgte med på AEs bevegelser i huset?
Citera
2020-05-06, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Trær har ikke 2 cm tykke røtter, og bare det å grave i hagen her hvor det vokser trær rundt, kan være en utfordring. Det er også mye stein i Norge, og man kan treffe på store steinblokker og grunnfjell også. Jeg våger å påstå at man må grave ute på et ryddet jorde for å komme særlig dypt. Men trekker det gjerne tilbake om noen her har erfaring med å grave i skogen.

Grunnfjell kan bli et problem. Noen ganger kommer man ned til fjell bare etter en meter, men andre steder kommer man mye dypere før man støter på fjell. Kommer ann på terrenet. Små steiner eller røtter er ikke noe problem. Om røttene skulle være tykke, så får man alikevel gravd et hull ved siden av.
Citera
2020-05-06, 19:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det er jo selvfølgelig en mulighet for at han dukket opp på Futurum for å "alibisere" seg på kamera, og at han hadde en firmabil eller lignende som han reiste ut med på baksiden ( hvis det finnes en bakside utilgjengelig for kamera), reiste hjem og ba kona ringe en slektning, og deretter gjøre kort prosess. Det høres litt for utrolig ut.

Spørs nok om ikke "futurum-mennene" likevel er en brikke i dette puslespillet.

For å nå jobben kl. 09:08 så må TH ha kjørt hjemmefra et minutt eller to før 9. Han har da passert fiskeplassen ca 9:03, og den ukjente bilen har backet opp gangveien kl. 9:05. Det passer med at noen har holdt TH under oppsikt for å sikre seg at han har reist hjemmefra før man slår til.
Selv om jeg tror han står bak som oppdragsgiver, så er det mulig at han ikke selv har visst eksakt når det hele skulle skje.

Når det gjelder spørsmålet om TH kan ha reist hjem igjen fra Futurum så er det selvsagt mulig, men man må tenke på at han må passere mange store kontorbygg, Metrosenteret, Lørenskog bussterminal, Knattenkrysset, endog innkjøringen til Lørenskog politikammer. Så det er mange muligheter til å bli registrert på video.
Citera
2020-05-06, 19:09
Medlem
"Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den

"- Jeg vil at korrekte opplysninger skal komme frem i saken. Det er ikke korrekt at ektepakt del to er skrevet av meg. Jeg ville ikke ha laget en ektepakt med et slikt innhold. Jeg kunne ikke laget den, sier Brodwall.

– Hva vet du om hvordan ektepakt nummer to ble til?

– Jeg visste ingenting om dens eksistens før dere i VG sendte meg ektepakten tidligere i vinter, sier Brodwall."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den
Citera
2020-05-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, men 9:14 var en samtale FRA AE til en slektning. Samtalen tidligere samme morgen var TIL AE fra hennes kvinnelige kollega ved Futurum, lønningsansvarlig.

Takk for info! Men den samtalen kl 9:14 har også vært omtalt som å være mellom TH og AEH. Hva er riktig?
Citera
2020-05-06, 19:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Grunnfjell kan bli et problem. Noen ganger kommer man ned til fjell bare etter en meter, men andre steder kommer man mye dypere før man støter på fjell. Kommer ann på terrenet. Små steiner eller røtter er ikke noe problem. Om røttene skulle være tykke, så får man alikevel gravd et hull ved siden av.

För att få ned ett lik, menar du?
Citera
2020-05-06, 19:11
Medlem
Lonnrots avatar
Advokat o styrelseordförande BB om ektepakten del två:

”Så kom det et nytt tillegg i ektepakten fra 1993.

– Jeg vil at korrekte opplysninger skal komme frem i saken. Det er ikke korrekt at ektepakt del to er skrevet av meg. Jeg ville ikke ha laget en ektepakt med et slikt innhold. Jeg kunne ikke laget den, sier Brodwall.

– Hva vet du om hvordan ektepakt nummer to ble til?

– Jeg visste ingenting om dens eksistens før dere i VG sendte meg ektepakten tidligere i vinter, sier Brodwall.”

Mer om pakten på samma ställe:

”VG har tidligere skrevet at tillegget fra ektepakten i 1993 ikke var tinglyst. Brønnøysundregisteret opplyser til VG at en avkryssing i et skjema gjorde ektepakten uklar etter deres praksis i 1993.

Ektepakten ble tinglyset da krysset var fjernet. På generelt grunnlag opplyses det at en ektepakt være gyldig selv om den ikke er tinglyst.”

Lite luddigt men norrmännen förstår väl det själva...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-06 kl. 19:14.
Citera
2020-05-06, 19:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Takk for info! Men den samtalen kl 9:14 har også vært omtalt som å være mellom TH og AEH. Hva er riktig?
I henhold til mine opplysninger så er det ikke riktig.
Citera
2020-05-06, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
För att få ned ett lik, menar du?

ja
Citera
2020-05-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Om bilen rygget opp til boligen 09:05 så kan det likevel ha tatt noen minutter å ta seg inn. Hun kan ha rukket å ta den samtalen med kort margin.

Verkligen ett märkligt sammanträffande i så fall dock! Antag att hon sett bilen genom fönstret, och nämnt det för den hon talade med! Kanske rentav sagt något i stil med "Vad i helvete håller de på med!"

Det förefaller som att mördaren/TH här balanserar på en tunn knivsegg gjord av ren tur!
Citera
2020-05-06, 19:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
ja
Er det vanskelig og si?
Ursäkta "norskan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera