2020-04-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, runt 3-5 mille per år. Bra jobbat.
Om hon nu inte betalat av privata megaskulder men hon verkar inte vara så väldigt redig, snarare självdestruktiv och skiter i att ordna upp sitt liv.
Hon lär väl heller inte varit barskrapad vid skilsmässan med tanke på arv.

Hur kan man bo på hotell ihop med konstant uteliv om hon nu får ersättning från FK till exempel.
Efter skatteskuld har hon utmätning.
De som super rejält brukar väl ha råd med en parksoffa. Typ.
Hon är inte så noga med skulder att hon betalar dom. Hon betalade inte advokatbyrån hon råkade få pengar ifrån - de satte in pengarna på fel konto, till henne istället för en klients konto, vill jag minnas. Och hon hade inte lust att betala tillbaka dom.
Citera
2020-05-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tänkte mest på att utredningen kring senaste dådet inte är klar än. Vad som kommer fram i den vet vi inte än.

Det är stor skillnad på fullbordat brott(anstiftan) mot ett förberedelsebrott(stämpling). Det krävs mycket mer bevisning för att uppsåt ska anses styrkt vid ett förberedelsebrott än vid prövning av ett fullbordat brott. I det här fallet(2018) är vid inte ens vid försök till mord utan är vid ruta ett, förberedelse och enligt HOL själv har han ingen kännedom om denna stämpling alls. Vilket betyder att ingen konkret förberedelse vidtagits. T ex hot.

Åklagaren har inte fått KL häktad för anstiftan och förberedelsebrott är sju resor svårare att leda i bevis så bäst att du lägger ditt hopp att få KL dömd för anstiftan för hoppet att få henne och pojkvasken dömda för förberedelse till mord utan rimlig tvivel är allt annat än enkelt.
Citera
2020-05-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har sett videor på killen från våren 2018. Han är rätt ”sprallig” och naiv. Svårt tro att han skulle vara kapabel ja. Finns lite gangsterkopplingar till Bergsjön OG och annan gangstermiljö i Sthlm när man synar hans omgivning och kontakter.

MEN sätter de äldre ”gängbekanta” press på en 17-åring så kan de nog få honom till att genomföra detta. Tänk gängskjutningar där unga tjejer sprungit med väskor med vapen och unga killar som skjutit.
Tänk IS och barnsoldater. Billy sticker ju ut jämfört med de här yngre förmågorna som blir allt vanligare bland gärningsmän. Och vi vet varför de här unga väljs ut av de äldre.

Vår kille har på ett eller annat sätt varit inblandad i planeringen av detta. Antagligen som skytt då. Men helt klart under press eller påverkan från de ”äldre gangstertyper” KL shoppat runt hos efter villiga att fixa detta.

Sen kan man ju spåna lite då från vilka äldre vår kille skulle kunna få uppdraget. Vem har KL direkt eller indirekt kontaktat?

Finns mkt som pekar åt ett visst håll. De har pangat, hotat och härjat rätt rejält sen början av 90-talet. Mot en hyfsad ersättning. De har haft hög svansföring i sociala medier och kvällspressen så att den som behöver få nåt/någon fixat alltid har varit välkommen att höra av sig. Lite som Hard Rock Café. Love all - serve all. Styrt från utlandet. Den vägen kan alltså KL ha hittat vår kille. Via en rätt originell organisation. Vi får se vad som händer.

Det räcker absolut inte endast med införskaffandet av vapen för att få någon fälld för stämpling oavsett vilken krets du än befinner dig i. Dom allra flesta förberedelsebrotten blir ogillade vi åtal.
Senast redigerad av iLivid 2020-05-01 kl. 09:07.
Citera
2020-05-01, 09:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är helt sanslöst
Karin fick pengarna antingen i slutet av 2016 eller strax efter 2017-01-17 när bodelningen registrerades i Tingsrätten.
Lånen tog HOL över helt då dom var på lägenheten. Det var ett villkor i bodelningen.

Karin fick 9.566.627 kr minus 88.000 som är hälften av dom 176.000 kr som HOL hade betalat för bodelningskostnaderna. Karin hade inte betalat för den alls men HOL betalade hela och det avräknades.
Karin fick alltså 9.478.627 kr.

