2020-04-30, 19:01
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar i förhållande till att bränna 10 miljoner på drygt 2 år.
Tidigare i tråden trodde Combival att hon fick pengarna 2014. Det låter otroligt att hon skulle bränna så mycket pengar på så kort tid.

Kanske kan Timeout erinra sig om när hon fick pengarna?
Citera
2020-04-30, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Tidigare i tråden trodde Combival att hon fick pengarna 2014. Det låter otroligt att hon skulle bränna så mycket pengar på så kort tid.

Timeout trodde det var efter utslag HD strax innan skotten.

Hon fick dem efter bodelning enl HOL i förhör sept 2019.
Bodelning var vid årsskiftet 16/17.

"Mgd: Hon har fått 10 miljoner av mig i en bodelning. Kommer inte ihåg exakt när hon fick dom pengarna."

"FL: 1 Henrik tillfrågas hur och när han gjorde Bodelningen med Karin?
Mgd: Det var antingen under december 2016 eller 2017."
Senast redigerad av develi 2020-04-30 kl. 19:35.
Citera
2020-04-30, 20:10
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Timeout trodde det var efter utslag HD strax innan skotten.

Hon fick dem efter bodelning enl HOL i förhör sept 2019.
Bodelning var vid årsskiftet 16/17.

"Mgd: Hon har fått 10 miljoner av mig i en bodelning. Kommer inte ihåg exakt när hon fick dom pengarna."

"FL: 1 Henrik tillfrågas hur och när han gjorde Bodelningen med Karin?
Mgd: Det var antingen under december 2016 eller 2017."

Om man inte överför skifteslikviden inom en månad efter det att bodelningen vunnit laga kraft så ogiltigförklaras den och man får börja om. Kommer inte ihåg längre, men var det inte så att hon inte överklagade i tid (dvs inom 4 veckor)? Då borde den ha vunnit laga kraft i december och han lär ha överfört summan inom en månad därefter.
Citera
2020-04-30, 20:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader

Det står i tvångsbodelningen som gjordes 2016-11-28.
För att den skulle gälla skulle HOL utbetala pengarna senast inom en månad, alltså senast 2016-12-28. Alternativt kan datumet vara senast en månad efter att bodelningen har vunnit laga kraft i Tingsrätten där den är stämplad 2017-01-17.
Länk bodelning https://forumfiles.com/kcG43551nf

Men det här är en jäkla röra för Karin överklagar hela tiden och från dagboksbladet om överklagande av bodelningen finns detta.
2017-01-17 Bodelning
2017-03-16 SLUTLIGT BESLUT - Karin Lilja, Henrik Olsson Lilja.
Det kan vara då HOL utbetalade pengarna också.

Men ska man tro något här så tror jag HOL ville ha detta avslutat och betalade så fort han kunde i dec 2016 när allt med bankerna var klart.
Han skull ju överta lånen helt som var på 4,3 miljoner och det tar väl lite tid att skriva över dom på honom kanske, men inte så länge så att han inte kunde avsluta det hela i dec 2016.

Här är dagboksbladen, det finns tre, och Karin överklagar och gnäller och skyller på sjukdom i vanlig ordning. Trots avslag på avslag så fortsätter hon. Hur orkar hon? Hat är en bra drivkraft tydligen

2017-03-16 Dagboksblad klander bodelning 1 Stockholms TR T 757-17
Kan inte hitta länken till det dagboksbladet men jag har det sparat i datorn.
Får kopiera in då jag inte kommer överens med minfil som har övergått till att bli forumfiles.
2017-11-24 Dagboksblad Bodelning slutligt beslut https://forumfiles.com/T0N73f5en5/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf
2019-09-03 Bodelning Slutligt beslut
https://forumfiles.com/tcndxd5bne

Frågor. Vad kan man använda i stället för minfil som numera är forumfiles?
Om jag får ordning på forumfiles... är den säker?
Varför har minfil försvunnit och ersatts av forumfiles?
Senast redigerad av Timeout 2020-04-30 kl. 20:57.
Citera
2020-04-30, 20:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En snabb koll hos kronofogden och jag noterar att Karin har en skuld på 827 525 till skatteverket.
Helt otroligt Karin får 10 mille och har nästan en mille i skuld nu. Var har pengarna tagit vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jösses! Hon måste ha struntat i det mesta om hon gjort av med så många miljoner på kort tid och dessutom blivit skuldsatt.
Vad är det för skulder hon har? Är det bara skatteverket och vilken form av skatt i så fall.
Citera
2020-04-30, 20:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad är det för skulder hon har?

