2020-04-30, 17:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Skelettdelar har hittats i Ljungby

Har man DNAat om det kan vara BO?
Citat:
Skelettdelar hittade i skogsområde i Ljungby

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-kvarlevor-antraffade-i-ljungby/
Citera
2020-04-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Omräknat i dagens penningvärde så skulle nok 200.000 motsvara ett extravagant beställningsmord...

Dna-spår borde väl handla om avtryckens ordningsföljd eller avtorkning odyl. Helst på ett sätt som inte TH kan kontra bort med att han berört platsen senare. Om AE exv sorgfälligt rengjort sin necessär nyligen och inga andra dna än THs finns i substans på denna — som då kanske stått framme som AEs omtalade ägodelar i hallen — så skulle väl det tala för att THs historia inte stämmer. Liknande förhållanden går väl att tänka sig. Även omvänt: En yta har torkats av, tänkt före bortförandet, men AEs (eller ngn annans) dna borde ha funnits på rengöringsmedelsflaskan, eller på ljusstaken mitt på bordet.

Th har kanske tagit i något och använt handskar för att låtsas vara boven, men handskarna har ändå avsatt hans dna på föremålet (för han kliade sig i ansiktet), som annars är rent. Utpressningsbrevets kuvert har THs dna på sig fläckvis där TH har tagit i kuvertet, men även i små mängder jämnt fördelat över ytan, ty TH hade det i innerfickan när han först tog det med sig hem. Såna saker.

Även en bov med handskar måste ju sen ta i saker och avsätta åtminstone minimala mängder dna på saker. Och sudda ut avtrycken som fanns där innan. Har boven sen övermannat AE med handskar på så borde man ju kanske förvänta sig att dna från AE borde finnas på saker som boven måste ta i därpå — ett dörrvred eller vad det kan vara. Om vredet är rent så har nån torkat av det, och det är troligtvis inte en ensam GM med en sprattlande AE under armen... Och liknande.
Möjligt att han inte tänkt på allt detta. Fantastiskt så långt det har kommit med spårsäkring och DNA. Kunna se lager och i vilken följd någon avsatt DNA.
Din första mening, hoppas inte han använde hennes 200’ till att betala någon lönnmördare bara 😉. Usch vilken otrevlig typ han verkar vara. Hon borde ha lämnat honom för längesen. Snåla människor får jag utslag av!
Citera
2020-04-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Dette involverer så mange! Enken som er igjen må ha det vondt! Så mye på en gang.

Personen bak dette har forårsaket 18 mnd med ren terror for veldig mange. Å ville barn og barnebarn så vondt er uforståelig. Veldig vanskelig å ta inn over seg at slik ondskap finnes. At en bestefar står bak er ikke mulig, tenker man. Men man tror heller ikke at en far kan kvele sin sønn med strips. Toten-saken er en grufull påminnelse om hva som finnes der ute.
Citera
2020-04-30, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack för svar. Tänkte mer på hur länge han haft bilen före han sålde den. Ska leta och se i tråden.

Mai stemmer. 24 mai 2019 solgte han den til ARV## TV##T BJØ##AFJO##EN
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer =DN37074
Citera
2020-04-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Personen bak dette har forårsaket 18 mnd med ren terror for veldig mange. Å ville barn og barnebarn så vondt er uforståelig. Veldig vanskelig å ta inn over seg at slik ondskap finnes. At en bestefar står bak er ikke mulig, tenker man. Men man tror heller ikke at en far kan kvele sin sønn med strips. Toten-saken er en grufull påminnelse om hva som finnes der ute.

Ser i div nettaviser nå i ettermiddag at barnas nye bistandsadvokat uttaler at alle barna tror på THs uskyld.

Blir litt kvalm av meg selv fordi jeg engasjerer meg. Men en skal ikke bare myrde en dame sånn. Uansett hvem som står bak. Kjenner på en harme overfor AEH sin skjebne. Glad Politiet har lagt ned ressurser utover det vanlige.

Kan politiet ta feil? Håper nesten det, at TH enten er den som er hjelpemann selv, inne i Sloraveien etter ugjerningen, og sånn dekker over for noen. Det har jo skjedd før at psykisk syke mennesker i psykose dreper noen de står nær. Føles bedre at noen utenfra faktisk er så gal og ond og orkestrer hele ondskapen.
Citera
2020-04-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ser i div nettaviser nå i ettermiddag at barnas nye bistandsadvokat uttaler at alle barna tror på THs uskyld.

