2020-04-30, 21:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Vem tror ni är nästa person att få "hjälp" av bajsbaronen?

Då han är femma på bollen tror jag starkt på Herkko.

Vågar någon sätta emot?
Citera
2020-04-30, 22:01
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Citat:
Varför är inte Rask partipolitiskt engagerad? Han älskar höra sin egen röst och att synas, tala inför publik och domdera.
För att han är lat och har använt sitt nylle som graffitivägg.

Citat:
Han uttalar sig tvärsäkert om saker bortom hans kännedom och sakförmåga, hans kompetens att göra allt detta utan att reflektera eller tvivla på sin egen förmåga är enorm och likaså hans engagemang.
Baronen är antagligen den lataste youtubern som har detta som heltidsjobb. Sysslat med detta i flera år och kan fortfarande inte redigera ordentligt.

Citat:
Han har den självsäkerhet och korta startsträcka många framgångsrika yrkespolitiker på kommunnivå besitter, övertron på sig själv och egenskapen att slå till dövörat när någon kunnig försöker hejda honom och förklara varför man inte bara byggt en simhall på plats X utan budget. Han vill bada, han vill bada NU.

Citat:
Jag är både fascinerad och blir skräckslagen över den sortens människor. De som kan gå i personlig konkurs fyra gånger och veckan därpå dra igång en verksamhet de inte bemästrar utan att tveka en sekund.
Jag håller med om att han saknar konsekvenstänk och inte har någon kunskap när det gäller företagande. Har du inte följt Rask rekommenderar jag att kolla på videorna där han ska starta upp en städfirma. För att ge en kort summering skulle han alltså betala sina städare runt 200 kr/h, alltså långt över vad som är marknadsmässigt. Att han skulle kunna gå i personlig konkurs kan jag mycket väl tänka mig, dock inte pga företagande utan snarare pga att han inte kan betala sin lyxkonsumtion.

Citat:
Absolut en framåtanda som är genetiskt värd att avla på i ett perspektiv på tusentals år men vars baksidor drabbar omgivningen istället för entreprenören i moderna samhällen som inte tillåter misslyckade att svälta ihjäl eller få en grov personlig näsbränna.

Citat:
Postare i tråden har sagt psykopat, jag tror inte det. Men vilka slående likheter han har med de politiker i kommuner som varit sossestyrda i 110 år, som utsett sig själva som okunnig optimist ansvara för park- och naturförvaltningen och i en rondell anlagt en lasershow och skulpturer av is föreställande Midgård mitt i sommaren för 44 miljoner för att dra dit turister.
Här kan jag bara instämma. Jag tror dock att baronen gjort sig bättre som fackpamp. Tänk lite åt Hasse Hoffa-stuket, gör ingenting på jobbet men vräker i sig oxfilé och badar i champagne på de anslutnas lön.

Gällande Herkko så har han redan "hjälpt" honom men valde att ta bort videon.
Citera
2020-04-30, 22:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Haha!
Jag sätter mina blygdläppar på att han är SD (inget fel med det)
Men det passar ju inte när man är på samma plattform som Anis och co...
Så därför är Rask, som alltid säger vad han tycker, tyst....
Jag tror du har rätt, jag har för mig att han sa det i en video men är osäker där... Dock, om han är SD så är det ju självförklarande varför han inte är politiker. Dels är inte ansiktstatueringar riktigt deras melodi, dels är vilka ämnen som skall hanteras, hur man ställer sig till dem och varifrån information skall komma ganska strikt reglerat inom SD.
Han kan säkert lägga sin röst - men någon framstående företrädare för partiet har han mikroskopiska chanser att bli.
Citera
2020-04-30, 22:11
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Gällande Herkko så har han redan "hjälpt" honom men valde att ta bort videon.

Det var som fan. Har inte känt till Rask tidigare.
Då säger jag att nästa han "hjälper" blir...
Jag vill inte posta det i tråden. Fixar bevis som går posta i efterhand.
Citera
2020-05-01, 00:54
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
blahblahblah
Vad snackar du om egentligen? Har du på dig snabba skor? Den här tråden är tillägnad Carl Fredrik Alexander Rask aka Bajsbaronen.

Ont: Kul att se att våran Baron är tillbaka efter endast två veckor, redo att Raska någon stackare.

Hoppas verkligen han gör en video om den ryktandes tik tok stjärnan som nu blivit häktad, BB, you got this, burie that mf peddo-bitch!
Citera
2020-05-01, 06:54
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie83
Senaste är att han skryter om vilken god samarit han är som fick magmysaren omhändertagen. I vanlig ordning så kollar inte rask upp fakta ordentligt och gör bort sig igen. Magmysaren är varken omhändertagen eller slutat med magmys. Fullt ös med stavgång i det fria på youtube och magmys på diverse andra sociala medier.

5-0 magmysaren vs bajsbaronen!

Rask!! När ska du kolla upp saker ordentligt innan du öppnar dit getarsle och sprider skit utan fakta bakom?

