2020-04-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du får kanske ett bra svar på din fråga men man kan ju undra om de (typ mellanhanden) lägger ansvaret på att ragga fram vapen och skyddsväst på en sjuttonåring? Nog att han kanske hade egna kontakter men ändå.
Jag menar killen är yvig och naiv. Risken att han klampar runt och söker vapen borde ju rimligen lämna spår efter sig. Vilket han också verkar ha gjort.

Han verkar också vara en snackepåse. De videor på Youtube och Insta visar en kille där munnen går i ett. Hoppas han sjunger ut i förhör om han är överbevisad. Kan ju redan ha hänt och därför sannolika skäl både för vår kille och KL. Men å andra sidan så finns det ju risk i och med det om han fått uppdraget via äldre bruschor. Han och KL är ett rätt omaka kumpanpar.
O.g163 hette han på Insta förr men kontot är numera borttaget.

OG får en ju inte helt osökt att tänka på lite organiserat från Turkiethållet men det är samtidigt hans initialer. Tycker ändå man får lite känsla att det kan vara i de kretsarna mellanhanden rör sig. Vem vet. Vår kille har iaf nära släkt från Bergsjön. OG:s vagga på 90-talet osv.

Tack för beskrivningen. Ja en ung fladdrig kille verkar det som.
Citera
2020-04-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Reflekterade inte över det då, har bara fått det som snabbast återberättat för mig.
Blev bara förvånad över att det var just han, har ju träffat honom många ggr och mitt intryck är att han inte är kapabel att utföra ett mord.

Ok tack. Ja din tanke tycks ju stämma så till vida att han inte kom någon vidare vart.
Citera
2020-04-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan väl alltid vara bra att ha en skyddsnät för egen del om man bor i Tensta. Speciellt om man är i den ålderskategorin där skjutningar är vanliga. Så bra att han blåste K på skjutningen av HOL men kanske fick sig en skyddsväst iallafall. Nu får vi hoppas att han sjunger ut vad han råkat ut för.

Jag förstår hur du menar men jag menade om ambitionen var att utföra uppdraget så var det ju helt meningslöst med en skyddsväst. Bara att det var något han skulle införskaffa signalerar att någon inte riktigt stämmer tänker nog en hel del. Men vilket som så förstår man att en ung kille som vill vara lite fräsig gärna vill springa runt med en.
Citera
2020-04-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Detta är en tråd som jag sporadiskt har följt och blivit helt fascinerad av. Eftersom det ständigt dyker upp nya uppgifter och namn känner jag mig inte uppdaterad.

Veteranbrottslingen Billy Rieloff Aspillaga har tydligen blivit dömd som gärningsman för skotten mot HOL. Billys DNA hittades på brottsplatsen,men det är väl fortfarande oklart om han hade eget motiv eller agerade som torped för någon annan.

Karin och en 17 åring som kallas för ”lillpojken” sitter för närvarande anhållna eller häktade för stämpling till mord på HOL

Jag vet inte vad som har hänt med den kriminelle norrmannen Fredrik Olafsen. Längre bak i tråden finns uppgifter om att Fredrik var på brottsplatsen och under ett slagsmål med HOL brann några skott av. Men pistolen skall ha tillhört HOL.

Någon som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter?

Nej den FO du talar om har inte varit aktuell alls i ärendet mer än att han tagit plats i tråden för att vissa förväxlade honom med FS -en namne med annat efternamn. FS var aktuell så till vida att han var delgiven misstanke för brott men avfördes senare. Han hade anknytning till det fordon som användes av BR under aktuell vecka. Det har inte varit någon annan med BR på brottsplatsen enligt vittnen och enligt HOL. vidare är det en ensam BR som syns på övervakningsbilder minuterna innan attentatet.