Där spriten går in går vettet ut och det blir ett stort hål i plånboken...
Vem vet... Karin har kanske även ett dyrt drogberoende numera, vilket flera har varit inne på.
Droger kostar!

Ska man dessutom betala för torpeder som bevakar, hotar och skjuter så kostar det.

Edit: Lägg till att Karin fick en arv efter sina föräldrar på några miljoner runt slutet av 2012.

PL är Karins syster som söp ihjäl sig.
Behållning 4.144.000 kr där Karin troligen har fått hälften.

Citat:
Det är just det jag undrar. Oavsett om hon super, av och till bor på hotell, påstår sig hyra livvakter och vad hon än omger sig med.

Han uppger summan vilket lär vara korrekt.
Han spekulerar sen kring att pengarna är slut.
De lär iaf inte finnas på offentliga konton om man ser till dagsböter via domslut.

Samtidigt fortsätter hon bo på hotell och ränner på krogen, vilket jag inte får att gå ihop.
Är det ett spel för galleriet att bete sig som en bag Lady under rättsprocessen?
Utblottad, bestulen, lidande. Han tog minsann allt.
I förhör, som inte har minsta med HOL att göra, så mal hon om honom helt irrelevant.
Verkar mer än lovligt fixerad, snudd paranoid, varav hon själv framställer sig som ett offer i sina skrivelser.
Samtidigt troligen självdestruktiv.
Typ samma bs som återkommer från vissa i tråden.
Jag blir inte riktigt klok på vad som är rätt bild kring henne för att hon verkar störd och manipulativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag förstod rätt så plockades hon in av polisen när hon befann sig på ett hotell. Så om hon bott på hotell så kostar det. Säg 1200 kr natten. Och äta ute 3 mål mat om dagen kostar också. Men inte miljoner. Ja - man kan undra vad hon bränt pengarna på. Känns ju sanslöst.

Yes, sanslöst är nog fan en underdrift det är nästan magiskt att kunna bränna så djävla mycket pengar på så kort tid och inte äga en pryl av värde vad det ser ut som.

Dessutom inte lyckas få tag på någon kompetent skytt som är värd sina pengar och levererar vad som beställts, snudd på omöjligt enligt min åsikt.

Men har man marinerat sin hjärna i alkohol under lång tid så kanske det trots allt är logiskt att misslyckas med allt, vi får se vad "lillkillen" har att förtälja om livet och vad han förväntades att göra.

Mellanhanden som nämnts är jag också nyfiken på, undrar om hon står på tur för en liten SPA-vistelse likt den lilla Karin får avnjuta just nu.
Citera
2020-05-01, 10:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, sanslöst är nog fan en underdrift det är nästan magiskt att kunna bränna så djävla mycket pengar på så kort tid och inte äga en pryl av värde vad det ser ut som.
Vilket jag då tycker låter för extremt om det inte berör betalning av stora skulder eller inköp av fastighet osv.

För att HOL tror det kan vara så, det är ingen faktauppgift.

För att hon fortsatt lever högt trots ett då urvattnat konto.

Så jag undrar snarare om hon lyckats dölja pengar och ordinarie konto ser ut att tillhöra en luffare.
Vilket hon säkert vill framstå som, så det rimmar med hennes marinerade hat och stackars (ur boet) utknuffade och orättvist behandlade KL
Jag antar drama queen fyllt manliga lakejer inkl torpeder med skitsnack genom åren.

Hon som med svår kraftansträngning gjort massutskick mail om sitt svårmod som helt utmattad. Trots darrningar lyckas hon skriva en halvmeter med förtal.

För att hon är en kombination av manipulativ, hal som en ål, juridiskt kunnig i kombination med antisocialt beteende.
Se dagboksblad. Se mail. Se FUP,. Se domslut. Se beskrivning av brev till rätten via media

Citat:
Dessutom inte lyckas få tag på någon kompetent skytt som är värd sina pengar och levererar vad som beställts, snudd på omöjligt enligt min åsikt.
Trams.
Det var ren röta att han överlevde och hur kulan löpte.
Samt reagerade instinktivt på påsittande skott nr 2 som kom direkt.
Senast redigerad av develi 2020-05-01 kl. 10:27.
Citera
2020-05-01, 10:22
Medlem
Citat:
Men har man marinerat sin hjärna i alkohol under lång tid så kanske det trots allt är logiskt att misslyckas med allt, vi får se vad "lillkillen" har att förtälja om livet och vad han förväntades att göra.

