2020-05-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag tror inte jag påstått att det är ett "mönsterland i virusbekämpning", så på den punkten verkar du hitta på en halmgubbe. Det finns såklart problem och grus i maskineriet i Ryssland, liksom det finns det i andra länder. En del av det din CNN-artikel tar upp är säkert sant (blandat med en del överdrifter och ett påhitt eller två), men de letar ju aktivt bara efter problem utan att nämna något positivt.

Uppgiften om många dödsfall inom sjukvården är baserat på vad? Den lista som refererades till i CNN:s artikel ger jag inte mycket för. Jag har tittat på den, och den var full av personer som måste ha gått i pension för länge sedan. Den äldsta på listan var 81 år. Du tror att en 81-åring jobbar med att intensivvårda covid-19-patienter?

Kolla bara din tidigare inlägg där du lovordar Ryssland. Det är klart att du har fullt upp med detta och inte kommer ihåg allt. Hoppas det iaf är bra betalt 😉
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja de är ju starkt beroende av export och är ofta svaga demokratier mer av kleptokratier eller diktaturer.

Men jävligt bra på pandemihantering, till skillnad från oss!

Det nya nu är alltså att alla länder i Asien mörkar, eller åtminstone de som helt uppenbart skött det här bättre än västvärlden, och Sverige i synnerhet.

Tycker hjärntvätten här känns bra mer oroande, om folk på allvar tror det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It was also the last bastion for people defending Tegnell.

“Okay, but they were correct about schools” seems to have been removed as a last-stand fighting point in light of new evidence. It simply seems that the FHM rolled a dice on everything and somehow, incredulously, didn’t manage to get a single thing correct.

My challenge today for anybody still defending the FHM is to find one thing they have been correct about. I am serious, I would love to know.

Ärligt talat det känns inte enormt viktigt att de ska haft rätt på något de har predictat.
Det kan man leva med. Alla kan göra fel. Speciellt när det handlar om ett nytt och okänt virus.

Problemet, stora problemet, är att man fortsätter tjockskalligt och obstinat springa in i väggen.

Man har blivit motbevisat hela tiden. Men man fortsätter köra in i väggen.
Man har dessutom en extremt farlig dubbelmoral.

Nä det finns inga säkra bevis på att barn smittar = låt dem gå till skolan
Samtidigt som
Nä det finns inga bevis på att flockimmunitet funkar = men vi kör ändå?????

Sverige har aldrig tagit det säkra för det osäkra. Det har de gjort bara när det passade deras agenda.

Errare humanum est, perseverare autem diabolicum.
Citera
Medlem
https://www.svd.se/forskare-i-sydkorea-gar-inte-smittas-flera-ganger

Tankar på detta? Verkar ju som goda nyheter men alla säger emot varandra stup i kvarten så vem vet.
Citera
2020-05-01, 19:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Enligt rapport från kollega, smått obekväm stämning mellan kollegorna till Tegnells ena dotters arbetsplats. Detta eftersom en arbetskamrat gått bort i covid-19.
Berätta genast mera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Att medvetet sprida smitta så äldre och sjuka dör är folkmord, hur du än vrider och vänder på det din jävla hippie.

Och ett nytt personangrepp.
Svårt att bar föra fram argument för vissa om de inte samtidigt får vara otrevliga.
Ditt val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
COVID-19 har bara börjat. Detta är inte slut än. Kan ta flera år.
Ja kommer troligen återkomma år efter år som andra smittsamma sjukdomar! Men kommer trolligen ändå inte leda till mer dödsfall än vad svår influensa gör
Citera
2020-05-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Kan du fråga vederbörande hur behandling med glukokortikoider påverkar CRP under en coronainfektion? Har ni haft något case? Lyckas preparaten dämpa den immunologiska responsen så att infektionen inte ser så allvarlig ut men kan vara det ändå? Har det funnits idéer om att använda sådana preparat mot exempelvis cytokinstorm på grund av immunsupprimerande egenskaper?

Hade varit intressant å se inhalationer och glukokortikoider men ur generell synvinkel från tidigare sars/mers har man inte sett nytto effekten.

Steroidbehandling vid viruspneumoniter ska generellt inte ges på grund av sämre prognos [14] och förlängd virusreplikation [15, 16]. Huruvida det finns en effekt av peroral steroidbehandling vid covid-19 är i nuläget osäkert [17].

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2020/03/covid-19-uppdatering-om-klinisk-bild-och-behandling/

obs gammal info sen mars
Senast redigerad av rawjudge 2020-05-01 kl. 19:36.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Vore ännu intressantare om du kunde förklara så att en lekman förstår lingon
Förklara vad? Jag ställde en kontrollfråga till ett påstående av en annan postare, för att försäkra mig om att jag förstått rätt.

crp-prov är vad som brukar kallas snabbsänka och ger ett mått på inflammation i kroppen. Virusinfektioner ger typiskt låga värden och bakterieinfektioner typiskt höga. 300 är ett högt värde.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/CRP-prov
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Var på Ica idag å det var fullsmockat med folk, har inte butiker några restrektoner alls ?
Citera
2020-05-01, 19:35
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Ja i vissa svåra fall ger det ett CRP på 200-300 bara viralt.
Tack för svar.
Citera
2020-05-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror inte Kina skulle inte kunna mörka en Wuhan 2, och Taiwan och Sydkorea är inte alls like korrupta.

Aningen naivt att lumpa ihop miljarder människor i väldigt olika länder på det sättet.

Jag har inte klumpat ihop dem, jag specificerade bara inte särskilt att jag talade om Kina så det var fel av mig. Men de flesta pandemier kommer från Kina och jag är fullständigt övertygad om att Kina kan mörklägga vad som helst, åtminstone försöka.
Framgångarna i hantering av viruset i Kina och Sydkorea kan tydligen bero på integritetskränkande åtgärder där myndigheterna spårat misstänkta fall genom att analysera personernas kortköp och spåra deras rörelser via mobiltelefonerna (Svenska Dagbladet 23 mars). Om myndigheterna kan kontrollera data på det sättet så kan de kontrollera data på andra sätt också.
I Sydkorea gav felaktiga testresultat oss anledning att tro att man blir återsmittad och att man inte kan bli immun. Alla länder gör så gott de kan, men att en del av länderna på världslistan inte har korrekta resultat gällande Covid 19 tycker jag känns som en självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in