Hos kronofogden fanns det bara en skuld och det var till skatteverket. Jag var mest nyfiken på om hon hade skulder där och hur stora dom var så jag glömde fråga om när skatteverkets skuld hade kommit in. Jag kan fråga igen nu på måndag. Jag antar även att skatteverket borde ha lite information att dela med sig utav gällande den skulden?
Citera
2020-04-30, 21:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Helt otroligt Karin får 10 mille och har nästan en mille i skuld nu. Var har pengarna tagit vägen?

Vad är det för skulder hon har? Är det bara skatteverket och vilken form av skatt i så fall.

Men helt ärligt, hur är det möjligt att bränna tio miljoner på två år och inte äga ett skit?

Lilla Karin har ju inte ens en bostad så hur fan har hon lyckats med att bränna alla pengar?

Kan vi vara säkra på att hon fått dessa pengar, HOL fick väl ta över gemensamma lån som borde ha räknats av i bodelningen?

Helt sanslöst om det stämmer.
Citera
2020-04-30, 21:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Hos kronofogden fanns det bara en skuld och det var till skatteverket. Jag var mest nyfiken på om hon hade skulder där och hur stora dom var så jag glömde fråga om när skatteverkets skuld hade kommit in. Jag kan fråga igen nu på måndag. Jag antar även att skatteverket borde ha lite information att dela med sig utav gällande den skulden?
Undrar om en del av den skatteskulden kan vara reaskatten från Karins gamla lägenhet?
Har inte fått klarhet i om Karin fick ta hela den summan, 660.000 kr eller om den delades på dom båda.
Har det legat 660.000 kr och tickat ränta i några år så stiger summan snabbt.
Citera
2020-04-30, 21:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men helt ärligt, hur är det möjligt att bränna tio miljoner på två år och inte äga ett skit?

Lilla Karin har ju inte ens en bostad så hur fan har hon lyckats med att bränna alla pengar?

Kan vi vara säkra på att hon fått dessa pengar, HOL fick väl ta över gemensamma lån som borde ha räknats av i bodelningen?

Det är helt sanslöst
Karin fick pengarna antingen i slutet av 2016 eller strax efter 2017-01-17 när bodelningen registrerades i Tingsrätten.
Lånen tog HOL över helt då dom var på lägenheten. Det var ett villkor i bodelningen.

Karin fick 9.566.627 kr minus 88.000 som är hälften av dom 176.000 kr som HOL hade betalat för bodelningskostnaderna. Karin hade inte betalat för den alls men HOL betalade hela och det avräknades.
Karin fick alltså 9.478.627 kr.

Där spriten går in går vettet ut och det blir ett stort hål i plånboken...
Vem vet... Karin har kanske även ett dyrt drogberoende numera, vilket flera har varit inne på.
Droger kostar!

Ska man dessutom betala för torpeder som bevakar, hotar och skjuter så kostar det.

Edit: Lägg till att Karin fick en arv efter sina föräldrar på några miljoner runt slutet av 2012.
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
MAMMANS BOUPPTECKNING
EL, mamma till PL & KL avled 12 jan 2012. Det finns ett omfattande testamente som stipulerar en del krav på PL att hon ska genomgå rehab för sin alkoholism för att få ut mer än sin laglott.

Tillgångar på dödsdagen
Bank 30.000 kr
Bohag 25.000 kr
Lägenhet 2.500.000 kr 50% (Kungsholmstorg 3 D Lgh 1303)

Skulder på dödsdagen
Hypotekslån 519.000 kr 50%
Begravning & avgifter 150.000 kr

Behållning: 1.886.000 kr. Ingen enskild egendom. Slutlig fördelningen av behållningen är inte känd då den inte finns med i dokumentationen jag fått. Tre barnbarn får del i arvet.

HOL är förordnad som god man av tingsrätten för HL, KLs & PLs pappa, och tar tillvara hans rättigheter
Oskiftat dödsbo till pappan avlider.

PAPPANS BOUPPTECKNING
HL, pappa till PL & KL avled 22 juli 2012.

