Citat:
Ursprungligen postat av
CutsLikeAKnife
Vi blev ett land av veklingar på 1800-talet när vi valde en fikus fransman till kung. Frugan vantrivdes i Sverige och hans tid som regent är ett totalt fiasko. Från fruktade vikingar till ynkryggar på extremt kort tid. Resten är så att säga historia och man kan diskutera omständigheter och man kommer fram till idag där vi fortfarande är rädda för att säga enkelt och rättframt vad vi tycker. Jullan har en klar poäng när hon tog upp det. Blev storm och anklagelser mot henne med rent idiotiska kommentarer.
Okej lite off topic, vi kan diskutera detta länge men jag håller på Jullan. Vi har blivit ett lättkränkt folk utan stolthet för vår historia och kultur och fostrats med att allt som är utländskt är bättre och vi skall vara tacksamma.
Detta speglas naturligtvis på macronivå som exempelvis BB.
Amen!
Drar gärna parallellen till hur 1940-50-talister uppfostrades och hur de sen uppfostrade sina barn (60-70-80-talister).
De senare uppfostrar sina barn helt annorlunda i dagens tid. Hur 90-och-00-talisternas barn blir uppfostrade vågar jag inte uttala mig om, men helt klart har flams och trams givits betydligt mer utrymme i modern tid. Mjälkigt? Ja. Blir förmågan att hävda sig mindre och mindre? Ja.
On T: Jullan ska vara kvar på måndag såklart. Men, blir väl rösta kvar i vanlig BB-ordning?!