Blir litt kvalm av meg selv fordi jeg engasjerer meg. Men en skal ikke bare myrde en dame sånn. Uansett hvem som står bak. Kjenner på en harme overfor AEH sin skjebne. Glad Politiet har lagt ned ressurser utover det vanlige.

Kan politiet ta feil? Håper nesten det, at TH enten er den som er hjelpemann selv, inne i Sloraveien etter ugjerningen, og sånn dekker over for noen. Det har jo skjedd før at psykisk syke mennesker i psykose dreper noen de står nær. Føles bedre at noen utenfra faktisk er så gal og ond og orkestrer hele ondskapen.

Riksadvokaten har tidligere uttalt at han er imponert over hva politiet kunne presentere. Grunnlaget er nok massivt. Nå venter flere pågripelser. Men det er lov å håpe. Han er ikke dømt.
Citera
2020-04-30, 18:15
Medlem
Ser barna nå står frem og forsvarer faren. Hvor har de vært i 18 mnd tro? Ingen av de har stått frem og bedt for sin mor, men nå er de plutselig på banen.

Var AEH den fantastiske moren og bestemoren tro, hva får de til og stå frem for gjerrigknarken men bry seg lite om moren.

Nå er det vel dokumentert at AEH levde i et turbulent ekteskap, hva som gjør at hun har klart og holde ut så lenge er uvisst, men hun tilhører generasjonen som venter med å skille seg til barna er voksne
Det er lite som tyder på at hun var en slem mor og bestemor.
Kjenner jeg blir oppgitt når barna stiller opp for faren, men ikke sin egen mor som har ofret seg for familien.Hvis de hadde trodd på denne kidnapping historien kunne de jo stått frem og tryglet kidnapperne. Men nei det var åpenbart ikke aktuelt. I 18 mnd. har de forholdt seg tause selv om de trolig kunne bidratt med noe, men når faren blir fengslet kommer det plutselig noe fra de.

Det vi vet er at TH var sykelig opptatt av å se sin formue vokse, så sykelig at han ikke unne sin kone noe som helst.
Synes barna dette er (var) greit? At mor muligens måtte true seg ut av et ekteskap med en mann hun hadde vært gift med i nesten 50 år. At barna ikke unte sin mor litt lykke og penger til å klare seg de siste årene av sitt liv. Det er utrolig trist og veldig provoserende.

Hun har levd hele livet med en gjerrigknark, dessverre vet jeg noe om dette, selv om vedkommende ikke lever lengre. Jeg vet altså noe om hvordan menn som TH tenker, de bryr seg kun om penger derfor er hustruene heller ikke redd for at de skal forlate de for muligheten til å finne en ny kvinne som ikke krever noe som helst er liten.

AEH var sikkert en slik hustru. Noe av det som har kommet frem de siste dagene ( ektepakt som ikke ble endret etter 1993) tyder på at AEH var en kuet kvinne noe som jeg også vet fra mitt tilfelle.

Det er trist å lese at barna forsvarer sin far til tross for at de godt må ha visst hvordan moren hadde det i ekteskapet. Og vi hørte ikke et ord fra de mens mor var savnet.

Hele historien er utrolig trist uansett utfall. Med sånne barn ville det ikke forundre meg om hun faktisk har forsvunnet frivillig og mottatt disse 10 mill selv.

Det er vel ikke sannsynlig ,men jeg ville ikke bebreide henne med en sånn drittsekk til ektefelle og så svikefulle barn.
Skam dere, la politiet gjøre jobben sin, hvis deres far er uskyldig har han lite å frykte men hvor var dere barn når deres mor forsvant.

Ingen som gidder å høre på dere. AEH fortjente ikke en slik skjebne etter å hatt seg av barn, barnebarn og hus og hjem i nesten 50 år
Skal dere forsvare deres far, så må dere også kunne stå frem og etterlyse deres mor.

Beklager mitt utbrudd, men ble veldig provosert av dette. Og skjønner ikke barna at det er takket være sin mor at faren har kunnet tjene alle disse pengene. Uten en hustru som har tatt seg av barn og hus hadde han jo ikke hatt disse mulighetene.
Senast redigerad av Timbar 2020-04-30 kl. 18:54.
Citera
2020-04-30, 18:17
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack för svar. Tänkte mer på hur länge han haft bilen före han sålde den. Ska leta och se i tråden.