Din information stämmer inte överens med informationen i FUP och det är även en person som inte ens finns med i målet.
Citera
2020-04-27, 13:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
2019 års skjutning är färdigutredd i och med att Billy Rieloff Aspillaga sitter på kåken och är dömd för detta. Nu handlar det om hösten 2018, då man nu låst in en 18-åring och K*arin L*Ilja för stämplig samt förberedelse till mord. KL har varit flitig i att försöka radera bort HOL från jordens yta. FO verkar inte ett dugg aktuell längre. KL och lill-pojken sitter häktade på sannolika skäl.

FO var nog inte aktuell för polisen i det här brottet, bara i tråden. Men det låter jag vara lite osagt. Jag har inte sett honom i fupen i alla fall. Men jag kan ha missat.

Kan tilläggas att Karin fortfarande är misstänkt för anstiftan/stämpling för mordförsöket 2019 och utredningen fortgår.
Citera
2020-04-27, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
FO var nog inte aktuell för polisen i det här brottet, bara i tråden. Men det låter jag vara lite osagt. Jag har inte sett honom i fupen i alla fall. Men jag kan ha missat.
FO var aldrig aktuell, det var rent trams från en viss postare som gärna ville placera FO i trapphuset son.Gm.
Du vet den där som avgudar fina Karin.

Några få gav sen support och begrepp inte bättre de heller tydligen.

För övrigt inkom ett patetiskt troll med fullständigt missledande uppgifter om att varit på BP.

Så ligger landet.
Citera
2020-04-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FO var aldrig aktuell, det var rent trams från en viss postare som gärna ville placera FO i trapphuset son.Gm.
Du vet den där som avgudar fina Karin.

Några få gav sen support och begrepp inte bättre de heller tydligen.

För övrigt inkom ett patetiskt troll med fullständigt missledande uppgifter om att varit på BP.

Så ligger landet.
Jo, så var det. Blev väldigt rörigt i tråden när FO med kringpersoner dök upp. Så honom skall vi inte blanda in igen.
Citera
2020-04-27, 15:19
Avstängd
alicia66s avatar
Är länken i första inlägget hela fupen?
Citera
2020-04-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Är länken i första inlägget hela fupen?
Den länken trycker du på för att komma till fupen som är uppdelad i ett inte så litet antal aktbilagor. Tryck gärna på den så får du svar på dina frågor.
Citera
2020-04-27, 15:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nej den FO du talar om har inte varit aktuell alls i ärendet mer än att han tagit plats i tråden för att vissa förväxlade honom med FS -en namne med annat efternamn. FS var aktuell så till vida att han var delgiven misstanke för brott men avfördes senare. Han hade anknytning till det fordon som användes av BR under aktuell vecka. Det har inte varit någon annan med BR på brottsplatsen enligt vittnen och enligt HOL. vidare är det en ensam BR som syns på övervakningsbilder minuterna innan attentatet.

Din information stämmer inte överens med informationen i FUP och det är även en person som inte ens finns med i målet.
Det var långt innan FS hamnade i dagboksbladet som FO gjorde entré.
Redan i september
Med försök att blanda in HOLs särbo som både orsak till skotten och annat trams.
Lägga skuld på HOL och dåraktgt tona ner KL.
Hon var bara fina ängeln som hjälpte Emil i Lönneberga look-alike.

Bullshit från början till slut och sen försökte vissa Karin rövslickare att med skohorn få in FO under sekretess D

Så ligger landet
Senast redigerad av develi 2020-04-27 kl. 15:45.
Citera
2020-04-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var långt innan FS hamnade i dagboksbladet som FO gjorde entré.
Redan i september
Med försök att blanda in HOLs särbo som både orsak till skotten och annat trams.
Lägga skuld på HOL och dåraktgt tona ner KL.
Hon var bara fina ängeln som hjälpte Emil i Lönneberga look-alike.

Bullshit från början till slut och sen försökte vissa Karin rövslickare att med skohorn få in FO under sekretess D

Så ligger landet

Japp, du har rätt i påpekandet.
Citera
2020-04-27, 16:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad menar du att den skulle ändras till då??

Tänkte mest på att utredningen kring senaste dådet inte är klar än. Vad som kommer fram i den vet vi inte än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in