Rippat & Kontaktat Youtube, kan väl inte vara tillåtet att sitta och ljuga om att folk är omhändertagna när dom inte är det? En strike vore välförtjänt.

Förövrigt är det väldigt lustigt att Rasken verkar ha lika svårt att sluta raska folk som Mikael har att sluta söka magmys.

Och ännu lustigare är att han på allvar trodde att folk skulle sitta och orka titta på ett ihopklippt sjutimmars reprisklipp om pundarfarsan.
Citera
2020-05-01, 06:57
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Hoppas verkligen han gör en video om den ryktandes tik tok stjärnan som nu blivit häktad, BB, you got this, burie that mf peddo-bitch!

Då din sökmotor är trasig lagade jag den åt dig.
Tråd: (FB) Tiktok-kändis åtalas för sexbrott mot småflickor (2020-02-19)
Verz: https://youtu.be/as4HGgQ4VRQ

Lägger inte ord i din mun utan seriöst, vad menar du med det jag citerar? Varför vill du det?
Citera
2020-05-01, 07:39
Medlem
Spritnotas avatar
Jag hatar att jag är sån här. Inte kan hålla käften utan försvara idioter jag aldrig själv närmat mig.

Men seriöst, låt det Rask kallar M-ettett-tre seriöst vara ifred. Jaaa hon är/var säkert mongo men jag lovar att finns en säkerhetsrisk är SÄPO inkopplade.

Min teori: en nästan vanlig kvinna som var understimulerad och blev överstimulerad och förlorade fokus.

NEJ JAG FÖRSVARAR DIG INTE och jag har läst tusen böcker du inte förstår. Men jag tror genuint du bara ska börja ett nytt liv och kan finna frid.
Citera
2020-05-01, 10:15
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Rippat & Kontaktat Youtube, kan väl inte vara tillåtet att sitta och ljuga om att folk är omhändertagna när dom inte är det? En strike vore välförtjänt.

Förövrigt är det väldigt lustigt att Rasken verkar ha lika svårt att sluta raska folk som Mikael har att sluta söka magmys.

Och ännu lustigare är att han på allvar trodde att folk skulle sitta och orka titta på ett ihopklippt sjutimmars reprisklipp om pundarfarsan.

Nu är jag ingen expert alls på juridik så rätta mig om jag har fel. Det borde i alla fall räknas minst som förtall kan jag tycka. Jag har anmält Raskens klipp till youtube.

Ja ett sjutimmars långt klipp vem orkar kolla igenom det i ett svep? Om ens man orkar beta av det?
Citera
2020-05-01, 11:22
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie83
Nu är jag ingen expert alls på juridik så rätta mig om jag har fel. Det borde i alla fall räknas minst som förtall kan jag tycka. Jag har anmält Raskens klipp till youtube.

Ja ett sjutimmars långt klipp vem orkar kolla igenom det i ett svep? Om ens man orkar beta av det?

Jag anmälde klippet jag också

Sju timmars långt klipp?
Vad lider karln av, Grandios Självbild eller har han fått en psykos?
Sen ska ha visst ge ut en bok också. Vem vill läsa eller läsa eller betala för den tror han och hur ska han få råd att betala en spökskrivare att skriva om boken då han inte ens har råd att köpa ett nytt batteri till bilen?

Hans liv kan samanfattas på ett A4 papper och är redan redovisat flerfaldigt på hans kanal och består av två delar:

1. Uppväxten bestod av en hårt arbetande Far som Baronen gjorde sitt bästa för att knäcka genom att pissa och skita i lägenheten där han bodde så att han omöjligt fick chansen att återhämta sig efter sina krävande resor utan måste ödsla de sista krafterna till att sanera lägenheten när han kom hem..

2. Pappan hamnade senare i missbruk och Baronens fortsatta trakasserier mot fadern övergick till att hänga ut hans misserabla liv på sin youtubekanal.
Fäblessen för fekalier återstod dock då han stolt visade upp sitt värv och historierna runt detta var rikligt förekommande mellan uthängningarna av sin far och andra olycksaliga....
Senast redigerad av 123.... 2020-05-01 kl. 11:36.
Citera
2020-05-01, 14:14
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Jag skrev till ett nick som tagit upp mycket uppmärksamhet i hans kanal.

Den TikTok-personen är ju sedan länge uthängd här i rätt forum. Vad kan kan Rask tillföra när Verz som har koll på fallet med trippla views tagit upp det?
Underhållning såklart, kul att se en vuxen småbarnsfar sitta och skrika om något han egentligen inte har så bra koll på.
Citera
2020-05-01, 14:38
Medlem
.-.-.s avatar
Magmysarn har än en gång lyckats trolla rasken.
Rask tror att Micke är tvångsomhändertagen men i själva verket så har han bara startat nya kanaler och fortsätter leta magmys.
Rask blir dominerad av magmysmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in