2020-04-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har jeg også hørt.

Han kan jo ha visst noe, og lettet hjertet sitt på dødsleiet? Var det en naturlig død, forresten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Med tanke på att TH klarat sig i 1,5 år utan att tidigare blivit misstänkt och häktats, tyder på att hans planer fungerat perfekt. Han anses enligt mig vara tillräckligt smart så han förstått att inte placera hennes kropp under golvplankor eller på tomten, eller i sommarstugan, som säkert polisutredarna redan i början undersökt.

Att motivet för ett eventuellt mord skulle vara "Missunsamhet och egoism" för att slippa ge före detta hustrun hälften av hans miljardimperium, är en krånglig väg att behålla miljarderna, men tyvärr vanligare än man tror. Girighet har förstört många äktenskap.

Tom Hagen har underskattat polisen. Han förstod inte att han ganska omgående var misstänkt för mord därför att kidnappningen var för absurd. Jag tror advokaten förstod, men vad gör en timsugare när han har en klient som är miljardär. Trots det oetiska i att byta roll nu till försvarare.

Polisen har inte underskattat Tom Hagen, men nu är han fast
Citera
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Dødsannonsen hans var i avisa i 2019. Eller husker jeg feil?

Jeg mener han døde litt tidligere i vår og ble bisatt denne uken.
Citera
2020-04-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Han kan jo ha visst noe, og lettet hjertet sitt på dødsleiet? Var det en naturlig død, forresten?

Naturlig død. Tror han var en lojal og god venn av TH.
Citera
2020-04-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Vg: dette er ikke jug. Jeg kjente denne fyren, vi er oppvokst samme sted. Han tok sitt eget liv des 2018.
Om han er direkte involvert i dette vites foreløpig ikke , men han hadde kontakt med Hagen og fiksa greier for han. Spania linken er interessant, også fordi dette var en fyr mwd en del krininelle kontakter.

Vg: Spør gjerne, men svar deg for å anklage folk for å juge.

Kondolerer.

Om vedkommende var involvert, må det ha vært andre som stod for kontakten med den angivelige motparten.

Er ikke så sikker på at ikke TH har klart Monero-manøveren selv. Da han deltok i statsbesøk til Kina med regjering og kongehuset mener jeg Krypto var et tema. Det kan jo ha gjort at han satte seg inn i det for å være faglig oppdatert. Så kan han jo ha gått videre med det i en stille sommerperiode. Utvikla egen kunnskap.
Citera
2020-04-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Vg: dette er ikke jug. Jeg kjente denne fyren, vi er oppvokst samme sted. Han tok sitt eget liv des 2018.
Om han er direkte involvert i dette vites foreløpig ikke , men han hadde kontakt med Hagen og fiksa greier for han. Spania linken er interessant, også fordi dette var en fyr mwd en del krininelle kontakter.

Vg: Spør gjerne, men svar deg for å anklage folk for å juge.

Han kan ha hjälpt till med att upprätta Monerokontot. Det skedde före EH försvann.

Att han är en god vän som hjälper till med olika saker, betyder inte att han hade med mordet att göra. Har du någon teori varför han tog sitt liv?
Citera
2020-04-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kondolerer.

Om vedkommende var involvert, må det ha vært andre som stod for kontakten med den angivelige motparten.

Er ikke så sikker på at ikke TH har klart Monero-manøveren selv. Da han deltok i statsbesøk til Kina med regjering og kongehuset mener jeg Krypto var et tema. Det kan jo ha gjort at han satte seg inn i det for å være faglig oppdatert. Så kan han jo ha gått videre med det i en stille sommerperiode. Utvikla egen kunnskap.

Tror vedkommende dere sikter til har vært i politiets søkelys. Men sjekket ut. Enig i det siste her. Få som har nevnt dette. TH kan fint ha oppdatert seg på krypto.
Senast redigerad av agvvv 2020-04-30 kl. 17:32.
Citera
2020-04-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Dette kom samtidig som mitt svar

Det du skriver taler jo for min teori om at han har vært motivert av kontrollbehov. Ikke vondt ment til deg direkte, men jeg synes det er trasig når ekteskap hvor en av partene er voldelig og/eller kontrollerende omtales som "turbulent", som jeg også ser pressen har brukt (iallefall VG) det blir en bagatellisering av forholdene slik jeg ser det.

Enig. Absolutt en bagatellisering. Usikker på hvordan VVP krever av ordlegging og bruk av uttrykk.

Folk kvier seg vel for å direkte hevde at de visste om at hun ble mishandlet år etter år, for da må de jo samtidig møte sin egen samvittighet og bekvemmelighet. Gjorde hen noe? Var de kompis med TH, selv om de visste? Å måtte leve på grensa (kanskje bokstavelig talt) til et slikt forhold/hjem kan umulig være lett.

De færreste vil bok åpent fortelle en journalist om slike ting av fler grunner enn «hensynet til de berørte». Flott at fler har vært åpen i avhør. Det skal de ha honnør for.
Citera
2020-04-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Naturlig død. Tror han var en lojal og god venn av TH.

Dette involverer så mange! Enken som er igjen må ha det vondt! Så mye på en gang.
Citera
2020-04-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han kan ha hjälpt till med att upprätta Monerokontot. Det skedde före EH försvann.

Att han är en god vän som hjälper till med olika saker, betyder inte att han hade med mordet att göra. Har du någon teori varför han tog sitt liv?

Han har tydligen fått hjälp med att göra vita pengar svarta genom att anlita en kompis som kan allt om Kryptoaffärer. I så fall har polisutredarna bevis på att TH planerade att göra sig av med frun genom att låta en betald mördare göra jobbet. Det kallas för "Stämpling till mord" men det måste bevisas.
Citera
2020-04-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han gjort sig av med den direkt så hade det varit misstänkt - om jag förstår det rätt så tog det ett halvår efter "försvinnandet" tills han sålde den.
Jo sant. Tänkte mer om han haft den i 10 år och sen säljer den så tätt inpå. Vet inte om Polisen då gått ut med sin nya teori om att kidnappningen var fingerad.
Citera
2020-04-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Tror den ble solgt i mai 2019. Det ble diskutert i tråden i sommer, tror jeg det var. Du kan søke for mer eksakt info.
Tack för svar. Tänkte mer på hur länge han haft bilen före han sålde den. Ska leta och se i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in