Citat:
Ursprungligen postat av
sno
It ain´t gonna happen.. och det har svetsaren också insett nu i efterskott. Varken han eller Merkel har några medel att tvinga resten av Europa i detta galenskap.
Nu trodde svetsaren återigen att EU solidariskt skulle hjälpa länder i Corona-kris. Nope. Man stängde gränserna och t o m konfiskerade andras skyddsutrustning genom att hindra planet att lyfta..
Den solidariteten som svetsaren och Merkel drömmer om existerar inte.
Och på tal om solidaritet och viljan att hjälpa så finns det en artikel i länken där en socialdemokrat har gjort sig några hundra miljoner genom att lagligt erbjuda boende åt dessa flyktingar. Han säger att han själv är EMOT systemet, men eftersom tillfället ges då tänker han ta det.
Som sagt, det finns alltid en och annan som försöker sko sig på andra, det kommer vi aldrig ifrån.
Jag tror tyvärr att samhället just nu är ganska ego och att det växer upp många barn/ungdomar som tror att det viktigaste är att de själva är i centrum - men varför inte jobba emot detta då?
Det är och förblir de vuxnas ansvar att visa vägen genom att göra det rätta själva. Jag visar att jag bryr mig om andra och visar hänsyn och det kommer mitt barn lära sina barn i framtiden.
Lärarna i skolan orkar inte vara poliser och föräldrar åt barnen, poliserna orkar inte vara lärare och föräldrar åt barnen, det är BARNENS FÖRÄLDRAR som måste ta ansvar och lära barnen bete sig schysst - denna pandemi kanske kan vara ett steg i rätt riktning för att lära barnen solidaritet då? Eller ska vi alla ge upp och låta myndigheterna bötfälla eller fängsla alla för att de inte kan lära sig att ta eget ansvar? Det är kämpigare nu, men det är aldrig försent.