Mellanhanden som nämnts är jag också nyfiken på, undrar om hon står på tur för en liten SPA-vistelse likt den lilla Karin får avnjuta just nu.

Vad "lillkillen" förväntats göra spelar ingen roll om "lillkillen" aldrig tänkte fullborda mordet. Då faller stämplingen och denna pojkvask nekar enligt rådmannen Caroline Hedvall. Fast 17-åringen tagit emot 50 lax innebär det inte per automatik att han faktiskt tänkte döda HOL. Han kan helt enkelt blåst KL på pengar.

Ju fler mellanhänder desto svårare att bevisa faran och uppsåtet för brottets fullbordan.
Citera
2020-05-01, 10:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vilket jag då tycker låter för extremt om det inte berör betalning av stora skulder eller inköp av fastighet osv.

För att HOL tror det kan vara så, det är ingen faktauppgift.

För att hon fortsatt lever högt trots ett då urvattnat konto.

Så jag undrar snarare om hon lyckats dölja pengar och ordinarie konto ser ut att tillhöra en luffare.
Vilket hon säkert vill framstå som, så det rimmar med hennes marinerade hat och stackars (ur boet) utknuffade och orättvist behandlade KL
Jag antar drama queen fyllt manliga lakejer inkl torpeder med skitsnack genom åren.

Hon som med svår kraftansträngning gjort massutskick mail om sitt svårmod som helt utmattad. Trots darrningar lyckas hon skriva en halvmeter med förtal.

För att hon är en kombination av manipulativ, hal som en ål, juridiskt kunnig i kombination med antisocialt beteende.
Se dagboksblad. Se mail. Se FUP,. Se domslut. Se beskrivning av brev till rätten via media

Trams.
Det var ren röta att han överlevde och hur kulan löpte.
Samt reagerade instinktivt på påsittande skott nr 2 som kom direkt.

Visst är det mystiskt vart pengarna som hon fått tagit vägen, det borde ju finnas något av värde kvar kan man ju tycka, visst kokain är dyrt men såvitt det är känt har väl lilla Karin inget sådant missbruk?

Om hon flyttat pengar utomlands eller så borde väl gå att spåra kan ju jag tycka, det är väl inte så där jätteofta någon går till banken och begär att få ut sina nästan tio miljoner i kontanter.

Ja jag vet att det bara var ren tur att HOL överlevde attacken men jag tror att det berodde på att Billy inte ens kunde tänka sig att HOL skulle slåss som en bärsärk för sitt liv, den möjligheten fanns inte i Billy,s vildaste fantasi ens, han gick upp mot vad han trodde var en helt normal och lite lätt mesig medelklassman, inte en av samma kaliber som Billy själv.

Men hur som haver, lilla Karin sitter där hon sitter nu och med restriktioner så vi får se om hon håller ihop eller om det börjar krackelera.
Citera
2020-05-01, 11:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst är det mystiskt vart pengarna som hon fått tagit vägen, det borde ju finnas något av värde kvar kan man ju tycka, visst kokain är dyrt men såvitt det är känt har väl lilla Karin inget sådant missbruk?

Om hon flyttat pengar utomlands eller så borde väl gå att spåra kan ju jag tycka, det är väl inte så där jätteofta någon går till banken och begär att få ut sina nästan tio miljoner i kontanter.

Ja jag vet att det bara var ren tur att HOL överlevde attacken men jag tror att det berodde på att Billy inte ens kunde tänka sig att HOL skulle slåss som en bärsärk för sitt liv, den möjligheten fanns inte i Billy,s vildaste fantasi ens, han gick upp mot vad han trodde var en helt normal och lite lätt mesig medelklassman, inte en av samma kaliber som Billy själv.

Men hur som haver, lilla Karin sitter där hon sitter nu och med restriktioner så vi får se om hon håller ihop eller om det börjar krackelera.
Det beskrivs enbart fylla.
Om hon dragit linor för flera miljoner per år hade näsan ramlat av.
Alltså. Summan som omtalas är enorm.

