Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Jo, noe merkelig er det. Jeg har jo hele tiden stått på at TH har drept henne i affekt, av den enkle grunn at INGEN er vel så dum at han i lengre tid planlegger et drap på kona hjemme i sitt eget hus. Går vel ikke an å sette seg selv mer i søkelyset. Var det affektdrap blir det en veeeldig travel morgen, derfor ser kvelden mer logisk ut, unt so weiter.
Men så er det disse samtalene på morgenen da...ikke bare et problem for min teori, men en direkte torpedering. Enten er samtalene en mediebløff ala verisuremannen, kanskje i samarbeid med politiet eller så....ja så er de ekte. Om de er ekte, er det fortsatt like idiotisk å arrangere høyprofilert drap i sin egen stue, så da lurer jeg isåfall på om ikke noen annen enn AEH faktisk tok de samtalene. Noen med veldig lik stemme, kanskje noen i familien...Er det noen som dekker for TH, eller kanskje han dekker for noen andre. Er dette her et familiedrama helt annerledes enn det de fleste i tråden har tenkt på?
Bare en tanke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/den-hemmelige-jakten-i-utlandet/72408324
Citat:
I flere samtaler med Dagbladet har etterforskningsledelsen bekreftet at de på et tidlig tidspunkt i etterforskningen innså at det som først ble omtalt som en kidnappingssak, etter all sannsynlighet hadde forbindelse til utenlandske kriminelle.
Citat:
Årsaken var at norsk politi mente og mener at norske kriminelle ikke har ressurser til en slik kriminell operasjon.
Et annet forhold som fikk norsk politi til å søke etterforsknings bistand hos kolleger i utlandet, var at det var fullstendig taust – ingen rykter, eller andre kriminelle som tipset politiet om angivelige gjerningsmenn.
Dagbladet har tidligere fått bekreftet at politiet har hatt kriminelle internasjonale miljøer under oppsikt. Disse miljøene har de siste åra hatt forbindelser til enkelt personer i noen kriminelle miljøer i Norge.
Forutsatt at 09:14-samtalen er reell, så må flere være involvert i saken.
Det er vanskelig å tro at TH har fått hjelp av andre, hvis dette dreier seg om et sjalusi eller skillsmissedrama.
Dessuten synes jeg at 1,7 milliarder sier at TH ikke er dum, så han måtte ha innsett at det fantes bedre måter å ta livet av ektefellen, hvis drapet er planlagt.
Da gjenstår politiets tidligere hypotese om "organisert kriminalitet for å dekke over annen kriminell handling".
Jeg har nevnt det før, det kan jo være at TH har blandet seg med kriminelle miljø som f.eks. Satudarah.
Kanskje AEH fikk vite mer enn hun burde?