2020-04-30, 21:12
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Det verkar gå lite mode i att säga man haft Covid-19. Det har nästan blivit en statusgrej. Smittade som överlevt tror de är halvgudar.
Jag vet hur många som helst som varit hemma med förkylningssymptom och som alla nu går omkring, slår sig för bröstet och hävdar att de överlevt ett mördarvirus.

Men det är personer som blivit smittade på sin arbetsplats eller av personer med bekräftad sjukdom, jag talar om.

Jag är också medveten om alla dom med snuva som tror sig ha haft det.
Citera
2020-04-30, 21:13
Medlem
Det är dags att sluta med mass corona/billgates psykos.Skit jobbigt!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Svårt att uttala mig om Sydkorea som verkar klara av den svåra balansgången på slak lina, i alla fall än så länge.

Nya Zeeland kan, möjligtvis, isolera sig ifrån omvärlden. Men när ett vaccin väl finns på plats så kommer vare sig ekonomi eller samhälle finnas kvar på Nya Zeeland.

Taiwan känner jag till för lite om för att jag skall kunna uttala mig.

Vaccin, vaccin, vaccin..

alla "pengar" är på det ?

Nu pratar du skit igen !
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
https://www.rivm.nl/en/novel-coronavirus-covid-19/children-and-covid-19
https://www.timesofisrael.com/spread-of-coronavirus-by-children-further-doubted-after-french-case/
https://www.lbc.co.uk/hot-topics/coronavirus/can-children-spread-pass-on-covid-19/
https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2020/the-role-of-children-in-the-transmission-of-sars-cov-2-report-2020.pdf

Bara Sverige?

Tegnellanhängare utan barn finns väl även utomlands?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Sedan allt fler världsledare börjat berömma Sveriges väg så har de rabiata rättshaveristerna blivit allt mer desperata i sitt kronidiotiska kampanjande

Vilka "världsledare"? Länka källor, tack.
Citera
2020-04-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Än så länge har jag inte har hört från nån jag känner inom vården som fått testat än, mer än om de är sjuka. Jag jobbar också inom vården just nu, men har inte hört något på min arbetsplats ännu, så det tar nog lite tid. Bra att de börjat nu iallafall!
Jag hörde det från en läkare vars hela arbetsplats testades härom dagen. Eller det kanske var i slutet av förra veckan (och nu de fick svar).

Det kanske är olika beroende på var man jobbar, men de verkar igång med det.
Citera
2020-04-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Många som är oroliga och ”känner efter” lite extra och skulle de få lite hosta så tror de att det är corona. Tyvärr så tror jag att vi ligger väldigt långt bort, att 30% skulle ha eller haft smittan i Stockholm är rent av skrattretande.

Japp. Jag fick frågan idag:
”Jag har varit täppt i nästan sen igår. Tror du att jag har fått Corona”?
Jag orkar inte ens....
Citera
2020-04-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Tegnellanhängare utan barn finns väl även utomlands?

Du menar forskare som letar evidens och belägg? De verkar inte finnas så många här på detta vetenskapsforum i alla fall. Mestadels trådsanningar och hejarop vad jag kan se.
Citera
Avslutad
Skolor

Citat:
Jag har barn och jag vet att man inte stänger skolor pga av det. Dock blir det ett jävla liv varenda gång huvudlöss eller springmask snurrar på avdelningen.

Faktum kvarstår att man förväntas inte låtsas om att den är en pågånde pandemi.

DET ÄR EFTERBLIVET/KORKAT/SVAGBEGÅVAT O.S.V....

Och om du håller med om att man skall låtsas som om allt är som vanligt under pågående pandemi, så hör du till den svagbegåvade skaran. Det är helt och hållet ditt val.

Förlåt men vad var ditt argument?
Senast redigerad av text-tv-202 2020-04-30 kl. 21:19. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
Bra att hon skämmer ut Sverige på CNN och anklagar Sveriges myndigheter och regering för hennes fars död i Corona. Han och andra hade varit vid liv om vi valt en annan väg.

Från 2.35

https://www.youtube.com/watch?v=vWPIGty2f6Q
Citera
2020-04-30, 21:17
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Gulligt att du pushar för din agenda, men ingen lyssnar på er förnekare längre.
Sverige har världens högsta skattetryck och kommer ha det även under överskådlig framtid.

Lika bra att ni ger upp.

Att Sverige kommer ha fortsatt världens högsta skattetryck betvivlar jag inte.
Jag syftade på dina fantasier om att våra grannländer kommer klara sig bättre, båda ekonomiskt och antalet döda i längden.
Citera
2020-04-30, 21:17
Medlem
Månsans avatar
Fiasko. Sveriges så kallade taktik kan inte sammanfattas på annat sätt. Det inbillade berömmet från WHO som all ljugmedia kablade ut igår visade sig vara något helt annat när den bortklippta texten kom med.

Det handlade inte alls om beröm, snarare om att Sveriges slöa, handlingsförlamade, ologiska och totalt förvirrade metoder avfärdades som farliga, inte bara för Sverige utan också vettiga länder som sköter corona-farsoten med noggrannhet.

Nyss i Aktuellt ännu mer kritik från WHO framförd av deras chefsepidemiolog. Man förstår att resten av världen skakar på huvudet åt stackars Sverige som inte fattat det mest elementära. Inte ens de mest drabbade regionerna i Spanien och Italien är i närheten att uppnå flockimmunitet, dvs Sveriges huvudspår i kampen mot covid är ett värdelöst villospår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in