Hur fan kan hon då bo på hotell, leva på krogen och betala torpeder om kontot är tomt.

Hon har naturligtvis inte gjort vanliga transaktioner. Hon är utbildad domare, om än försupen.
Dock väldigt omständlig som nykter, såklart hon vet hur hon ska jiddra med både rättsinsanser och konton.
Det finns väl allt mellan krypterat och bitcoin och möjlighet till skumrask.

Ta ut kontanter titt som tätt och påstå hon bränt dem. Hon lär få göra vad hon vill med sistnämnda under årens gång.
Bluffat hon betalat stora privata skulder, rest hit och dit, ätit rysk kaviar med spade, blivit rånad or what ever.

Det lär vara transaktioner och insättningar som banken bevakar för penningtvätt.
Nu farbror polisen.

Både basbelopp domslut och utmätning är dagsuppgifter. Sistnämnda verkar vara färskt.

Man har väl sällan sett nåt så rättshaveristiskt beteende, hon slingrar sig som en mask på en krok så varför inte krångla med pengar.
Förutom att jag tror hon har en p-störning och därav beter sig som hon gör.
Citera
2020-05-01, 12:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad "lillkillen" förväntats göra spelar ingen roll om "lillkillen" aldrig tänkte fullborda mordet. Då faller stämplingen och denna pojkvask nekar enligt rådmannen Caroline Hedvall. Fast 17-åringen tagit emot 50 lax innebär det inte per automatik att han faktiskt tänkte döda HOL. Han kan helt enkelt blåst KL på pengar.

Ju fler mellanhänder desto svårare att bevisa faran och uppsåtet för brottets fullbordan.
Faller stämplingen?
Det lär kvarstår som beställning oavsett om nån ballar ur.
Undrar om det är konversationen beslag berör.
Citera
2020-05-01, 12:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Med tanke på arvet efter föräldrarna 2012, sedan systern måste det väl snarare röra sig om en förmögenhet på runt 16 millioner?
Få förunnat.

Till Timeout. - Här kan man ladda upp filer, burkar fungera bra. https://www.docdroid.net/
Senast redigerad av Pandalina4 2020-05-01 kl. 12:23.
Citera
2020-05-01, 12:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Faller stämplingen?

Obegripligt resonemang, klart att stämplingen inte faller även om "lillkillen" ballar ur, lilla Karin har betalt 50 lax för att få sin ärkefiende röjd ur vägen den delen kommer att kvarstå.

Karin kunde ju inte veta att det lilla krypet skulle få kalla fötter.

Åklagaren sitter nog och myser nu, lilla Karin inlåst och förhoppningsvis med en satans abstinens.
Citera
2020-05-01, 13:04
Medlem
Citat:
Faller stämplingen?

Jag pratar inte om ballar ur(frivilligt tillbakaträdande). Om 17-åringen inte haft som uppsåt att mörda HOL utan bara varit ute efter vederlag finns det ingen fara för att mordet någonsin skulle fullbordatsutan får ses som ringa, ja då går KL fri. Domstolen gör inte sin bedömning på vad KL uppfattar att är ett möjlig mord eller inte utan det krävs bra mycket mer än så för domstol att döma.

Förberedelsebrott är skitsvåra att leda i bevis och tror du mig inte så kan du väl själv fråga Billy.

https://mitti.se/nyheter/misstanks-advokatskotten-kriminell/?omrade=kungsholmen

Så sent som 2019 åtalades 54-åringen igen, nu för förberedelse till rån. Misstankarna började efter att polisen påträffat mannen i en skåpbil tillsammans med två andra män.

Dessförinnan ska trion ha införskaffat buntband, svarta handskar, kontantkortstelefoner, störsändare och mörka kläder.
Utrustning som åklagaren menar skulle användas vid rån.

Men de inblandade nekade till att förberett något rån och blev också frikända av tingsrätten efter att ha suttit frihetsberövade i knappt två månader. Åklagaren överklagade domen till hovrätten som ännu inte fattat något beslut.
Senast redigerad av iLivid 2020-05-01 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in