2020-04-30, 21:08
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ologik på högsta nivå.
Våra grannländer lider av betydligt högre arbetslöshet, konkurser och ekonomisk kollaps och tvingas till mycket drastiskare åtgärder som i slutändan resulterar i ännu högre skattetryck än oss.
Och jo, dom kommer visst komma ikapp och fler kommer dö än här, isolering och karantän försvagar nämligen immunförsvaret och viruset försvinner inte.
Såvida dom inte sitter i karantän i två år tills ett vaccin finns.
Sverige lider av "fula" siffror nu absolut.
Tänk en vända till innan du postar fler ogenomtänkta svar.

Gulligt att du pushar för din agenda, men ingen lyssnar på er förnekare längre.
Sverige har världens högsta skattetryck och kommer ha det även under överskådlig framtid.

Lika bra att ni ger upp.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
https://www.rivm.nl/en/novel-coronavirus-covid-19/children-and-covid-19
https://www.timesofisrael.com/spread-of-coronavirus-by-children-further-doubted-after-french-case/
https://www.lbc.co.uk/hot-topics/coronavirus/can-children-spread-pass-on-covid-19/
https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2020/the-role-of-children-in-the-transmission-of-sars-cov-2-report-2020.pdf

Bara Sverige?

Data on viral load, as estimated by real-time RT-PCR threshold cycle values from 3,712
COVID-19 patients were analysed to examine the relationship between patient age and
SARS-CoV-2 viral load. Analysis of variance of viral loads in patients of different age categories
found no significant difference between any pair of age categories including children. In
particular, these data indicate that viral loads in the very young do not differ significantly from
those of adults. Based on these results, we have to caution against an unlimited re-opening of
schools and kindergartens in the present situation. Children may be as infectious as adults.

https://zoonosen.charite.de/fileadmin/user_upload/microsites/m_cc05/virologie-ccm/dateien_upload/Weitere_Dateien/analysis-of-SARS-CoV-2-viral-load-by-patient-age.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hela poängen är att resultaten från Bromma geriatriska sjukhus med hög överlevnad av de äldre patienterns, visar ju på att man inte bör bunta ihop alla äldre och slänga dem på "palliativ vård"- högen. Utan tvärtom, att många kan överleva med god vård. Men jag orkar inte dra det hela en gång till just nu, det blir tjatigt i tråden. Läs gärna artikeln jag länkade där, vid intresse för ämnet.
Man 'buntar inte ihop" patienter efter kronologisk ålder.
Citera
2020-04-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Du argumentera som om det inte finns något corona-virus. Detta är inte någon influensa!!!

Inte alls. Det handlar om att det finns en population som drabbas varje år av influensa, vissa år mer andra år mindre. Om du drabbas av influensa och dör eller Covid-19 och dör som 90-årig multisjuk så blir resultatet detsamma. Covid-19 kommer att skörda fler av olika orsaker (naiv population mm) men fram till 1 juni tror jag inte på mer än 3000-4000 i överdödlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det verkar konstigt att det skulle vara så få.

Jag har flera i min bekantskapskrets som varit sjuka - de flesta man pratar med känner någon som varit sjuk eller testat positivt.

Det verkar gå lite mode i att säga man haft Covid-19. Det har nästan blivit en statusgrej. Smittade som överlevt tror de är halvgudar.
Jag vet hur många som helst som varit hemma med förkylningssymptom och nu slår de sig för bröstet och hävdar att de överlevt ett mördarvirus.
Senast redigerad av Promeneramera 2020-04-30 kl. 21:12.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Jag har flera i min bekantskapskrets som varit sjuka - de flesta man pratar med känner någon som varit sjuk eller testat positivt.

Många som är oroliga och ”känner efter” lite extra och skulle de få lite hosta så tror de att det är corona. Tyvärr så tror jag att vi ligger väldigt långt bort, att 30% skulle ha eller haft smittan i Stockholm är rent av skrattretande.
Citera
2020-04-30, 21:10
Avslutad
Citat:

De flesta känner väl betydligt mer än 10 personer inräknat kollegor, vänner och familj så det är naturligt om man vet någon när det är 13% (mer än 1 på 10)
Citera
2020-04-30, 21:10
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ingen lögn allt. Ingen seriös bedömare har heller inte förnekat siffrorna. Det är därför ytterst märkligt att skolstängningarna är ett så utbrett fenomen.

En norsk undersökning har dessutom visat att skolstängningar är kostsamt för samhället på lite sikt.

Människoliv måste få kosta.
Citera
2020-04-30, 21:11
Medlem
Det är Pengarna före Livet i Sverige!
Jag visste inte att Pengarna betyder mer än Livet för Regeringen och svenskarna....

RUSKIG BAKSMÄLLLA SÅ SMÅNINGOM...

Vilka ska ställas till svars?

Är det treenigheten med myndigheterna: Folk"hälso"myndigheten eller Socialstyrelsen eller Myndigheten för "Samhällsberedskap"
Eller
REGERINGEN? (med bifallande "vi står enade" bihang)?

Mördare ska till rättsväsendet!!!
HD Väntar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Data on viral load, as estimated by real-time RT-PCR threshold cycle values from 3,712
COVID-19 patients were analysed to examine the relationship between patient age and
SARS-CoV-2 viral load. Analysis of variance of viral loads in patients of different age categories
found no significant difference between any pair of age categories including children. In
particular, these data indicate that viral loads in the very young do not differ significantly from
those of adults. Based on these results, we have to caution against an unlimited re-opening of
schools and kindergartens in the present situation. Children may be as infectious as adults.

https://zoonosen.charite.de/fileadmin/user_upload/microsites/m_cc05/virologie-ccm/dateien_upload/Weitere_Dateien/analysis-of-SARS-CoV-2-viral-load-by-patient-age.pdf

Det saknas två parametrar ovan: Hur stor andel barn infekteras och hur smittsamma är de utan symptom?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Åk till Syd-Korea, Nya Zeeland eller Taiwan och försök berätta för dom att de har gjort fel

Vill man spara människoliv så har Norge, Danmark och Finland valt rätt väg.

Det kan du inte säga än. Detta då vi inte vet hur det kommer bli när länderna öppnar upp igen. Högst troligen kommer smittan börja spridas där och om det inte finns något vaccin innan dess -så måste man stänga ner apparaten igen. Och så kommer man få hålla på tills det att det finns ett vaccin. Detta kommer kosta enorma summor. Som du vet växer inte pengar på träd utan de måsta tas någonstans från. Pengar som troligen skulle gå till sjukvård av olika slag. Sämre sjukvård innebär fler sjuka personer vilket i sin tur resulterar i död. Sämre ekonomi leder till fattigdom som i sin tur leder till sämre hälsa som i sin tur resulterar i död. Det är en enorm dominoeffekt som kommer pågå långt mycket längre och påverka långt många fler -om ekonomin skiter sig.

Det är ingen tävling. Av två dåliga allternativ är inget att föredra men ekonomin kommer om det går illa döda fler än Corona och det är detta Sverige rustar för. Resultatet om vem som gör rätt kan vi se först om något år.
Citera
2020-04-30, 21:12
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Yea, dvs ett looser samhälle som skapar massor av loosers!

Nä, se det som darwinism fast ur ett ekonomiskt perspektiv.
Företag med dåliga affärsplaner går under. Människor med meningslös kompetens likaså.

Helt OK för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in