Tror POIROT vet? Den var noen år gammel, mener jeg å huske?
Citera
2020-04-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan ju bli känsligt i rätten med dna-spår i hans eget hus. Men då får väl argumenteringen ta höjd för det rörande mängd, plats, typ av spår etc. Stort jobb...

Ja. Det synes som om politiet har gjort en bunnsolid jobb på åstedene, og i det hele tatt.

Det er så bra. Det er en stor stor lettelse å vite at det finnes sikre beviser mot han. At han ikke får snakket seg ut av varetekt, hverken nå eller senere.
Citera
2020-04-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ser barna nå står frem og forsvarer faren. Hvor har de vært i 18 mnd tro? Ingen av de har stått frem og bedt for sin mor, men nå er de plutselig på banen.

Var AEH den fantastiske moren og bestemoren tro, hva får de til 8g stå frem for gjerrigknarken men bry seg lite om moren.

Nå er det vel dokumentert at AEH levde i et turbulent ekteskap, hva som gjør at hun har klart og holde ut så lenge er uvisst, men hun tilhører generasjonen som venter med å skille seg til barna er voksne
Det er lite som tyder på at hun var frakker eller slem.
Kjenner jeg blir oppgitt når barna stiller opp for faren men ikke sin egen mor

Det vi vet er at TH var sykelig opptatt av å se sin formue vokse, så sykelig at han ikke unge sin kone noe som helst.
Synes barna dette er greit? At mor muligens måtte true seg ut av et ekteskap med en mann hun hadde vært gift med i nesten 50 år. At barna ikke unge sin mor litt lykke og penger til å klare seg de siste årene av sitt liv.

Hun har levd hele livet med en gjerrigknark, desverre vet jeg noe om dette, selv om vedkommende ikke lever lengre. Jeg vet altså noe om hvordan menn som TH tenker, de bryr seg kun om penger derfor er hustruene heller ikke redd for at de skal forlate de for muligheten til å finne en ny kvinne som ikke krever noe som helst er liten.
AEH var sikkert en slik hustru. Noe av det som har kommet frem de siste dagene ( ektepakt som ikke ble endret etter 1993) tyder på at AEH var en kuet kvinne noe som jeg også vet fra mitt tilfelle.

Det er trist å lese at barna forsvarer sin far til tross for at de godt må ha visst hvordan moren hadde det. Og vi hørte ikke et ord mens mor var savnet.

Hele historien er utrolig trist uansett utfall. Men sånne barn ville det ikke forundre meg om hun faktisk har forsvunnet frivillig og mottatt disse 10 mill selv.

Det er vel ikke sannsynlig men jeg ville ikke bebreide henne med en sånn drittsekk til far og så svikefulle barn.
Skam dere, la politiet gjøre jobben sin, hvis deres får er uskyldig har han lite å frykte men hvor var dere barn når deres mor forsvant.

Ingen som gidder å høre på dere. AEH fortjente ikke en slik skjebne etter å hatt seg av barn, barnebarn og hus og hjem i nesten 50 år
Skal dere forsvare deres far, så må dere også kunne stå frem og etterlyse deres mor.

Dette må være en enorm påkjenning for dem. Men de kunne ha forholdt seg tause, slik de har gjort i 18 mnd, i alle fall til de har sett bevisene og satt seg inn i grunnlaget for pågripelsen.
Enig i det meste du skriver. Det vi har hørt hittil vitner om en særdeles trist skjebne.
Citera
2020-04-30, 18:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det synes som om politiet har gjort en bunnsolid jobb på åstedene, og i det hele tatt.

Det er så bra. Det er en stor stor lettelse å vite at det finnes sikre beviser mot han. At han ikke får snakket seg ut av varetekt, hverken nå eller senere.

För tretti år sen eller så så hade man inte vetat hur det skulle gå förrn allt var över. Nu känns det tryggare.
Citera
2020-04-30, 18:37
Medlem
Monsens avatar
Nettavisen:

Mann i Tom Hagens nære krets etterforskes som mulig medvirker:

Dette er han grillet om

Nettavisen er kjent med at en person i Hagens nære krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. Mannen har i avhør blant annet blitt grillet om følgende:

Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen.
Nettavisen kjenner identiteten til mannen. Han er ikke blitt avhørt som siktet i saken. Politiet ønsker ikke å si noe om hvilken status han har per i dag.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in