Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Skulle inte bli ett dugg förvånad om många länder håller sin gräns stängd länge mot Sverige. Skulle inte heller bli förvånad om en del länder bojkottar oss på olika sätt sen, kanske inte vill handla med oss eller turista här.
Särskilt om vi fortsätter följa vår nuvarande linje utan att blinka, medan folk fortsätter att dö. Jag skulle förstå de länderna i så fall, även om det skulle kännas hemskt när man inte själv stöttat den nuvarande linjen.
Där har du den stora poängen.
Vi jävla alarmister, domegasprofeter, foliehattar mm som skriker här som idioter att detta är helt åt helvete kommer dras med i just helvetet tillsammans med dessa jävla förnekare. Trots att vi motsätter oss det.
Jag är väldigt ambivalent just nu.
Ska inte säga att jag älskat Sverige. Men precis som de flesta som bor här har jag saker och personer som håller mig här, man har en del av sitt hjärta här.
Men det är oacceptabelt att det som pågår och de som orsakat det ska få komma undan.
Även om man själv blir drabbat.
Om det finns rättvisa, för en gång skull, måste Sverige få betala ett högt pris.
Mot alla man övergivit. Och mot alla i världen som tycker att det som händer här är oacceptabelt.