2020-05-01, 01:00
Medlem
Tror inte att Jasmine kommer vara så glad av att Martin har umgåtts så mycket med Victoria själv utan henne om dom nu skulle fortsätta som par utanför. Tror inte att hon skulle uppskatta det. Tycker inte att det är schysst heller att Vicktoria bjuder hem honom till sig. Dom kunde ha väntat till Jasmine kommer ut
Om man nu är ett par. Vem åker då till en annan tjej och hänger och kanske sover över?
Både jag och min kille diskuterade detta och ingen av oss tycker att man gör så
2020-05-01, 01:03
Medlem
Dukanva85s avatar
Alltså nej jag tror INTE Martin och jassas förhållande kommer fungera utanför. Jassa är för sotis och Martin har bränt sin bro till tillit. Jag ser inte framför mig att Martin ens skulle få ta en laid back kväll med kompisgänget utan att få ett antal sms och samtal från jassa där hon undrar vilka han är med och vad han gör exakt hela tiden. De kan som sagt inte sitta ihop precis hela tiden. Tror aldrig det kommer fungera om man inte litar på varandra.
Senast redigerad av Dukanva85 2020-05-01 kl. 01:05.
2020-05-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Haha. Var det samtalsämnet Sami, Mergim och Lennie hade förut.

Händer inte så mycket roligt. Lennie rakar Mergim i badrummet just nu.
Är det rövhålet som friseras? Snart är det dags för första knullet i frihet och jag kan tänka mig att Lennie vill ha hårfritt på startbanan.
2020-05-01, 01:04
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmikatten
Tror inte att Jasmine kommer vara så glad av att Martin har umgåtts så mycket med Victoria själv utan henne om dom nu skulle fortsätta som par utanför. Tror inte att hon skulle uppskatta det. Tycker inte att det är schysst heller att Vicktoria bjuder hem honom till sig. Dom kunde ha väntat till Jasmine kommer ut
Om man nu är ett par. Vem åker då till en annan tjej och hänger och kanske sover över?
Både jag och min kille diskuterade detta och ingen av oss tycker att man gör så

Martin är ju en fuckboy så det är ju hans jobb. Han kommer ju bara "pussa" henne så det är ju inte haram.
Vickan är ju en nära "vän" med Jassa så det kommer säkert att uppskattas och hon värmer upp fuckboy tills Jassa kommer ut. Martin vet ju var gränsen går
2020-05-01, 01:06
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Social kompetens kallas det att inte vara onödigt ärlig. ALLA ljuger flera gånger per dag.
Har själv autismspektrumstörning så har lärt mej mycket om det där. Gjorde en massa misstag som liten med att vara för ärlig och menade aldrig att såra någon. Gör fortfarande något enstaka misstag här och där men har lärt mej mycket genom att kolla "människor med Mosley", Vetenskapens Värld och liknande program om hur socialt spel/vita lögner funkar.
Skulle knappast påstå att det är något typiskt svenskt. De flesta reportagen jag sett eller saker jag läst har varit engelskspråkiga. Snarare västerländskt?

Har inte Julia också Aspergers eller något inom autism utöver adhdn? Gissar att hon hade svårt med socialt spel när hon kom hit just för att hon inte fått sin diagnos och lärt om den än. Men eftersom neurostörningar inte var så kända bland lärare på den tiden Julia var i mellanstadiet så drog lärarna paralleller mellan vart hon kom ifrån och hennes bristande sociala kompetens.

Det var iaf vad jag tänkte direkt när hon tog upp det där med tröjan eftersom jag har gjort liknande tabbar när jag var yngre.

Bra inlägg!
Autismspektrum är såklart en faktor i den sociala framtoningen. Har man svårt att tolka sociala kontexter så blir det lätt knas. Jag är dock mer inne på att den vita lögnen genomsyrar allt för mycket i dagens Sverige. Alla ska med och sånt betongsossetänk har fått för mycket utrymme. Lär barn att världen är orättvis och att ärlighet varar längst istället för att sockerströssla. Den som exempelvis mobbar ska ha sig en jävel rätt på snoken, och det lär ju inte hända när man blir uppväxt med bedrägliga lögner som bara syftar till att upprätthålla social jämvikt i mellanmänskliga relationer. Stort område att diskutera kring förstås. Det sociala spelet är nödvändigt, absolut, så länge det inte går till överdrift.

On T: Frida ligger risigt till på måndag!
2020-05-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Alltså nej jag tror INTE Martin och jassas förhållande kommer fungera utanför. Jassa är för sotis och Martin har bränt sin bro till tillit. Jag ser inte framför mig att Martin ens skulle få ta en laid back kväll med kompisgänget utan att få ett antal sms och samtal från jassa där hon undrar vilka han är med och vad han gör exakt hela tiden. De kan som sagt inte sitta ihop precis hela tiden. Tror aldrig det kommer fungera om man inte litar på varandra.
Det kommer bli en ledsen jasmine tror jag när hon får veta om Martin och Victorias valborgs firande ihop
2020-05-01, 01:09
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Nej 2 st. Bara för att glasman ska hänga med 4 st betyder inte det att alla ska in i huset som besökare.

Förstått att mamma och brorsan ska in men eftersom alla ska träffas i Stockholm så kan man ju tro att de alla ska in.
2020-05-01, 01:10
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Är det rövhålet som friseras? Snart är det dags för första knullet i frihet och jag kan tänka mig att Lennie vill ha hårfritt på startbanan.

Det är inte så många dagar kvar så han värmer upp och kåtar upp pojken med husporslinet i käften. Easy Rider har säkert fantasier om hur pojken med Bollywood tandraden snaskar hans kotte medan han masserar området på pojken mellan kukroten och rövhålet. Han berättade ju för knulldockan hur man skall göra. Pojken kommer ju få vitare tänder när Easy Rider släpper sin laddning.
2020-05-01, 01:12
Medlem
Är ju inte direkt smidigt av Martin att dra hem till Victoria två dagar på raken det första han gör i frihet typ. Även fast dom inte gör nåt mer än att umgås så kommer ju folk börja spekulera. Och han som inte vill uppfattas som en fuckboy
Senast redigerad av robcore 2020-05-01 kl. 01:57.
2020-05-01, 01:13
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Grattis från oss på Flashback Big Sam!
We löv u!
2020-05-01, 01:14
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmikatten
Det kommer bli en ledsen jasmine tror jag när hon får veta om Martin och Victorias valborgs firande ihop
Säkert. Nu tror jag ju inte att de gör nåt sånt som alla andra antyder hela tiden. Patetiskt. Men jass skulle nog inte gilla det oavsett.
2020-05-01, 01:14
Medlem
__Alez__s avatar
Fick de brev om att förbereda Samis födelsedag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in