Citat:
Ursprungligen postat av
Klimakterietanten
Börjar med andra stycket och där väljer jag att kommentera just detta att man kan ändra sig om vem man gillar om den ena åker ut och ju längre man ser på programmet, vilket kanske gäller även mergim och lennie följare. De är nog inte sämre än dig och mig och kan ändra sig, så det ser jag inte som ngt som är skrivet i sten.
Vad gäller 3:e stycket så känner jag i alla fall att man ska rösta lite på den som är som den är inom en realistisk period i förhållande till när programmet sänds.. Om Mergim är superbra som människa om 10 år kan ingen veta, men jag vet hur han var när programmet började och hur han varit till nu och grundar mina åsikter och min röstning just av den anledningen. Gillar man Lennie bör man separera på honom och mergim för Lennie kommer inte till sin rätt och har inte fått en chans då han först hade både Amilia och Mergim på sig hela tiden och nu Mergim och till viss del Frida. Han är rädd hela tiden att Mergim ska flippa ur och i klassrummet häromdagen kom ett sånt exempel fram igen där Mergim blev sur och trodde ngt som inte stämde och det är fruktansvärt fult att låta Lennie ta denna behandling om och om igen och Lennie sen ber om ursäkt för ngt han inte gjort. Sen får han ingen ursäkt tillbaka. Det är aldrig ens fel att två träter..
Hur som helst så tar jag det inte personligt och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig i mångt och mycket om jag bara får tillräckligt med saklig info och det har jag gjort nu två gånger just här angående röstandet, men inte denna gång tyvärr. Känner väldigt starkt att Mergim inte ska med till final så är det bara. Hindrar det Sami till att vinna, ja, då är han ju ingen vinnare.. Kan inte spekulera om hur rösterna läggs den dagen. Det är nu som gäller och Mergim kom nog upp på tavlan för att Sami hade 3 röster vilket jag inte vågar hoppas på händer nästa vecka igen.
Tack för input. En split vote kommer inte att hjälpa Jullan dock. Vi får acceptera att alla lägger sin röst som de känner, skitsamma. Hade vi kunnat enas hade läget varit annorlunda men vi ligger alla för långt ifrån varandra och alla har redan en bestämd åsikt så man kan bara lufta lite här på flashback. Låt oss hoppas på det bästa. Vem vet skiten kan ändå vara bestämd från produktionen och de har sin egen agenda då reklamtid är deras överlevnad. Vem drar mest tittare av de tre och vilken grupp har den största plånboken?
Jag skulle vilja tro att det är Jullan, men det är antagligen en "long shot".
Det du skriver angående Mergim och Lennie där är jag med på den åsikten, har tyckt väldigt länge att det är en märklig duo just nu. Lennie är konflikträdd men talar mycket om att han vill jobba med krishantering det känns helt motstridigt mot hans uppträdande. Mergim söker en "bror" men det känns tydligt att han vill ha mer. Frida.....ja, bitter för aldrig fick komma in i Rainbow och lackar på Jullan. En helt oberäknelig trio som har hittat varandra under märkliga premisser.
Cheers