219.000 kr utbetalades från livförsäkringar vilket PL & KL delade på.

Tillgångar på dödsdagen
Bank 310.000 kr
Bohag 25.000 kr
Lägenhet 6.050.000 kr
(Kungsholmstorg 3 D Lgh 1303)

Skulder på dödsdagen
Hypotekslån 1.041.000 kr
Mäklararvode 121.000 kr
ELs dödsbo 1.020.000 kr 50%
Begravning 59.000 kr

Behållning 4.144.000 kr

Hur fördelningen ser ut för denna summa är en privata angelägenhet.

SYSTERNS BOUPPTECKNING
PL, syster till KL har en son som är dödsbodelägare. Inga andra finns. Det finns bara skulder i dödsboet, ca 750.000 kr. PLs dödsfall är 8 jan 2019.
PL är Karins syster som söp ihjäl sig.
Behållning 4.144.000 kr där Karin troligen har fått hälften.
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Testamentet EL skrev i nov 2011 samt ett tillägg i dec 2011 är ganska omfattande och för PLs del stipulerar det att hon måste genomgå rehab för att få ut något utöver laglotten. KL ska bli kompenserad i samma utsträckning som PL. 100.000 kr skulle KL & HOL få som ersättning för att elen var undermålig i sommarstugan. Osv osv. Om inte PL genomför alla de saker EL skriver i testamentet så ska pengarna gå till barnbarnen.

Tycker ändå att en gammal människa ska få ställa krav på sina barn i ett testamente som EL gör här. Det är ju ändå hennes pengar. EL befarade säkert att PL skulle supa upp arvet. Vilket hon säkert fick rätt i då PL hade skulder på max 200.000 kr 2012. Skulderna hade vuxit till 750.000 kr när PL avled tidigare i år.

Hur fördelningen av arvet föll ut vet bara de inblandade.
Senast redigerad av Timeout 2020-04-30 kl. 21:42.
Citera
2020-04-30, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är just det jag undrar. Oavsett om hon super, av och till bor på hotell, påstår sig hyra livvakter och vad hon än omger sig med.

Han uppger summan vilket lär vara korrekt.
Han spekulerar sen kring att pengarna är slut.
De lär iaf inte finnas på offentliga konton om man ser till dagsböter via domslut.

Samtidigt fortsätter hon bo på hotell och ränner på krogen, vilket jag inte får att gå ihop.
Är det ett spel för galleriet att bete sig som en bag Lady under rättsprocessen?
Utblottad, bestulen, lidande. Han tog minsann allt.
I förhör, som inte har minsta med HOL att göra, så mal hon om honom helt irrelevant.
Verkar mer än lovligt fixerad, snudd paranoid, varav hon själv framställer sig som ett offer i sina skrivelser.
Samtidigt troligen självdestruktiv.
Typ samma bs som återkommer från vissa i tråden.
Jag blir inte riktigt klok på vad som är rätt bild kring henne för att hon verkar störd och manipulativ.
Senast redigerad av develi 2020-04-30 kl. 22:24.
Citera
2020-04-30, 22:24
Medlem
Citat:

Om jag förstod rätt så plockades hon in av polisen när hon befann sig på ett hotell. Så om hon bott på hotell så kostar det. Säg 1200 kr natten. Och äta ute 3 mål mat om dagen kostar också. Men inte miljoner. Ja - man kan undra vad hon bränt pengarna på. Känns ju sanslöst.
Citera
2020-04-30, 22:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag förstod rätt så plockades hon in av polisen när hon befann sig på ett hotell. Så om hon bott på hotell så kostar det. Säg 1200 kr natten. Och äta ute 3 mål mat om dagen kostar också. Men inte miljoner. Ja - man kan undra vad hon bränt pengarna på. Känns ju sanslöst.
Ja, runt 3-5 mille per år. Bra jobbat.
Om hon nu inte betalat av privata megaskulder men hon verkar inte vara så väldigt redig, snarare självdestruktiv och skiter i att ordna upp sitt liv.
Hon lär väl heller inte varit barskrapad vid skilsmässan med tanke på arv.

Hur kan man bo på hotell ihop med konstant uteliv om hon nu får ersättning från FK till exempel.
Efter skatteskuld har hon utmätning.
De som super rejält brukar väl ha råd med en parksoffa. Typ.
Senast redigerad av develi 2020-04-30 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in